volvoen Skrevet Mars 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 Hei noen her som har satt 164 motor i en 200 serie volvo vi har en bilcross 164 men bilen er så dårlig, men motoren er sprek som fy.Vist noen har erfaring så hyl ut.:hmmmmmmmmm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mars 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 ikke noe problem det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoen Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 Ok hva må forandres på ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mars 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 det er jeg usikker på, trur ikke noen av oss her på bilcross/rallycross delen har gjort dette før.. mye mulig at du får noen mere vettuge svar på volvo forumet enn hva jeg kan komme med hvertfall. men jeg trur ikke det skal være no problem, alt går om man har kreativiteten til det. trur det som må gjøres er hvertfall at du må sikkert lage motorfester selv, har aldri sett åssen b30(?) er så om motor fester går på 242 aner jeg ikke. er litt i tvil på at det går ''bolt on''. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoen Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 Står vel likt med en b-20 ca , tror motorfestene også er like som b-20. motor står rett i 164 og ligger jo skakt i 240. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mars 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 ja men 240 med b20 står rett.. det er bare b19,b21,b23,b230 som står skakkt. da må det jo selvfølgelig være en 242 som orginalt kom med b20 da, hvis ikke så blir det hjemme-mekka fester til motor og til kasse.. hjemmelagde motor fester har jeg på alle bila mine uansett jeg da men.. sveiser med tykt gods så alt står stumt, også selvfølgelig skrudd også sånn at alt lett kan tas opp fra motor-rommet igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoen Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 Ja vi får se hva det blir , er sønnen min som kjører , og han syns den orginale 230 a er dau , klart hadde jo vært gøy med 242 med rekke 6er i , er sprek den der tror det må være gjort no med den annen kam muligens. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mars 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 lettere å koste på b230'n da.. lettere deletingang enn på en b30 også.. er vel ett eller annet mekanisk verksted i nærheten som kunne planet ned toppen litt, kjøpt kam hos http://www.bilcross-shop.com også fått på en granada gasser, sånn 36/36 2port gasser.. burde da funke fint i bilcross det. har selv en 240 med b23 hvor det sitter en sånn omslipt kam også en dobbel 40mm solex, den funka fint nok til å vinne klubbløpet i juniorklasse hvertfall.. overhalt bunn på den så hadde den gått ordentlig bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoen Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 ja det går sikkert , vi får se kå det bli , første løp i klubben er 16mai. nmk konsmo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hvard Skrevet Mars 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 Jeg har gjort motsatt... b30n sa takk for seg og jeg satt inn en b20 isteden.. Ossen girkasse har du tenkt til og bruke? Kransen på b30 er ikke lik som b20 den er ett hakk større heile veien.. Så jeg måtte lage ett adapter som passer på kransen til b20 og girkassa te b30n.. Motorfestene til b30 står lengere frem en det gjør på b20/B23.. Du burde bruke b30n og girkassa som sitter på org så slipper du så mye tilpassing eller bare gå for en litt trimma skakking:D Siter Div Volvo Bilcross Volvo 940t 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoen Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 hadde tenkt og bruke b30en med org kassa som står på den. men hvor mye lengere frem kommer motorfestene ca, og gear havner det mye forskjellig i forhold til 230 me 4 trins. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Mars 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 Har aldri sett en 240 med B30, men jeg har sett en 140 med B30. Det var værtfall ikke no enkel sak å få til å passe. Blant annet traversen var kraftig modifisert, pga bunnpanna tok altfor stor plass. Men, alt er mulig i bilcross om man er ivrig nok. Lykke til! Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hvard Skrevet Mars 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2009 det kan nokk henne at bunnpanna går i forstillinga på en 240 kan ta noen bilder av b20 i 164 hvis det hjelper noe.. Siter Div Volvo Bilcross Volvo 940t 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoen Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2009 var ute og så og bli mye arbeid på grunn av travers forskjellen , så da fikse mi 164en så får den gå så lenge den kan . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mars 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2009 kjøp heller en kam og 36/36 gasser til 242'n da vettu, eller innsprut. så går den godt nok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg