Gå til innhold

Problemer med hjuljustering

Ranger emnet


norbakken

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har endelig somlet meg til å montere senkesettet jeg kjøpte for snart et år siden(!), og skal ha det godkjent med det samme. Så hadde jeg bilen på forstillingskontroll i går, og etter to-tre timer sa de at de ikke greide å justere camberen nok. De forstod visst ikke helt hvorfor det ikke gikk, men påstod at det var fordi bilen var for mye senket! Den er senket 40/30, så jeg skjønner ikke at det skal være et problem.

Er det noen av dere som har opplevd noe av det samme? Skal til BT for godkjenning på torsdag så nå håper jeg bare at de ikke er så nøye på de der tallene!

Noen somm har en anelse av hva som kan være problemet?

1986 Audi 100cc, 2.2

1986 Toyota Starlet (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en audi 100 cc og når jeg justerer camber så justerer jeg oppå fjørbeina .dvs jeg drar de helt ihop eller de er justert så langt inn mot midten av bilen som det går an .Jeg kan ikke skjønne at vinkelen blir annerledes hvis bilen er lavere .Du får prøve et annet verksted .

Audi 200 turbo quattro 2,2 l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye senker settet?

Er MEGET lite justering på cambern forran, så er helt vanlig at man ikke får tatt alt. Det du gjør da er å skru av toppplata hvor lagere sitter og freser sporene litt lengre til camberjusteringa ;)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!! Godkjenninga gikk som smurt den! Han på BT var faktisk veldig fornøyd med at jeg hadde med meg så mye dokumentasjon, så kanskje han så litt lett på de tallene;) Men kan hende jeg prøver å orden litt på camberen, slik du snakka om Mikkel, sånn at jeg ikke sliter dekka så skjeft, men men, nå er jeg bare glad, og gleder meg som en unge til sommerdekka kommer på!!

Takk for hjelpa forresten;)

1986 Audi 100cc, 2.2

1986 Toyota Starlet (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår