Gå til innhold

Start nekt

Ranger emnet


GTjohansen

Anbefalte innlegg

Har en Golf 3 GT 97 modell som ikke starter når motor er kald. Den krever også å kommegodt opp i turtall etter at jeg får tenning, da mest sansynlig for å opprettholde gnisten. Så fort jeg kommer under 3-4 tusen omdreininger så slukker den, og nekter plenty og starte. Virker ikke som om det kommer gnist til tider.

 

De gangene jeg får start, og får bilen fort som F ut på veien, så er den helt fin. Kan starte og stoppe så mye jeg vil da, men når den står og blir kald igjenn, så starter helvette igjenn.

 

Kan dette ha skyld i?

Giver/Hjærne?

Dynamo?

Ledningsnett?

Sikringer/Relè?

 

Takker for alle svar.

Hvis du er kjent med Golf og bor i Oslo området så post meg en e-mail (mekking).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke hjelpe deg, men sliter med start problemer selv.

 

Ford Fiesta Festival MK1 1981.

 

Bilen har stått parkert i vinter, men va noe tungstartet før jeg parkerte den sent i høst. Om sommeren har jeg ikke hatt dette problemet.

 

Nå når jeg har tatt den frem igjen sliter jeg skikkelig med å få start på den. Det virker som om den ikke tenner, og jeg må bruke startgass for å få livstegn i den. Men selv da er den vanskelig. Og når den først går så må jeg gi godt med gass for å holde den i "live" de første minuttene på tomgang. Når motoren først er varm er det ingen problemer. Kan da stå noen timer og starter kjempefint.

 

NB: Startmotor ny i høst, tennplugger nye i høst, batteri nytt for en uke siden.

1986 Toyota Modell F GL - Vraka

 

1981 Ford Fiesta Festival

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på golfen kan det være en giver som styrer kaldstartfunksjon.

tempgiver til insprut f.eks.

QUOTE]

 

Noen som veit om det finnes en "Job Guide/service book" å få tak på denne bilen? Jeg har også div andre problemer som jeg sku fiksa, og da hadde det vært digg med en bok som viser tegninger osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår