Gå til innhold

Passat 3B og servo tannstang

Ranger emnet


vwpassat_tdi

Anbefalte innlegg

Hei 

 

Jeg har hatt problemer med rattet/styringa/forstillinga en stund på min Passat. Har for ikke så lenge siden byttet hele forstillingen med forsterket versjon fra Meyle.

Men det ser ut som det er noe annet som fortsatt ikke stemmer.

 

1. Når bilen står på tomgang, hører jeg klikke lyder idet rattet snus enten til høyre eller venstre ut av ”midt posisjonen”. Også er rattet veldig ”løs” og ikke så tight som den burde være.

 

2. Når bilen er på veien, spes. Rundt 120KM, så er rattet veldig ”ustabilt”, vet ikke hvordan jeg skal forklare dette …

 

En mekaniker sier dette kan være servo tannstanga…

Hva sier dere?

Jeg ville trodd at det selve ”stanga” som går innover fra rattet som var problemet. Men jeg vet rett og slett ikke.

 

Jeg har sett på en brukt til rundt 3000Kr. Men dersom jeg skal kjøpe meg en brukt servo tannstang, passer da en fra Passat 1999 1.8T på min? Min er da Passat 1999 1.9TDI.

Er det mye ulike versjoner av servo tannstang for Passat 3B fra rundt 1999-2001?

 

Det er veldig dyrt å kjøpe servo tannstanga og jeg ønsker å vite hva jeg må bytte, så jeg ikke kjøper en del som ikke trengs.

Jeg har sett på en brukt til rundt 3000Kr.

 

Setter meget stor pris på alle svar/all hjelp.

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei.

 

Er nok tannstangen dette her. Sjekk http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=2052690&CarReference_ID=3960&CategoryType_ID=1 Det er ikke så dyrt å kjøpe ny heller. (lever inn den gamle, så slipper du det tillegget på 2500,-)

Lykke til.

2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil)

2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår