Henrik_H Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Hei Har en ulyd bak på høyre side av bilen min. Ulyden var der da jeg kjøpte den for et halvt års tid siden. Jeg har byttet støtdempere og for ikke lenge siden var den på service der det ble byttet fjærer i tillegg. Lyden kommer når jeg kjører over typisk "vaskebrett" i veien, eller andre humper. Det er akkurat som to biter metall som slår i hverandre. Fikk en kamerat til å kjøre rundt mens jeg lå i bagasjerommet og det hørtes ikke ut som det kom fra dempertårnet, men derimot fra rundt hjulet et eller annet sted.. Bilen er en e36 1992 318is.. Noen forslag på hva dette kan være?? Takk på forhånd :) Siter - '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt- '92 BMW 318is. Solgt- '06 VW Golf GT 1,4 TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Garantert foringer i stab-stag etc. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik_H Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Ok.. Ser på meg selv som amatør+ når det kommer til skruing på bil! Er dette noe det går an å fikse selv uten alt for mye om og men, eller er det en verkstedsjobb? Dyrt i tilfelle? Siter - '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt- '92 BMW 318is. Solgt- '06 VW Golf GT 1,4 TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-iSbil Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 hva for et verksted har du vært på som ikke anmerker det på service? det er helt sikkert et lenkestag (forbinder stabstag med bærearm) Siter 2x 90' BMW E30 318iS MTECH II (en rød og en svart) 91' og 89' BMW E30 318iS Touring (solgt) 85' BMW E30 327i(x) 86' BMW E30 318i(x) 87' BMW E30 320i(x) 84' BMW E30 323i(x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik_H Skrevet April 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2009 Bilia på Fornebu.. Hadde den nettopp på oljeservice, der de fant ut at fjærene bak måtte byttes. De burde vel også ha lagt merke til denne ulyden og funnet ut hva det var? Siter - '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt- '92 BMW 318is. Solgt- '06 VW Golf GT 1,4 TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazynorway Skrevet April 1, 2009 Rapporter Share Skrevet April 1, 2009 bakre bære bru eller oppheng eller foring. visst det er en såkalt kneppe lyd så er det stor sjansje fårr att d er ei foring som er gåen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet April 1, 2009 Rapporter Share Skrevet April 1, 2009 vist du gi på og slepper av, kommer det dunkelyd bak da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-iSbil Skrevet April 3, 2009 Rapporter Share Skrevet April 3, 2009 da hadde jeg dratt til bilia å bedt dem om å finne ut av hva den lyden er, det skulle de gjort på service, det er slappt... det er to grunner til at biler skal ha service, den ene er selvfølgelig å skifte servicedeler som olje, filtre osv. den andre er for å avdekke evt feil og mangler sånn som hvis bremsene begynner å bli slitte så du slipper å miste bremsene før en sving eller noe sånt. Sånne ting som ulyder i bakstilling osv er ting som fort kan resultere i farlige eller ubehagelige situasjoner, derfor skal du kreve at dette blir sjekket gratis, for du har faktisk betalt for en service :) Siter 2x 90' BMW E30 318iS MTECH II (en rød og en svart) 91' og 89' BMW E30 318iS Touring (solgt) 85' BMW E30 327i(x) 86' BMW E30 318i(x) 87' BMW E30 320i(x) 84' BMW E30 323i(x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K_Vollan Skrevet Mai 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 Jeg har selv en slik lyd, til meg var det en foring til brua som var gåen. Det kan man gjøre selv hvis man har tilgang på en jekk og varme og litt verktøy. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mai 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 Slitte tårnlager? Tipper du ikke byttet disse da du satte på nye dempere? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik_H Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 vist du gi på og slepper av, kommer det dunkelyd bak da? Jepp! Blir egentlig verre og verre nå om dagen, høres ikke bra ut! Har du slitt med samme problem?? Slitte tårnlager? Tipper du ikke byttet disse da du satte på nye dempere? Ganske så sikker på at disse er byttet.. Lyden kommer dessuten ikke fra tårnene, men fra nede ved hjulet et eller annet sted! Siter - '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt- '92 BMW 318is. Solgt- '06 VW Golf GT 1,4 TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Tipper store foringen forran på bærearmen. Trenger varme eventuelt baufil for å fikse :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg