Gå til innhold

mye av kjølevæska borte på 10 min(B230A)

Ranger emnet


truls160

Anbefalte innlegg

Har en 240 med b230a som lekker litt kjølevæske! men skjønner ikke helt hvor den tar veien....

 

Jeg startet opp motoren og kjølevæskenivået var nesten på max. etter 10 min skulle jeg bare sjekke under panseret at alt var ok og all kjølevæska var borte... ikke noe væske i slanger eller noe;P ser at det drypper litt av vannpumpa, men så mye vann kan ikke forsvinne på 10 min? Det lekker heller ikke fra radiatoren eller fra radiator slanger;P! (skrudde av motoren med en gang jeg oppdaget det)

 

Eksosen er helt uten hvit røyk og olja er helt blank og ren... så topppakninga burde vel ikke være problemet?

 

Noen tips til hva jeg skal gjøre? har tenkt å ta vannpumpa når jeg bytter reg reim! bilen har jo ikke skilter enda, så jeg kommer ikke til å kjøre den sånn som den er nå;) noen fler ting jeg bør sjekke?:)

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om alt vannet forsvant på 10 min, og du da sjekket vannpumpa...så er det vell ikke så rart om det kun var noen dråper? er det ikke mere vann..så kan det jo ikke fosse ut?:)

 

kjent fenomen med pakningen mellom topp, og vannpumpe og...

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om alt vannet forsvant på 10 min, og du da sjekket vannpumpa...så er det vell ikke så rart om det kun var noen dråper? er det ikke mere vann..så kan det jo ikke fosse ut?:)

 

Da burde det vel ligget en fin pytt under bilen..? :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg tenkte og.. Ligger det ikke under bilen, det ikke har gått ut eksosen og det ikke ligger i ekspansjonstanken, må det nesten være inni..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe lignende skjedde med ladaen vår for mange år siden.Da forsvant all kjølevæska på noen sekunder, og vi dekte halve telemark med damp. Det var vannpumpa :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår