Gå til innhold

Kjøpt bil, krasjet i hjort, ikke omregistrert enda

Ranger emnet


Little85

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte bil for 2-3 uker siden, og har ikke rukket og omregistrert den pga. offshore jobb i mellomtiden. Kom hjem for 2 dager siden, og totalsmadret en hjort i går kveld. Forsikring har vært aktivert på meg med full kasko siden kjøp av bil, men omregistrering er ikke gjort enda siden jeg ikke har hatt tid. Dette blir gjort tirsdag 17.03, og takst av bil blir gjort senere enn denne datoen.

 

Kan jeg få noen problemer her? Står jo at bil skal omregistreres 3 dager etter kjøp! Men er jo ikke alltid like lett å få til dette!!

 

Fint om noen har litt info om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du misforstått litt :) Bilen skal ikke vrakes, den har kun fått mindre skader, men skal bruke kasko på forsikring for å få dfen i stand igjen. Forrige eier har selvsagt sagt opp sin forsikring for lenge siden, mens jeg aktiverte forsikring i mitt navn ved kjøp av bil. Så skader vil jo forsikringen min mest sannsynlig dekke!

 

Spørsmålet mitt, var mer om det kan forårsake litt problemer at bilen ikke er rukket å bli omregistrert fra selger til kjøper før krasjet?

 

Vet at dette mest sannsynlig er en problemstilling litt i gråsonen av lover og regler, men er greit å forhøre seg hva folk mener!

 

Du kan si at en lik problemstilling ville vært for enhver person som reiste og kjøpte seg ny bil, for så å krasje på veien hjem. Bilen må jo hjem, og det er ingen som tar bilen på henger.. Så hva skjer i de tilfellene der nykjøpt bil krasjes uten at den er omregistrert? Da tenker jeg jo selfølgelig at forsikring er i orden på kjøper før kjøp av bil, slik som i mitt tilfelle!

Endret av Little85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få noen problemer her? Står jo at bil skal omregistreres 3 dager etter kjøp! Men er jo ikke alltid like lett å få til dette!!

 

Da er det så enkelt som at man lar være å bruke bilen til den er omregistert.. :) Selv om f.eks han bak skranken mente jeg kunne få kjøre litt sålenge jeg kjørte pent til den var omregistert, er det ikke alle der som har det synet på saken..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette kan vel egentlig slå begge veier. Jeg er ganske sikker på at du ikke forsikre annenmanns eiendom , bilen er jo registrert på forrige eier, og er det dyr skade kan forsikringsselskapet dekke seg bak dette og prøve å slippe unna..

 

Men samtidig kan det hende at ved at du spiller litt dum og snill og viser til en god historie om hvorfor du ikke har fått omregistrert bil, og det jo fordi du var sikker på at tidligere eier sendte inn salgsmelding og du gikk og ventet på nytt vognkort osv, så burde du nok få reparert bil..

 

Tror det ordner seg jeg... lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst ingen problem dette heldigvis. Hadde ingenting å si om den vart sent omregistrert, forsikringsselskapet kan ikke ta hensyn til papirmølla hos biltilsynet. Eneste problemet var at bilen fikk skader taksert til nesten 60.000,- for en hjortepåkjørsel, og de vurderte å vrake den. Heldigvis fikk jeg overtalt dem til å reparere den! Takker for svar folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår