Gå til innhold

Hva syns folk om In-Phase?

Ranger emnet


Snutta

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bruker man over 70 høvdinger å bare kommer så vidt over 140 så har man ikke peiling på hva man driver med....punktum slutt
Men lyden kan være i verdensklasse hva angår lydkvalitet fordét!! Man må ikke glemme at det er mange fraksjoner på forumet her... noen påstår bra lyd = høy lyd, andre sier bra lyd = riktig lyd, og atter andre igjen sier bra lyd = pen lyd. Og noen driter i hvordan det høres ut bare anlegget ikke synes, mens andre driter i hvordan det høres ut bare anlegget er dyrt.

 

Å kaste påstander mot "tilhengere" av andre "bra lyd = "-fraksjoner er helt meningsløst. Når man skjønner en trådstarter tilhører "bra lyd = høy lyd"-gjengen, får man debattere deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lyden kan være i verdensklasse hva angår lydkvalitet fordét!! Man må ikke glemme at det er mange fraksjoner på forumet her... noen påstår bra lyd = høy lyd, andre sier bra lyd = riktig lyd, og atter andre igjen sier bra lyd = pen lyd. Og noen driter i hvordan det høres ut bare anlegget ikke synes, mens andre driter i hvordan det høres ut bare anlegget er dyrt.

 

Å kaste påstander mot "tilhengere" av andre "bra lyd = "-fraksjoner er helt meningsløst. Når man skjønner en trådstarter tilhører "bra lyd = høy lyd"-gjengen, får man debattere deretter.

 

Er fullstendig klar over at det kan spille pent,men det var ikke det jeg svarte på!! Han skrev ang. dB inphase subbene hans spilte tidligere i tråden og jeg svarte det jeg syntes om scoren. Anlegget til 70 høvdinger dro han inn.

Det jeg skulle fram til er at inphase er no dritt, men det skjønte tydeligvis ikke alle som er på forumet her.

 

By the way så bør et anlegg til 70000 klare å spille 140dB+

 

Les de svarene jeg har skrevet på tråden før du kritiserer det!!

Team Re-Loud Stian

NM mester 2008 Street A 155,5 dB

2010..sannsynligvis Street A

B2, Atomic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les de svarene jeg har skrevet på tråden før du kritiserer det!!
Ikke ta det så himla personlig, kommentaren min der bør ramme de fleste i denne tråden. For å følge opp et av dine utsagn konkrét;
Det jeg skulle fram til er at inphase er no dritt, men det skjønte tydeligvis ikke alle som er på forumet her.
... men hva mener du InPhase er noe "dritt" til? Å spille høyt?? Javel... er du sikker på at det var høytspilling trådstarter skulle bruke høyttalerne til?

Et lite spørsmål i den sammenheng, er det egentlig en høyttaler som spiller høyt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fullstendig klar over at det kan spille pent,men det var ikke det jeg svarte på!! Han skrev ang. dB inphase subbene hans spilte tidligere i tråden og jeg svarte det jeg syntes om scoren. Anlegget til 70 høvdinger dro han inn.

Det jeg skulle fram til er at inphase er no dritt, men det skjønte tydeligvis ikke alle som er på forumet her.

 

By the way så bør et anlegg til 70000 klare å spille 140dB+

 

Les de svarene jeg har skrevet på tråden før du kritiserer det!!

 

 

Er vel ikke noe problem og få over 140db på et anlegg

til 70000 hvis man bygger det for db-drag, eller bass race osv...

 

Men det er vel ingen som nyter musikk Ved 140db i en sq bil?

 

Jeg hadde ikke orka det vetfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta det så himla personlig, kommentaren min der bør ramme de fleste i denne tråden. For å følge opp et av dine utsagn konkrét; ... men hva mener du InPhase er noe "dritt" til? Å spille høyt?? Javel... er du sikker på at det var høytspilling trådstarter skulle bruke høyttalerne til?

Et lite spørsmål i den sammenheng, er det egentlig en høyttaler som spiller høyt?

 

HE he...Tok det ikke personlig

La meg omformulere det. Inphase er ikke akkurat kvalitet eller holdbart. Det finnes mange andre subber på markedet som er rundt samme prisklasse, men som er av bedre kvalitet og tåler mer juling.

 

Uansett så svarte jeg ikke trådstarter med mine innlegg, men en annen debattant. Før, jeg vel og merke leste at trådstarter er ute etter frontsett. Så diskusjon om subber er jo egentlig ingen vits.

Definer litt nærmere hva du mener med høyt

Team Re-Loud Stian

NM mester 2008 Street A 155,5 dB

2010..sannsynligvis Street A

B2, Atomic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy musikk er jo så mye decibel som mulig... forøvrig noe som blir styrt av forsterkeren, ikke høyttaleren egentlig. Høyttalerens fysiske egenskaper er også med på å bestemme sluttvolumet på flere måter, men det er nå engang forsterkereffekten som driver høyttaleren. Så å si at en høyttaler kan spille høyt, er egentlig teknisk sett en umulig påstand. Den er en slave av sin forsterker.

 

Poenget mitt her, som egentlig er litt off-topic, er at det er vanskelig å spørre ukjente om hva som er en "bra" høyttaler. Spør man meg, er bra lyd = riktig lyd; det som man putter inn i en mikrofon, vil jeg ha mest mulig identisk ut av høyttaleren.

Spør man deg, vil jeg tro en høyttaler med høy følsomhet og belastningsevne vil være en "bra" høyttaler, i og med du er en Mand af Mange Decibel nu.

Hvorvidt noen av våre uttalelser bringer trådstarter eller andre undrende nærmere en oppfatning av om merke A eller B er en god høyttaler, har jeg liten tro på. Han vet jo ikke hva andre mener er en bra høyttaler i utgangspunktet, og vi vet ikke hva han er ute etter lydmessig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy musikk er jo så mye decibel som mulig... forøvrig noe som blir styrt av forsterkeren, ikke høyttaleren egentlig. Høyttalerens fysiske egenskaper er også med på å bestemme sluttvolumet på flere måter, men det er nå engang forsterkereffekten som driver høyttaleren. Så å si at en høyttaler kan spille høyt, er egentlig teknisk sett en umulig påstand. Den er en slave av sin forsterker.

 

Poenget mitt her, som egentlig er litt off-topic, er at det er vanskelig å spørre ukjente om hva som er en "bra" høyttaler. Spør man meg, er bra lyd = riktig lyd; det som man putter inn i en mikrofon, vil jeg ha mest mulig identisk ut av høyttaleren.

Spør man deg, vil jeg tro en høyttaler med høy følsomhet og belastningsevne vil være en "bra" høyttaler, i og med du er en Mand af Mange Decibel nu.

Hvorvidt noen av våre uttalelser bringer trådstarter eller andre undrende nærmere en oppfatning av om merke A eller B er en god høyttaler, har jeg liten tro på. Han vet jo ikke hva andre mener er en bra høyttaler i utgangspunktet, og vi vet ikke hva han er ute etter lydmessig...

 

Er enig med deg i det du skriver. Personlig så mener jeg ikke nødvendigvis at en høytaler er bra bare pga belastningsevne og høy følsomhet. Er opptatt av bra lyd= riktig lyd ,som du betegner det, når man ser bort i fra når jeg driver med dBdrag.

Etter min mening så kan man diskutere sånne emner i det uendlige.

Smaken er som kjent som baken, og det er bra at ikke alle er enige om alt :) Da ville det blitt kjedelig hehe ;)

Team Re-Loud Stian

NM mester 2008 Street A 155,5 dB

2010..sannsynligvis Street A

B2, Atomic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ble fort offtopic.

 

Men som sagt lær deg og hør på ting før du kristiserer.

 

Jeg har ikke annlegget fordi det er rosa men fikk det billig og det låter bedre enn mange 12" og selv har jeg vært med på å drepe et fusion annlegg det er som å pisse på tynn is..

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er inkompetent :) men har ihvertfall skjønt at inphase er no søppel i motsetning til andre inkompetente personer på forumet her ;)

bruker man over 70 høvdinger å bare kommer så vidt over 140 så har man ikke peiling på hva man driver med....punktum slutt

 

Skal nevnes at han som kjøpte dette handlet på Tv Boden i sverige, så mye av prisen og tipsene han fikk ligger der.

(måtte bare si det) hehe.

Endret av paulsberg

musikk uten bass er som jenter uten pupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår