Brandtenborg Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Er det noen som vet hva som må gjøres for å bli kvitt sånn sussing i høyttalerne som går opp og ned etter turtallet på motoren? Er det ikke dynamostøy det heter? Var litt irriterende å starte bilen etter noen timers jobb og høre den kraftige dynamo-lyden... :rolleyes: Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 jordingsfeil? prøv å jorde anlegget litt bedre Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 en vanlig ting er dårlig signalledning og at denne ligger i nærheten av strøm ledninger Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Desember 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Har hatt det problemet en gang tidligere og da forsvant det når jeg bytta børstene på dynamoen! Skal prøve å gjøre det her og for å se! Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 kan kanskje også være en idee å jorde både dynamo og batteri bedre. alle jordinge mellom batteri, girkasse og dynamo i bilen min er 50mm2 ledninger. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Desember 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Ja, mulig det hjelper! Har aldri hatt dette problemet i en Golf tidligere! Samme anlegg og kabler... Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 det hjelper ihvertfall på anlegget uansett. fordi det hjelper ikke å legge tykke pluss kabler når minusen er tynn. de burde være like tykke Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Desember 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Pluss og minus er i allefall like tykke... Det vet jeg sikkert! :) Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Originally posted by Brandtenborg Er det noen som vet hva som må gjøres for å bli kvitt sånn sussing i høyttalerne som går opp og ned etter turtallet på motoren? Er det ikke dynamostøy det heter? Var litt irriterende å starte bilen etter noen timers jobb og høre den kraftige dynamo-lyden... :rolleyes: Jeg anbefaler å sørge for ordentlig jording og at både spiller og alle forsterkere er jordet til samme minus-punkt bak i bilen. I tillegg ville jeg prøvd å bytte phonokabel, enkelt hvis man kun lar testekabelen gjennom kupeen (da slipper man å legge arbeid i å legge phonokabelen ordentlig hvis det egentlig ikke hjelper.) Til slutt ville jeg prøvd å skru ned nivået/gainen på forsterkeren, dette kan ha mye å si, spesielt på budsjett-amp'er. Ulempen er selvsagt at man ikke kan spille like høyt, men dette blir en avveining mellom støy og maxnivå for musikken :) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Here ya go....hvis ingen av disse rådene funker....vil jeg med hånda på hjertet anbefale deg å bytte bil... :) http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=36&ids=artID @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg