Gå til innhold

Sentrallåsing, låsesylinder ved bensinlokk

Ranger emnet


veegard

Anbefalte innlegg

Når jeg låser bilen, går alle låsene igjen, alle fire dører, bakluken og bensinlokket.

Men om jeg låser den når den allerede er låst, går bensinlokkmotoren likevel! Om jeg gjentar fortsetter den å gå.

Alle de andre låsene er stille og rolig, og vet at de er låst...

 

Resultatet er at bilen ikke oppfører seg som om den er fullverdig låst, og interiørlyset nekter å slå seg av :(

 

Skal prøve å koble fra batterispenningen på bilen, gi den en liten restart.. Kanskje sensoren har hengt seg.

Kanskje den har hengt seg mekanisk på en eller annen måte, og at jeg må skru opp, skru fra hverandre, gi den litt smøreguffe og skru den sammen igjen.

 

Har prøvd å fikle og dra litt i den, dra den litt ut når den er helt ute, og dytte den litt inn når den er helt inne.. no effect. Funksjonelt sett er den fin, den bare durer når den ikke burde. Noen som kan se om deres låsmotor durer når dere prøver å låse en låst bil?

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, på min bil er det kun en motor som driver alle låsene med trykk og vakum, og tanklokket har ikke en egen motor. Skjekk om du har noensomhelst lekasjer, linken mellom slangene til alle dørene, lokket og pumpen (Som ligger i bakasjerommet under tanklokket(Sikkert den du hører) ) er lokalisert på styrbord side under baksetet (Bare å rive i det, så kommer det opp) Den røde slangen går til bansinlokket

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøh, jeg har bare hatt bilen i fire dager, så dette var nytt for meg, da! Trodde det sto stusslige små elektriske motorer i alle dørene jeg!

Jeg hadde faktisk problemer med å åpne høyre framdør i går da.. Min lillebror greide tydeligvis ikke å lukke døren igjen skikkelig, og den var halvveis åpen i natt.. var litt pain in the ass å få igjen, måtte trykke ganske hardt og bestemt for at den skulle låse seg.

Litt smørende teflonspray inni der, og lett gymnastikk med låsemekanismen (låste den med fingeren, poppet den opp igjen, osv) så var døren god som ny.

Alle dørlåsene fungerer jo, så at det er en lekkasje er jo kanskje tvilsomt? Vet du hvordan sensingen på dørlåstilstand fungerer? Hvor ligger de? Kanskje den ikke likte bilvasken i går..

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på hvordan dette fungerer pga. av at min sentral lås faktisk IKKE FUNGERER! Derfor jeg har rotet litt me slanger å sånt, men fant ut tilslutt at det var vakum trykkpumpa som va død ;) Mener at det ikke er noe føling på dørene. alt ligger i den boksen med motoren :) Den fungerer på det viset at en motor pumper luft i systemet helt til et trykk er oppnådd, men hvis man har lekasjer på slangene en plass klarer den ikke å pumpe nok trykk, å pumpa blir stående å gå. Hvis du tar av trekket på styrbordsia i bagasjerommet helt bak imot bakveggen, så ser du ned, der ligger en svart boks med noen slanger å en kontakt til. Denne styrer alt, sålangt jeg vet :)

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah... Nei, det var ikke det jeg mente. Den går bare i et par sekunder (like lang tid som det tar for at dørene skal låse seg). Kanskje det ikke er noe unormalt at den går selv om dørene er låst, om man prøver å låse den en gang til, da?

Men.. hvordan forklarer jeg at interiørlyset ikke slår seg av? Kanskje DET har en dum sensor jeg har knotet borti, da?

 

Du får sikkert tak i en ny enhet på høggern, bil uten sentrallås er stress.. det hadde jeg før.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren skal gå i et par sek. det e sånn det skal være :P Elektronikk på sånne hær ting e helt hinsides :S Det med kupeelysene skal egentli ikke ha så mye å gjøre med sentralåsen vil jeg tru, er bare å holdt dørene lukket. Kom disse feilene etter vask sa du?

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smurte opp alle dørene, og vasket den lett i går.. kanskje jeg har klint litt for mye guffe inni dørlåsen, så det har hatt innvirkning med en sensor.

Hodet mitt tenkte at siden lyden kom baki derfra, så var det bensinlokket som ikke lukket seg helt, og at bilen ikke fikk tilstanden "låst" i ECUen, og at derfor interiørlyset ikke ville slå seg av.

Det er et ganske mandig lys i taket der da, så det trekker faktisk en del strøm.. det sto på i fem timer, og da merket jeg at startmotoren gikk litt seigt.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maybe Maybe Vann og elektronikk er somkjent som å blande katt og hund.

Prøv å tørk saken i en garage med varme, spesifik nøkkelhullene ^^ Så Kansje kansje det fikser seg selv :)

 

Eller du kan ta ut pæra i take når du forlater bilen, End of Problem (Y)

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpen min blir stående å gå en liten stund etter jeg har låst bilen (fjernstyrt sentrallås), sånn at hvis jeg låser bilen rett før jeg egentlig skal inn i bilen, må jeg vente litt før jeg får låst den opp igjen på grunn av at pumpen står og går. Når jeg låser opp er det null problem, da går pumpen bare akkurat når låsene går opp.

Audi A4 1,8 rettet opp, og igjen kjørbar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår