LuxXxuS Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 hei:) jeg skal kjøpe meg en audi b3 1,8 s... det er en forgasser motor:P så no prøve eg å få inn flere ideer anngående bil så no lurte eg på anngående trim. hva er muligheta? helst billig. lyst å montere powerfilter for å få bedre lyd men er det noko vanskelig å koble den på viss det er forgasser eller er det like enkelt som på injection?:P har neste 0 peiling så håper å bli litt smarter no.. hva kan jeg gjøre for å få et par hester ekstra og sånnt:) tusen takk på forhånd :) Siter Opel Ascona C GT 1989(Solgt) Volvo 240 1986 (Solgt) Opel Vectra A 8v 1990 (vraka) Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro-power Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 effektanlegg gjør vel litt effekt:p hvertfall litt lyd ;) Siter golf 2 1,8cl 1991 audi s2 coupe opel omega b 2,5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 kan gjøre som meg da :) Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro-power Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 tøft:D Siter golf 2 1,8cl 1991 audi s2 coupe opel omega b 2,5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 kan gjøre som meg da :) Ådævven STEIKE! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 ådævven steike! :) :) . Funker greit ja. Kan jo seff ikke sammelignes med turbogutta da, men ... Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 :) :) . Funker greit ja. Kan jo seff ikke sammelignes med turbogutta da, men ... Nei, men, turbo begynner å bli oppbrukt.. Sugemotor er PORNO! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LuxXxuS Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 kan du fortelle meg kva du har gjort dA? Siter Opel Ascona C GT 1989(Solgt) Volvo 240 1986 (Solgt) Opel Vectra A 8v 1990 (vraka) Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Portet G60 topp med 41mm ventiler, strammere fjører,portet innsug med doble 45 weber,4-2-1 grenrør,bygget eksos, 288 graders mekanisk kam (speisialslipt),justerbart kamdrev. Sikkert noe jeg har glemt i farten. Skal prøve noen andre kammer ila sommeren. Topp er bearbeidet av veloxmotor. Ikke billig trim, men morsomt da... Har forresten en 268 graders kam tilsalgs hvis du er interrisert, iflg gtech målinger hentet jeg 9 hk på hjula med denne. Dette var da seff helt i startfasen med kun kambytte.. Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Nei, men, turbo begynner å bli oppbrukt.. Sugemotor er PORNO! Er helt enig. Alle skal ha turbo i disse dager. Er ikke mye som kan sammenlignes med webere i full utfoldelse på 7500 rpm :). Temmelig herlig lyd. Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mars 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 Portet G60 topp Undres litt på hvorfor du har en G60 topp, iom at det er en topp for elektroniske dyser? Ellers, det står endel generelt om sugemotortrim til 1.8/2.0/2.3, finner sikkert endel om du søker "Velox motor". Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet Mars 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 orginal topp er for hydr. løftere. min er bygget om til mekanisk. Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet Mars 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 Mulig topp og innsug blir tilsalgs, da lysten på å strekke det litt lenger er tilstede :) Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet April 13, 2009 Rapporter Share Skrevet April 13, 2009 Portet topp og innsug til VW/Audi 8V. Innsug er til doble gassere. Både topp og innsug er bearbeidet av Velox Motor, topp flower 186cfm (nok til ca. 192Hk slik jeg har forstått). Toppen er originalt fra VW G60, nå med større ventiler, strammere ventilfjører og ombygd til mekaniske løftere. Alt sitter nå i en Audi 1,8 S (90 hk monopoint) og effektmålt med en 309 graders kam til hissige 183,5Hk @ 7170rpm og 192,6Nm @ 6029rpm. Sitter idag en 288 graders kam pga bredere register og bedre kjørbarhet på vei, 153Hk @ 6241rpm og 184,2Nm @ 5311rpm. Over 140Hk fra 5461rpm og helt til vi slapp gassen på målingen, 7438rpm. Alle målinger er med 98 oktan på min originale 1.8S bunndel som har rullet 325000km, 9:1 i original kompressjon og 2 stk 45 DCOE Weber forgassere. Enda høyere effekter mulig med mindre slitte motorer og høyere komp. Toppen med kam har gått ca. 4000km. Selges med eller uten løftere (mekaniske), kam og justerbart kamdrev i alu. Annen kam kan skaffes ved ønske. Bolt on løsning for de fleste Audi og Golf-motorer. Kr. 16000,- komplett for topp med innmat, kam, innsug og just. kamdrev. Kontakt: Geir Antonsen . tlf 45510885 Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.