Gå til innhold

Golf 3 96mod GL 90HK bremsetrøbbel?

Ranger emnet


IL_DUCE

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lagt merke til at bilen min er blitt litt rar i det siste. Når jeg står i ro og starter å rulle er det akkurat som bilen står fast i bakken, før den "løsner". Virker nesten som når man prøver å starte å kjøre med brekket på. I tillegg er det en slags vibrering eller merkelig følelse i pedalen når jeg bremser, i tillegg til en slags skrapelyd som høres ut som den kommer fra høyre framhjul. Bilen virker veldig treig, og jeg må bruke ekstra kraft for å ikke kvele den på lavt turtall, f.eks. når jeg starter å kjøre. Har ikke hatt tid å tenke så mye på det, men idag eskalerte det desverre. Etter en kjøretur parkerte jeg, og da jeg kom ut luktet det svidd, og det kom lys røyk fra hjulbuen/hjulet. Altså høyre framhjul.

 

Noen som har noen tips på hva dette kan være, og ikke minst, hvordan jeg fikser det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekner med bremsecaliperen er gammel og slitt, dette gjør at bremsene "henger på". Har samme problem på min bil.

 

Bytt calipere så blir det nok bra. Kan hende du må bytte skiver og/eller klosser om de er slitt av den ufrivillige bremsinga=P Hvis alle er like gamle, vil jeg tro de er like slitt

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for meget kjappe svar. Litt presisering da jeg har begrenset med mekanisk kunnskap.

Det er altså bremsene som henger, ikke brekket?

Og er dette vanskelig å bytte selv, eller er det en ekspertjobb?

Regner med jeg burde la bilen stå? Hvordan vet jeg at hjullageret evt har gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg er det en slags vibrering eller merkelig følelse i pedalen når jeg bremser, i tillegg til en slags skrapelyd som høres ut som den kommer fra høyre framhjul. Bilen virker veldig treig, og jeg må bruke ekstra kraft for å ikke kvele den på lavt turtall, f.eks. når jeg starter å kjøre. Har ikke hatt tid å tenke så mye på det, men idag eskalerte det desverre. Etter en kjøretur parkerte jeg, og da jeg kom ut luktet det svidd, og det kom lys røyk fra hjulbuen/hjulet. Altså høyre framhjul..

 

 

du må jo skjønne at noe er galt LENGE før det ryker av hjulet... med så lite kunnskap om bil bør du kjøpe deg en tråsykkel....

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er frambremsene som henger er det nok ikke brekket nei;) Det kan gjøres selv, men da må du få med deg noen med erfaring. Det er litt vanskeligere enn å legge om til sommerdekk for å si det sånn..,;)

 

Om hjullagrene er gått, vil det bli vibrering i rattet vil jeg tro. Du kan også rikke på hjulet med hendene, og da vil du høre at det er slakke.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår