Gå til innhold

se på bil i helga...tips!?

Ranger emnet


Revolvo

Anbefalte innlegg

heisann...

 

skal være med en kamerat og se på denne bilen i helga:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16157500

 

har jo litt peiling på bil og annonsen ser grei ut, så går nok veldig greit men har ikke vært borti denne bilen noe serlig.

 

hva ville dere vært skeptisk til/sett etter?

 

hva bør vi evt. prute på?

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann...

 

skal være med en kamerat og se på denne bilen i helga:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16157500

 

har jo litt peiling på bil og annonsen ser grei ut, så går nok veldig greit men har ikke vært borti denne bilen noe serlig.

 

hva ville dere vært skeptisk til/sett etter?

 

hva bør vi evt. prute på?

 

Første jeg ville sjekket var servicehefte og historikk.

For jeg tviler på at den har gått så lite på 14år.

 

Og sjekk forstilling for slitasje, girkasse og motor.

Sjekk for vann i olje evt olje i kjølevann.

Hør etter ulyder og prøvekjør nøye:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal han være så jævlig skeptisk til km-standen?

En kompis kjøpte 1997 Honda Civic for rundt 1 år siden, som hadde gått noen og 40.000 km. Brukt ekstremt lite av et eldre ektepar som hadde eid bilen fra den var ny!?!

 

Og ang. denne bilen, så er ikke 10.000 i året unormalt.

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay takker for svar;)

 

den er jo nylig eu godkjent så tviler på at d er noe serlig slark i driverk og forstilling generelt.

 

skal seff gå over motor, og prøvekjøre den skikkelig.

 

visst den har så lav km. og d nylig er tatt service samt skiftet bremser så virker d ganske bra.

 

men virker som dere tror d er litt for bra til å være sant?

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, når jeg ser en sånn bil så tenker jeg automatisk rævkjøring av bil.

 

Jeg er også litt skeptisk til kilometer stand.

Som sagt over så er det folk som kun kjører 10 000 i året eller mindre, men ytterst få som jeg vet om kjøper en Audi 1.8T for garasjepynt.

Det skader aldri å sjekke ekstra godt etter!

 

Ellers kan det jo oppstå litt rust mellom styling og kaross, men det er jo ikke akkurat lett å legge merke til.

 

En ting jeg har lært på den kostbare måten er at det lønner seg faktisk å kjøpe en orginal bil og heller montere styling etc selv.

Såklart så gjelder ikke dette om selger kan dokumentere en god jobb.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal han være så jævlig skeptisk til km-standen?

En kompis kjøpte 1997 Honda Civic for rundt 1 år siden, som hadde gått noen og 40.000 km. Brukt ekstremt lite av et eldre ektepar som hadde eid bilen fra den var ny!?!

 

Og ang. denne bilen, så er ikke 10.000 i året unormalt.

 

er ikke rart den har kjørt så lite :D har vært på rep;)

 

nei da,men fra spøk til revolver . en a4 med styling osv ,ikke att det er noe galt med det ,men det gir ikke akkuratt bedre inntrykk av att den ikke har blitt rææææævkjørt! jeg kjøpte av en kar på noen og 70 , han hadde kjørt 30000 på 8 år!! nå løy jeg nesten:P kammeraten min (barndomskammerat) kjøpte den da den hadde gått 30000. jeg kjøpte av han da den hadde gått ca 70000. nå har den gått 9000 på ca 6 mnd:)

audi a4 1.8tq sedan 2000 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay takker for svar;)

 

den er jo nylig eu godkjent så tviler på at d er noe serlig slark i driverk og forstilling generelt.

 

skal seff gå over motor, og prøvekjøre den skikkelig.

 

visst den har så lav km. og d nylig er tatt service samt skiftet bremser så virker d ganske bra.

 

men virker som dere tror d er litt for bra til å være sant?

 

EU godkjenning ekke verdt en dritt. For folk klarer fint å ta EU på en bil uten engang å vise den.

 

For å gjøre det enkelt, få fatt i historikken og sjekk nøye opp km-stand. Og deretter trill den inn på NAF test der du selv er tilstede. DA får du svar på om det er anbefalt kjøp, og de ser om km stand er gyldig:) hvertfall bedre enn oss:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EU godkjenning ekke verdt en dritt. For folk klarer fint å ta EU på en bil uten engang å vise den.

 

For å gjøre det enkelt, få fatt i historikken og sjekk nøye opp km-stand. Og deretter trill den inn på NAF test der du selv er tilstede. DA får du svar på om det er anbefalt kjøp, og de ser om km stand er gyldig:) hvertfall bedre enn oss:)

 

slutt og vær så klok;D ,men som sagt stemmer dette som mrQ aka? er ikke sikkert kjøper går med på dette,men da vet du att det er noe muffens:)

audi a4 1.8tq sedan 2000 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drit fin bil du har crezit.

 

Til trådstarter:

Tror jeg har sett denne bilen for et par måneder tilbake på autodb.no, da hadde den gått litt over 200 000km. Ikke helt 100%sikker, men mener at jeg har sett de bildene før.

 

er ikke rart den har kjørt så lite :D har vært på rep;)

 

nei da,men fra spøk til revolver . en a4 med styling osv ,ikke att det er noe galt med det ,men det gir ikke akkuratt bedre inntrykk av att den ikke har blitt rææææævkjørt! jeg kjøpte av en kar på noen og 70 , han hadde kjørt 30000 på 8 år!! nå løy jeg nesten:P kammeraten min (barndomskammerat) kjøpte den da den hadde gått 30000. jeg kjøpte av han da den hadde gått ca 70000. nå har den gått 9000 på ca 6 mnd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter:

Tror jeg har sett denne bilen for et par måneder tilbake på autodb.no, da hadde den gått litt over 200 000km. Ikke helt 100%sikker, men mener at jeg har sett de bildene før.

 

bra at folk skriker ut hvis dem oppdager denne type svindel.

Sier ikke at dette er det, men det er så mange som gjør det, så blir aldri overrasket:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår