Gå til innhold

Kanel i kjølesystemet for å tette?

Ranger emnet


Tommeliten

Anbefalte innlegg

Fikk høre idag av en nabo at det gikk å putte kanel i kjølesystemet for å tette dette. Synes no dette høres temmelig merklig ut, men han skal visstnok har gjort det før.

 

Om det skulle virke vil nok eg tro at det kun er midlertidig, men hvem vet :D ....

 

Noen som vet om dette faktisk er et kjerringråd som fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det funker som bare det. Kanelen tetter og det lukter litt, men fungerer. Selvfølgelig er det nok bedre å bruke radiatortettemiddel.

 

Et annet kjerringråd er dersom bensintanken lekker, kan du bruke såpestykket fra håndvasken på badet og gni over hullet. Funker også en stund...

"Lano for liten lekkasje og Lano for stor lekkasje"

 

Tobakk på frontruta er visstnok også veldig godt for å fjerne trafikkfilm har jeg hørt. Nå røyker ikke jeg da...

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har brukt Farris for å fjerne ettertenning?

Pappa hadde ettertenning på en gammel Opel Record som vi ga en god dram med farris og ettertenninga forsvant.. Hvor ligger logikken i det ?

 

mvh

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KingCamel

Er det noen som har brukt Farris for å fjerne ettertenning?

Pappa hadde ettertenning på en gammel Opel Record som vi ga en god dram med farris og ettertenninga forsvant.. Hvor ligger logikken i det ?

 

mvh

Det er jo ganske logisk! En "daukjørt" gammel bil soter ned i forbrenningsrommet! Det denner seg klumper av sot med skarpe kanter som gir glødetenning! Farrisen løser opp soten, og sender den ut med eksosen!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hva matvarer kan brukes til ja. måtte jo nesten sjekke om det var noe i det tipset, og det var det tydeligvis også.

 

Skulle vært ganske så desperat før eg hadde turd å prøve det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUKKER skal være veldig godt i bensinen om en ikke vil ha kondens............................................................................. (bare tull)

 

 

Vi har vel alle hørt om at dette skal skjære motoren, men jeg så på svensk tv at de fyllte en Amazon med sukker og deretter demonterte motoren......sukker har ingen virkning.... Bilen var akkurat lik som før den fikk sukkerholdig bensin.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KingCamel

Er det noen som har brukt Farris for å fjerne ettertenning?

Pappa hadde ettertenning på en gammel Opel Record som vi ga en god dram med farris og ettertenninga forsvant.. Hvor ligger logikken i det ?

 

mvh

Har ikke prøvd Farris, men brukt vanlig vann i gasseren. Ta av luftfilteret og kjør opp turtallet mens du fyller vann og det har hvertfall virket for meg!

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår