Kebab-loffer Skrevet Mars 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 Hei. Har ganske nylig fått meg ny bil, en passat 1.9TDi. Meeen, Adam var ikke lenge i paradis. Det er en snodi sak med denne bilen. Når jeg kommer over ca. 2500rpm "kutter" motor litt. Mister draget samt ladetrykk ramler ned fra ca 0.45 til 0.2 og det tar med en evighet for å bygge opp nytt trykk.Akkurat som om den går i en slags "fail safe mode". Samt at på tomgang går bilen på ca 1250rpm. Meget lettstartet er den også. Bilen går som en kjerring. For å ta et eksempel ble jeg frakjørt av en Mazda 323 1,3 fra tidlig 80 i et lyskryss her av dagen. Flaut... Har prøvd å koble ut LMM, men bilen går på samme måte med og uten. Bilen skal vissnok være chippet så jeg prøvde å bytte hjerne for 15min siden. Motoren startet og gikk ca. 1.5sek før den stoppet. Ikke tente glødelampa heller. Dritt. Har fått forståelse av at disse billigchippene skal være drepen for denne typen bil? At den fu**er opp elektronikken? Har originalchippene og vurderer å bytte. Er det verdt det? Hjernene jeg byttet hadde forøvrig samme serienr, men ulike endebokstaver. Den jeg hadde var en AK men den jeg prøvde var en AT. Hva er forskjellen? Håper på svar. Siter Kosebil: BMW 525d ///M-sport - 2007 Servicevogn: Toyota HiAce 2,4td - 1999 Borte vækk: Peugeot Partner 1,9D - 2001 Borte vækk: Audi A6 1,9 TDi avant - 1998 Borte vækk: VW Golf 1,8 - 1986 Borte vækk: VW Passat 1,9TDi - 1994 Borte vækk: BMW E30 325iX - 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Mars 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 motoren går i nødmodus. kan være EGR ventilen som er full av dritt.. står noe om det i en annen tråd her inne. søk å finn..hehe... Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab-loffer Skrevet Mars 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2009 (endret) Jo, takker for det.:) Forbandet drit heile greiern. Man bi jo så overjett... Har hatt sund EGR i dag. Var potte fette tætt. Fikk den ren og oppstaket, men bilen går fortsatt som ei kjærring...ei gammel kjærring Endret Mars 21, 2009 av Jim-Christer Torstensen Siter Kosebil: BMW 525d ///M-sport - 2007 Servicevogn: Toyota HiAce 2,4td - 1999 Borte vækk: Peugeot Partner 1,9D - 2001 Borte vækk: Audi A6 1,9 TDi avant - 1998 Borte vækk: VW Golf 1,8 - 1986 Borte vækk: VW Passat 1,9TDi - 1994 Borte vækk: BMW E30 325iX - 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 At tomgangen din er 1250 o/min, kan vere ein tempraturfølar på kjølevæska som ordnar. Eg hadde samme problem, enkel sak å skifte når ein veit kor den er. Men det er sikkert ein fordel å få ein diagnose først, snap drive fann det på feilsøkingsutstyret sitt. At den går dårlig kan vere defekt luftmengdemålar, vakuumslangar som lek, variabel eksosdel i turbo som er sota og ikkje bevegar seg godt nok/fort nok. Dette er "gjenngangarfeil" på desse bilane. Eg veit og om ein 115 hk med dårlig matepumpe på diesel, men den fjuska kun rundt 2000 o/min, men kom sterkt igjen på høgre turtal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab-loffer Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Jaokei. Ja, diagnose bi e nødt te å få tatt. Bi jo steike gal i høue av heile greiern. Forbikjøring e jo egentli uaktuelt å jær. Må jo planlægg ei stund i forveien, på ein måda...:P Men da e klart, får e opp en heil masse feilkoda å da bi tytje dyrt å få reparert, så trur e heller e kjøp ny motor å bytta den... Galskapen lenge leve. Siter Kosebil: BMW 525d ///M-sport - 2007 Servicevogn: Toyota HiAce 2,4td - 1999 Borte vækk: Peugeot Partner 1,9D - 2001 Borte vækk: Audi A6 1,9 TDi avant - 1998 Borte vækk: VW Golf 1,8 - 1986 Borte vækk: VW Passat 1,9TDi - 1994 Borte vækk: BMW E30 325iX - 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Det treng ikkje bli så dyrt viss du skrur sjølv, det er jo timeprisen på verkstad som tek knekken på folk. Og ny motor kan nok bli dyrt, og luftmengdemålaren set ikkje eingong på motoren viss det er den som er problemet. Den skiftar du sjølv på 5 min viss dei finn ut den er problemet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 prøv å ta en diagonse test av den! Når du bytter hjerne på bilen, må den helt sikkert inn til om-koding!? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokerud Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Hei. Har ganske nylig fått meg ny bil, en passat 1.9TDi. Meeen, Adam var ikke lenge i paradis. Det er en snodi sak med denne bilen. Når jeg kommer over ca. 2500rpm "kutter" motor litt. Mister draget samt ladetrykk ramler ned fra ca 0.45 til 0.2 og det tar med en evighet for å bygge opp nytt trykk.Akkurat som om den går i en slags "fail safe mode". Samt at på tomgang går bilen på ca 1250rpm. Meget lettstartet er den også. Bilen går som en kjerring. For å ta et eksempel ble jeg frakjørt av en Mazda 323 1,3 fra tidlig 80 i et lyskryss her av dagen. Flaut... Har prøvd å koble ut LMM, men bilen går på samme måte med og uten. Bilen skal vissnok være chippet så jeg prøvde å bytte hjerne for 15min siden. Motoren startet og gikk ca. 1.5sek før den stoppet. Ikke tente glødelampa heller. Dritt. Har fått forståelse av at disse billigchippene skal være drepen for denne typen bil? At den fu**er opp elektronikken? Har originalchippene og vurderer å bytte. Er det verdt det? Hjernene jeg byttet hadde forøvrig samme serienr, men ulike endebokstaver. Den jeg hadde var en AK men den jeg prøvde var en AT. Hva er forskjellen? Håper på svar. jeg har en 2004 passat og har akkurat hvert ut for det samme. jeg byttet alle vakumslanger,trykkreguleringsbryter for turbo og innsugsmanifoil ventil. jeg gjorde ren egri ventil. ingenting hjalp. det viste seg at det var turboen. jeg tok den ut og gjorde ren eksoshuset. jeg sandblåste det som regulerer eksosstrømmen.satte den inn igjen og etter det har den gått som en kule. turboen er en svakhet på disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.