Gå til innhold

Off-Topic'n. Også kalt for svada-prat!

Ranger emnet


asona_er_best

Anbefalte innlegg

den bilen er jo et kjempe objekt å kjøpe selv om den ikke er etter regelverket, karosset er ex rcn så der er alt som det skal bortsett fra den torpedoveggen og motoren bremsa over 200 visst nok.

 

surt for jens andre bønøgård da, han møtte jo bjørnstad 2 omganger. så det at han fikk kjøre har jo ødelagt en del da. men jeg syns fortsatt det er helt teit at bilen til bjørnstad gikk på bud når han faktisk ikke fikk poeng eller plassering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tenker arrangøren ville gjøre dette enklest og raskest mulig.

Var litt av ett dillema de kom oppi da.

Men etter 2 protester kunne de vel ikke gjøre annet enn å ta de til følge.

Å avvist dem ville jo vært helt feil også.

 

Men hva som er rett står det jo ikke noe om.

Den VAR jo godkjent teknisk siden han fikk starte, så da skal den på bud.

 

Hva som skjer med en bil som blir unnerkjent iløpet av dagen, står det jo ikke noe om i regelverket.

 

Kan vel ikke klandre arr for å ha handlet som de gjorde. Med unntak av att han fikk stille til start da kansje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist motoren sto der den skulle så skjønner ikke jeg problemet?

men utifra hva jeg har hørt så var den flyttet lengre frem...

 

viss det å "flytte" torpedoveggen uten å utnytte plassen du da pådrar deg er ulovlig, så har vi hatt to ulovlige bilcross biler, begge har vert X rallycross biler og torpedoveggen har vert bygd om for å få bedre plass til å få skrudd ut girkassa, men motoren har sitti der den skal, da kan en jo glemme å bruke x rc biler da jo, jaja

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant dette nå da,,

 

Når det gjelder bilen til Bjørnstad må det refereres til paragraf 313 punkt6.3 kupe. De vegger som skiller kupe fra motor rom skal beholdes vedrørende plassering,form og materiale.Det er tillat å montere komponenter på eller gjenom disse veggene under forutsettning at de ikke når mer enn 20cm inn i cupeen målt loddrett fra skilleveggen.Dette gjelder dog ikke motorblok,bunnpanne,vevaksel og topplok.Veggen på Bjørnstad sin bil var forandret noe for å gi plass til komponenter på enmotor som tidligere satt i bilen.Motorblok,bunnpanne,vevaksel ogtopplok ER innenfor opprinelig motor rom.Vis komponenter kan gå igjennom disse veggene må de nødvendegsvis forandres noe,for så å tettes igjen,for det tilates ikke hull i disse veggene.Bjørnstads bil hadde en "innfelling" på 3-4 cm øverst som er godt sveiset og tettet igjen.Refererer også til 313 punkt3.1 motor.Motortype/trimming fritt.Plassering i opprinlig motor rom, også313 punkt1.1. Det er ikke tillatt å forandre det serieproduserte karosseri,chassi eller ramme bortsett fra skjermer og stigtrinn. Tittet baki Kerim sin boble og der manglet forsterkingsplatene som sitter på sidene i motor rommet.Dette gjøres vistnokk for åfå plass til større motor.Plasering iopprinlig motor rom?Forandreing av chassi?Kikket også nedi motor rommet på ei anna boble,da var det en som sa, alle boblene mangler disse platene!Så, min oppfordring til alle tekniske personell. gjør en god jobb, uansett hvilken bil,skriv regelbrudd i lisensen med en gang eller gjør som de gjorde med bobla til Bjørnstad.Det blir da dessverre spikeren i kista for de fleste bobler i bilcross

 

så da har vi jaggu hatt to biler som har vert "juksa" med,

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Espen Kerim igår, og han sa til meg at Bjørnstad hadde store fordeler med det ulovlige som var gjort. Derfor valgte dem å legge inn protest. Ikke vet jeg hva som er sagt i denne tråden, vil bare forsvare Kerim litt,for han fikk virkelig høre det i ettertid,noe som er veldig synd! Folk får det til å høre ut som det bare var Kerim og Frøshaug som hadde lagt inn protesten.

 

-Jonas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Weberg Hansen vant senior. 5 bobler og weberg'n i saab!. Magnus Amundsen på 2.plass og første gang i folkevogn.

 

 

junior ble vunnet av fredrik kittilsen.. jeg og ''hvard'' her på forumet kom til b-finale med 2 stk slitne biler.

 

jeg kjørte denne gangen en opel kadett gsi 16v og kan vel si som så atte forhjulstrekk skal jeg kjøre mere av!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår