ozzy Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Lyset på 'Oil' går på av og til (etter jeg har byttet gir som oftes). Det jeg lurer på er hva denne indikerer? Er det lavt med olje eller er det dårlig oljetrykk? Noen som har hatt dette problemet - at den lyser av og til? Om jeg har masse olje, og den fortsatt lyser av og til er det da en sikring som har gått? Siter Rock hard ride free!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Er dette en spøk? Velger å tro ikke jeg! Det kan bety at du har så lite olje at trykket blir under 0.3 kg! Har du nok olje kan det bety at motoren din er utslitt, slik at trykket blir for lavt! Kan også bety at oljepumpen har sett sine beste dager, eller at føleren ev.ledningen godses på annen måte! Men peil oljen før du i det hele tatt starter bilen igjen! Kan være lønnsomt! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 peil oljen? Mener du? Men så lampen er også olje trykk da eller??? Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Når oljelampen lyser, har du nesten ikke oljetrykk...REFILL! :D Før ting går åt skogen.... Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Ikke kjør bilen din noe før du har funnet ut av feilen. Det sliter veldig på motoren når den ikke får nok olje rundtom, noe den ikke får når du ikke har nok oljetrykk. Så hør på det mondeo sier! :) Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Faen, var ikke en dritt der... faen så den bruker olje a.... den lyste ikke mye, så det ble vel ikke noe herpa.. og den lysa bare av og til etter jeg skifta gir etc.... men faen, hvor pleier det lekke olje a? Det var 400kr med olje som er borte på 3 dager nå..... FAEN! Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 olje for 400kr på 3 dager? :eek: er det bilen som står nevnt i signaturen din det gjelder? ryker bilen blått? isåfall,når? høyt oljeforbruk er vel et forholdsvis sikkert tegn på at motoren er slitt ja... kan jo seff også være turboen som er gåen.. har du sjekka om det er slakke i den? Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Når jeg tenker meg om, så er det sikkert mange liter igjen, bare det ikke er olje der hvor man måler hvor mye olje som er igjen... er mye olje i filteret, olje kjølern, mm... og det er ikke noe slitasje eller noe, røyken fra eksosen er fin og ren, så det er nok et sted hvor det lekker olje...et sted hvor det er dårlig pakning eller noe... får se om jeg finner det ut imorgen. Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 høres merkelig ut at den skal lekke SÅ mye.. da MÅ det vises på blokka,hvor det lekker... må jo bli oljedam på garasjegølvet også...? Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Ser ikke noe der med det første, så vet ikke helt hvor det kommer... Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Når motoren er kald (ikke startet), og jeg ser om det er olje på den pinnen, det er vel fortsatt noe olje rundt om kring, i oljekjølern osv eller? Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Originally posted by vilhelm Når motoren er kald (ikke startet), og jeg ser om det er olje på den pinnen, det er vel fortsatt noe olje rundt om kring, i oljekjølern osv eller? Hvis du har oljekjøler så vil det nok ligge litt inni den ja. Og litt vil ligge i oljefilteret, ellers så renner det stort sett ned i bunnpanna. Men uansett så er alt dette medberegnet og nivået på pinnen skal fortsatt være mellom merkene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 ja.. det må være over min-merket på peilepinnen for at oljepumpa skal klare slurpe i seg noe av oljen... oljepumpe som ikke får olje = null oljetrykk = motorras Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Originally posted by TG1 ja.. det må være over min-merket på peilepinnen for at oljepumpa skal klare slurpe i seg noe av oljen... oljepumpe som ikke får olje = null oljetrykk = motorras Det må det ikke, men det er vel anbefalt minimum. Olje lampa på bilen min begynte å lyse, og da var det bare litt skum helt nederst på peilepinnen. Har også peila så det var halvveis mellom bunn og minimum på peilepinnen og enda hatt normalt trykk. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Originally posted by Mark1 Det må det ikke, men det er vel anbefalt minimum. Olje lampa på bilen min begynte å lyse, og da var det bare litt skum helt nederst på peilepinnen. Har også peila så det var halvveis mellom bunn og minimum på peilepinnen og enda hatt normalt trykk. jada,selvsagt er det litt sikkerhetsmargin ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.