Gå til innhold

Hjelp! Startsperre kobler inn etter bytte av hjerne.

Ranger emnet


georgpersen

Anbefalte innlegg

HJELP!

Når jeg kjøpte bilen, så stod det en chip i den. Når jeg fikk montert den "orginale" hjernen jeg fikk tilsendt av selgeren så ville ikke bilen starte. Det er startsperra som kobler inn. Bilen starter men dør med engang.

 

Hva skal jeg gjøre? Kan dette fikses med vag-com? (Noen som kunne hjulpet meg med det?)

Det er vell ikke den orginale hjernen hvis den ikke starter med den?

Audi A3 1.8t 97'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP!

Når jeg kjøpte bilen, så stod det en chip i den. Når jeg fikk montert den "orginale" hjernen jeg fikk tilsendt av selgeren så ville ikke bilen starte. Det er startsperra som kobler inn. Bilen starter men dør med engang.

 

Hva skal jeg gjøre? Kan dette fikses med vag-com? (Noen som kunne hjulpet meg med det?)

Det er vell ikke den orginale hjernen hvis den ikke starter med den?

 

Hvis den i det heletatt starter litt så er det ikke startsperra tror jeg, den skal vel gjøre så bilen ikke tenner i det heletatt.

 

Er nok noe annet gærnt som ikke er rett:) sett i den andre hjernen igjen og kontakt forrige eier:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel lett for å dukke opp en feilkode når du bytter hjernen. Det stemmer nok at det startsperra. Bare sjekk om det blinker en nøkkel i speedometeret ditt. Bare å gå inn med en såkalt "tester" og slette feilkoden, så blir det nok i orden. Koster ca. 500kr på det lokale verkstedet her jeg kommer ifra. Har en slik tester hos de fleste verksteder! Den finner som regel feilen!

Endret av Rugis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel lett for å dukke opp en feilkode når du bytter hjernen. Det stemmer nok at det startsperra. Bare sjekk om det blinker en nøkkel i speedometeret ditt. Bare å gå inn med en såkalt "tester" og slette feilkoden, så blir det nok i orden. Koster ca. 500kr på det lokale verkstedet her jeg kommer ifra. Har en slik tester hos de fleste verksteder! Den finner som regel feilen!

 

Ja, da er det startsperra. Det var det jeg trodde og, at det bare var å slette feilkoden. Takk;)

Audi A3 1.8t 97'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår