ss242 Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 s13 gikk ifra 89 til 98, men du burde satse på 94+ Må vel ikke være venstrestyrt for å få godkjent, men tror nok du burde satset på det uansett. Men frontlyktene må du bytte! Er uansett blitt ganske lett å få deler til s13 nå. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Originally posted by nissan-skyline for eg trur den veier 1200 kg elle noe sånt me ca 170-240 hk,+at at den alerede er typegodkjent i norge. Hadde den allerede vært typegodkjent i Norge hadde jeg eid en nå. Og jeg eier ikke en sånn. CA18DET vs. SR20DET - min personlige oppfatning er at CA-motoren er bedre enn SR av følgende tre grunner: *CA-motoren har blokk i støypejern (tilnærmet uknuselig) *CA-motoren har mekaniske ventilløftere (tåler mye turtall) *CA-motore har ingen vippearmer (kammen trykker rett ned på ventilen) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rikky Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Originally posted by nissan s13 man får s11 Går vel helt ned til s10? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Originally posted by tekNetium Hadde den allerede vært typegodkjent i Norge hadde jeg eid en nå. Og jeg eier ikke en sånn. CA18DET vs. SR20DET - min personlige oppfatning er at CA-motoren er bedre enn SR av følgende tre grunner: *CA-motoren har blokk i støypejern (tilnærmet uknuselig) *CA-motoren har mekaniske ventilløftere (tåler mye turtall) *CA-motore har ingen vippearmer (kammen trykker rett ned på ventilen) Får du en SR motor inn istidet for en CA motor dog? (Uten problemer mtp motorfester, girkasse osv). (SR20DET<->CA20DET) Og, finnes det CA20ET eller større? (ikke SOCH, ikke DOCH?) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Silva S13 kom med to motorer; fram til 1991 (?) med CA18DET, og derfra og framover med SR20DET (fortsatt med S13-karosseri). D= DOHC E= Elektronisk innsprøytning T= Turbo Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Originally posted by Hawkon Og, finnes det CA20ET eller større? (ikke SOCH, ikke DOCH?) Mente SOCH, ikke DOCH. Heh. Vet at *ET != DOCH, derfor jeg skrev SOCH slik at ingen trodde jeg 'glemte' D'n der. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Originally posted by tekNetium Hadde den allerede vært typegodkjent i Norge hadde jeg eid en nå. Og jeg eier ikke en sånn. CA18DET vs. SR20DET - min personlige oppfatning er at CA-motoren er bedre enn SR av følgende tre grunner: *CA-motoren har blokk i støypejern (tilnærmet uknuselig) *CA-motoren har mekaniske ventilløftere (tåler mye turtall) *CA-motore har ingen vippearmer (kammen trykker rett ned på ventilen) Hva mener du med at den ikke er typegodkjent? Tenker vel på sileighty du? CA18DET vs. SR20DET? Vel, teknisk så er jeg for CA motoren. Men ser masse mer motorras relatert til CA mot SR. Kan også ha med bruk og km.stand. Men det er også "masse" svakheter med CA motoren, det meste går da på oljemengde, kjøling og oljetilførsler. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Originally posted by nissan s13 Hva mener du med at den ikke er typegodkjent? Tenker vel på sileighty du? Sist jeg sjekket med Tromsø Trafikkstasjon aka. biltilsynet, fikk jeg høre at Nissan Silvia S13 ikke er typegodkjent. Hvordan det er i resten av Europa visste han ingenting om. Han rådet meg også fra å kjøpe en sånn tøff sportsbil, jeg skulle heller satset på "insert random 1.4-liters FWD-bil her". Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Originally posted by tekNetium "insert random 1.4-liters FWD-bil her". Hehe:D Men er litt rot med betegnelsen Silvia, en vanlig s13 er i Silvia serien og typegodkjent. Men akkurat hvilket karosseri var det du spurte om? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Originally posted by nissan s13 Men er litt rot med betegnelsen Silvia, en vanlig s13 er i Silvia serien og typegodkjent. Men akkurat hvilket karosseri var det du spurte om? At det er litt rot kan man trygt si! Det er såvidt meg bekjent bare sedanutgavene av S-modellene som har blitt kalt "Silvia". Og en S13 sedan med CA18DET kalles visstnok PS13 ettersom jeg har lest. Coupéen kalles RS13, og coupé med SR20DET kalles RPS13. Men kalles da S13 sedan med SR20DET for RS13? Jeg spurte om typegodkjenning av S13 Silvia med CA18DET-motor. "Kom ikke på tale, var bare å glemme, det var umulig, finn en annen bil som allerede er typegodkjent" var hans særdeles hjelpsomme svar... :rolleyes: Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Jævlig hjelpsomme på Biltilsvinet ja:mad: Men har du spørt på 200sx forumet? De har litt bedre oversikt der! Men en targa, hvilket karosseri blir det? Vet det går noen slike i Norge. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Originally posted by nissan s13 Jævlig hjelpsomme på Biltilsvinet ja Men har du spørt på 200sx forumet? De har litt bedre oversikt der! Men en targa, hvilket karosseri blir det? Vet det går noen slike i Norge. Tviltilsynet er ikke å stole på, annet enn at man kan ta seg fanken på at de vil gjøre livet surt for en bilinterressert ungdom. Har spurt på 200SX-forumet, ja. Såvidt meg bekjent har Nissan aldri bygget en bil i S-serien med targatak; det er bare forunt Z-serien. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Det er flere på 200sx forumet som har targa, men det er nok hatchback karosseri, og ikke sedan tror jeg. Men burde egentlig vært mulig å få regga en silvia som vanlig 200sx? Er samme bilen teknisk sett, eneste kan være e-merking av lykter? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nissan-skyline Skrevet Desember 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 jeg fatter ikke så mye om d dere sier ,men er det slik at jeg ikke får typegodkjent en nissan silvia elle s13 som dere sier?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Originally posted by nissan s13 Det er flere på 200sx forumet som har targa, men det er nok hatchback karosseri, og ikke sedan tror jeg. Men burde egentlig vært mulig å få regga en silvia som vanlig 200sx? Er samme bilen teknisk sett, eneste kan være e-merking av lykter? La meg si dette en gang til. Nissan S13 er aldri, ALDRI, blitt levert med targatak. Mulig at noen tunere har moddet en, men targatak er noe Nissan aldri har hatt på sine S-serie-biler. Targatak = Taket mellom front- og bakrute er avtagbart (som f. eks. på Supra). Silvia S13 og vanlig hatchback S13 er i prinsippet nøyaktig samme bilen. De er 100% like hverandre under skallet, den eneste forskjellen er karosseriet, og lyktene. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.