Gå til innhold

Planlagt innkallelse til CSSBN

Ranger emnet


rcfrik

Anbefalte innlegg

Join the club! :P Fikk "varsel om innkallelse" til CSSbn, januar 2010 ;) Leste meg frem til at det gikk ut på transport, vedlikehold og forsyninger. I og med at januar sto spesifikt, så regner jeg med at det er bataljon 2 jeg skal til, med andre ord sannsynligvis ikke bergningsbil på meg ihvertfall ( de hørte visst inn under CSS bataljon 4, men der sto det ikke noe innkallingsmåned ).

 

Jeg trakk da den konklusjonen at jeg skal i militæret og steke vafler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Join the club! :P Fikk "varsel om innkallelse" til CSSbn, januar 2010 ;) Leste meg frem til at det gikk ut på transport, vedlikehold og forsyninger. I og med at januar sto spesifikt, så regner jeg med at det er bataljon 2 jeg skal til, med andre ord sannsynligvis ikke bergningsbil på meg ihvertfall ( de hørte visst inn under CSS bataljon 4, men der sto det ikke noe innkallingsmåned ).

 

Jeg trakk da den konklusjonen at jeg skal i militæret og steke vafler ;)

 

Du er innkalt til CSSBn og blir plassert i Kp (kompani) 2 eller Kp 4. August innrykket skal støtte Panserbataljonen (PBn) ikke 2.Bn.

 

CSS er så mye mer enn bare vaffler, jeg fikk iallefall ikke noen vaffler av de... Men går du inn med den innstillingen blir du sikkert Vaffel-Ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg vite om jeg (evt.) blir kalt inn i august, hvis jeg ringer dem? Er forferdelig usikker på hva jeg sa, men mener jeg sa august. Uansett har jeg ikke fått noe brev enda, så er kanskje ikke noe å bekymre seg om.. :)

 

 

http://www.mil.no/felles/vpv/start/article.jhtml?articleID=175034

 

Har du ikke hørt fått noe brev innen angitt tid i linken ovenfor, og du vil avtjene førstegangstjenesten i August så tar du en telefon til VPV og legger inn ditt ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Du er innkalt til CSSBn og blir plassert i Kp (kompani) 2 eller Kp 4. August innrykket skal støtte Panserbataljonen (PBn) ikke 2.Bn.

 

CSS er så mye mer enn bare vaffler, jeg fikk iallefall ikke noen vaffler av de... Men går du inn med den innstillingen blir du sikkert Vaffel-Ass!

 

Ikke trekk forhastede konklusjoner vedrørende min instilling.. Jeg tror faktisk det der kan bli veldig bra! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studieplassen vil bli holdt av til deg,

Berging er også morro helt til du møter en CV90 med myr langt oppetter tårnet pga. at en sersjant skulle "teste begrensningene".

Skal man inn i cssbn så får man nok ikke anledning til å berge en cv90 :P cssbn har hjulberger og hjulberger kan kun berge hjulkjøretøy, og belteberger(bergepanser) berger belte kjøretøy. etter reglene iallefall ;P

 

Jeg er i førstegangstjenesten nå. tjenestegjør i ingeniørbataljonen - pansretingeniørkompani B - Spes. panser tropp :)Kjører da Leopard 1 bropv og trives med det ;P

Anbefaller alle som har sjangsen til å gå inn i forsvaret til å gjøre det, man lærer mye om seg selv og andre, og man får mange erfaringer og setvikater ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man inn i cssbn så får man nok ikke anledning til å berge en cv90 :P cssbn har hjulberger og hjulberger kan kun berge hjulkjøretøy, og belteberger(bergepanser) berger belte kjøretøy. etter reglene iallefall ;P

 

Jeg er i førstegangstjenesten nå. tjenestegjør i ingeniørbataljonen - pansretingeniørkompani B - Spes. panser tropp :)Kjører da Leopard 1 bropv og trives med det ;P

Anbefaller alle som har sjangsen til å gå inn i forsvaret til å gjøre det, man lærer mye om seg selv og andre, og man får mange erfaringer og setvikater ;)

 

Her vet du vel ikke helt hva du snakker om.. Jeg kjørte hjulberger i CSS for noen år tilbake.. Berget flere leo1, noen cv90, m109 (den me svæær kanon), m113 serien, å BV, og en gravemaskin som gikk gjennom isen.. men selvfølgelig var det mest berging av hjulkjøretøy (lastebiler, mb240gd osv)..

Btw så har alle kompaniene i CSSBN et bergingslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vet du vel ikke helt hva du snakker om.. Jeg kjørte hjulberger i CSS for noen år tilbake.. Berget flere leo1, noen cv90, m109 (den me svæær kanon), m113 serien, å BV, og en gravemaskin som gikk gjennom isen.. men selvfølgelig var det mest berging av hjulkjøretøy (lastebiler, mb240gd osv)..

Btw så har alle kompaniene i CSSBN et bergingslag

 

sorry da, men fikk høre av befalet mitt at vi helst skulle ha bergepanser eller ingpv når vi skulle bli berga. tenkte ikke det helt var etter ud 2-1 jeg da seru ;P men selvfølgelig går det an å berge belte med hjul også, selv om det sikkert er best å berge belte med belte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gi litt kanskje mere utfyllende informasjon så er CSSbn bygget opp slik.

Cssbn kp1 Rena Leir kun vervede Soldater støtter TMBN.

Transport TT, Tren tropp, Vedl tropp osv......

 

Cssbn Kp2 Bardufoss, støtter Panserbataljonen.

Tren tropp, Vedl tropp.

FSA avdeling(fremre linje).

 

Cssbn Kp3 Bardufoss, støtter 2bataljon.

Tren tropp, vedl tropp.

FSA avdeling(fremre linje.

 

Cssbn Kp4 Bardufoss, støtter hele brigade Nord.

Tren tropp, vedl tropp, TT tropp, krokk tropp, service tropp.

BSA avdeling(Bakre linje).

 

 

 

Vedl tropp kp 2/3 :

Berging, hjul rep, kjøretøy rep, CV 90skråg rep, Cv90 tårn rep,

Våpen rep.

 

Vedl tropp kp 4 :

Bering, kjøretøy rep, våpen rep, ag rep, TMF(Del lager).

 

Trentropp Kp 2/3 :

Drivstoff, forsyning, ammo

 

Trentropp kp4 :

Drivstoff, forsyning, ammo, kommandoplass.

 

Service tropp kp4 :

Vakt tropp, Velferds assistenter, idretts assistender, skytebane assistenter. Admass som er i alle kompanier.

 

TT tropp kp4 : Tung transport frakter Leo å annet tungt.

TT sjåfører og følgebil sjåfører mb240.

 

Kropp tropp kp4 : Frakter flakk som er beregnet på krok biler eller containere.

 

 

Ganske allright sted Bardufoss egentlig iallefall vis du sammenliggner det med skjold Leir.

Cssbn sin leir ligger jo også kun 8min unna Bardufoss Lufthavn.

Vi har også istind rett utenfor leiren hvor man kan gå på kino/spise burger/spille ps3/surfe på innterentt trene osv.......

Og vi har også 2stk mat butikker rett utenfor leiren.

Sin Rusta Leir ligger i Heggelia som er 5min biltur fra Andselv sentrum.

 

Vi har også plassert 1,5km unna 1881 bataljonen eller samband som de kaller seg.

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra inn og ta med deg alt du kan melke ut av forsvaret.

CSSBN er jo genialt.. Får jo lastebil-lappen for 5000kr.

Selv om du ikke har store planer om å jobbe som lastebil-sjåffør, så er det alltid kjekt å ha :)

 

Ta også med deg vekterkurs, sveise-kurs og alt mulig annet :)

 

Selv om du ikke ser grunnen nå, kan jeg love deg at du kommer til å få bruk for det seinere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke cssbn, men militæret generelt.

Hadde attest fra firma (bare bløff selvfølgelig) om at jeg ville få jobb dersom jeg tok lastebil-lappen, fikk det gjennom voksenopplæringen. Ble vel rundt 5k tenker jeg. Avtalte også privat med kjørelæreren at jeg tok buss rett etterpå. Samme teori, to timer og oppkjøring samme dag. :)

 

Mitt råd, ikke forvent informasjon, oppsøk.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man inn i cssbn så får man nok ikke anledning til å berge en cv90 :P cssbn har hjulberger og hjulberger kan kun berge hjulkjøretøy, og belteberger(bergepanser) berger belte kjøretøy. etter reglene iallefall ;P

 

Jeg er i førstegangstjenesten nå. tjenestegjør i ingeniørbataljonen - pansretingeniørkompani B - Spes. panser tropp :)Kjører da Leopard 1 bropv og trives med det ;P

Anbefaller alle som har sjangsen til å gå inn i forsvaret til å gjøre det, man lærer mye om seg selv og andre, og man får mange erfaringer og setvikater ;)

 

Hehe...=)

Bra du trives da.

BTW: long time no see.

Hils heimant da.:yak:

 

Fikk ikke være med i army`n jeg, av diverse årsaker =(

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på der jeg, fikk heller ikke være med. Sesjonslegen leste gjennom papira på meg, sukka oppgitt, før hun spurte om det var noe mer som feila meg... Vell, det var det=P Slapp til og med å sette meg ned hos sesjonsoffiseren så fort gikk det.

Egentlig no pess, for jeg vil gjøre no morro ei stund=P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår