Gå til innhold

vectra b varsellampe

Ranger emnet


theopelking

Anbefalte innlegg

har en vectra b 96mod, i det siste har den fått en syke som jeg lurer på om noen her inne vet ka kan være?

 

symptomen er at den fusker til en gang så kommer det en varsellampe som er ukjent for meg,legger ved bilde. stopper bilen å starter den på nytt så er probleme borte,det skjer aldri på langturer på fine veier men ofte på korte turer på humpete veier,va sjelden før men blir bare mer å mer ofte nå,engang så var den sånn når jeg starta bilen,da var den vanskli å starte å fuska mye,men ble pludsli bra,tror kansje det kan være bensin pumpa? når jeg kjøpte bilen hang bensin puma seg opp å bilen ville ikke starte,måtte ta ut batteri for å få den til å slutte å gå,men det var lenge siden og bare skjedd engang,noen som vet hva det kan være? legger ved bilde av lampa

 

DSC01408-1.jpg

# Gauldal-Gatebil #

vw jetta tdi sportline med luftfjæring

lexus is 200 tte

Opel vectra b - Full rieger,19" justerbart.

vw vento - full styling,18" .justerbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA DET FINNER DE UT. Det blir lagret feil koder en god stund. Er jo ikke helt sikkert at det er EGR ventilen som er gåen men det er noe jeg tror. Ligner på symptomene jeg har hatt på mine opeler. Dette er en enkel reperasjon så hvis det er den så blir det ikke så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvor sitter denne EGR-ventilen?

Samboerens Vectra B stoppet plutselig igår, og ville itte starte igjen.

Sjekket pluggene, og det viste seg at de var tørre, så bilen fikk mest sannsynlig ikke bensin.

Fiklet litt med kontakten på bensinpumpa, men ikke noen bedring, før idag, da startet den, og jeg trodde alt var såre vel igjen, men etter å ha parkert og latt bilen stå en liten stund, så ville den ikke starte igjen. Leste så ut feilkoden 1405, altså EGR ventilen, kan dette være årsaken?

 

Mvh Geir

'05 Audi A6 TDI

- x '03 Audi A4 TDi Q S-Line

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

har hatt det der selv noen ganger. bilen starter fint, går fint på tomgang, så kjører jeg, og når jeg skal stoppe ved lyskrys dauer den og jeg starter den på nytt. så kan den holde på ved hver stans noen dager og så er det borte noen dager. så av og til mens jeg kjører i gjevn fart, kommer det et lite nøkk og gulelampen kommer på. så merker jeg ingenting. når jeg parkerer og starter på nytt er lampen borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt det der selv noen ganger. bilen starter fint, går fint på tomgang, så kjører jeg, og når jeg skal stoppe ved lyskrys dauer den og jeg starter den på nytt. så kan den holde på ved hver stans noen dager og så er det borte noen dager. så av og til mens jeg kjører i gjevn fart, kommer det et lite nøkk og gulelampen kommer på. så merker jeg ingenting. når jeg parkerer og starter på nytt er lampen borte.

 

Nesten garantert tomgangsregulatoren! Hadde nøyaktig samme problemet. Ettersom jeg ikke er så veldig bilkyndig lot jeg verkstedet ta den ut og rense den, fort gjort :) Fungerte utmerket etter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår