CorollaGT Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Har akkurat kjøpt meg en GolfII 1990 modell. Jeg har problemer med at den "nøkker" enkelte ganger når jeg kjører. Noen ganger bra, noen ganger sliter den ved gass pådrag eller samme gass over lengre tid (lang slette feks). Jeg fant en feil. Og det var en trykk slange fra bremseklokka og til innsuget, denne var morken. Denne skulle visst nok ha noe med undertrykk til bremsene å gjøre.. Denne slangen er bytta. Det jeg har gjort er: Sjekka fordeler, sjekka tennkabler, sjekka plugger, gått over det jeg har funnet av kabler, blåst reint kontakter, sjekka luftfilter, luftfilter røret, røret som går fra eksosmanifoilen. En gang hang gassen seg plutselig opp også. En annen ting er at en gang den bøgga gikk jeg ut å dro litt i gasswire-en i motorrommet. Da hørtes det ut som et rele som slo inn og ut med høy frekvens. Jeg mener at denne lyden kom fra en elektrisk sak ved luftfilterboksen. Noen der ute som kan hjelpe meg, i kveld ville den knapt gå, måte gi litt gass, slippe opp gassen, gi litt gass igjen. Mvh CorollaGT Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Originally posted by CorollaGT Har akkurat kjøpt meg en GolfII 1990 modell. Jeg har problemer med at den "nøkker" enkelte ganger når jeg kjører. Noen ganger bra, noen ganger sliter den ved gass pådrag eller samme gass over lengre tid (lang slette feks). Jeg fant en feil. Og det var en trykk slange fra bremseklokka og til innsuget, denne var morken. Denne skulle visst nok ha noe med undertrykk til bremsene å gjøre.. Denne slangen er bytta. Det jeg har gjort er: Sjekka fordeler, sjekka tennkabler, sjekka plugger, gått over det jeg har funnet av kabler, blåst reint kontakter, sjekka luftfilter, luftfilter røret, røret som går fra eksosmanifoilen. En gang hang gassen seg plutselig opp også. En annen ting er at en gang den bøgga gikk jeg ut å dro litt i gasswire-en i motorrommet. Da hørtes det ut som et rele som slo inn og ut med høy frekvens. Jeg mener at denne lyden kom fra en elektrisk sak ved luftfilterboksen. Noen der ute som kan hjelpe meg, i kveld ville den knapt gå, måte gi litt gass, slippe opp gassen, gi litt gass igjen. Mvh CorollaGT Hadde det samme på en Opel Rekord 2.2i Det var løse kontakter til innsprut. Er det innsprut på 90mod Golf? T.... Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Et anna råd er rett å slett å bruke forgasser eller eventuelt innspøytningsrens. Ta bilen og på en langtur der du får blåst litt reint. Du kjenner neppe til om bilen er mye daukjørt eller ikkje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Originally posted by tOFFY Hadde det samme på en Opel Rekord 2.2i Det var løse kontakter til innsprut. Er det innsprut på 90mod Golf? T.... Hvis det er en GTI så... men det sa han ikke noe om, så alt kan jo være mulig. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Sjekk flens mellom innsugsmanifolden og motoren. har en Golf 3 1.8i, der var flensn morknet og motoren sugde falsk luft! Hadde de samme symptonene, bortsett fra det med gasswiren. Kan også være luftmengdemåleren, hvis du har dette da! Hvis du har en 1990 Golf2, så tror jeg du har ala samme motoren som meg! har Bosch Mono Motronic innsprøytning på min. Dette systemet ble brukt på bl.a Golf 2 sport. Var i bruk til i 1995-1996 til det kom nyere motorer. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet Desember 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Nå er bilen frisk igjen. Det jeg tror gjorde utslaget var at jeg tok av lmbda sonden og kjørte uten en liten stund. Koblet den til igjen, Det at jeg tok av og på den kontakten den sitter i på motordekslet gjorde kanskje at kontakten ble bedre.. Den fungerte hvertfall etter dette. Det med den tikkinga ved luftfiltret var visst i følge en venn en slags pumpe for bensin som fordamper eller noe slik når det er varm slik at dette blir tilbake ført til forgasseren eller noe i den duren. Kjekt med folk som jobber på VAG:-) Og dere andre på bilforumet som kommer med bra tips. Får håpe det fortsette å fungere bra. Mvh CorollaGT Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killertox Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Et annet problem som også er vanlig med Golfen er at Forgasser platformen morkner når bilen drar på årene. (Falsk luft i forgasseren) Golf II fra 1990-1991 har et forgasser system som heter Jetronic som kom i forbindelse med katalysatoren ble innført (Ny forskrifter) For å møte disse forskriftene lagde VAG en midlertidig forgasser system som er en hybrid mellom "Vanlig" forgasser og et insprøytnings system. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Bensinkuttventilen kan klikke litt den og. Hvis du har en 240 som ikke går på tomgang så sjekk sikringsboksen Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.