Gå til innhold

Tips om 92 mod 100 2,8 L

Ranger emnet


lknest

Anbefalte innlegg

sjekk motoren for oljelekasjer og oljeforbruk. og elektrisk, el-vinduer, speil osv. rust/slepp i lakken rundt listene i bånn og hjulbuer, kalippere bak, knirkelyder i rattstammen.

 

sånn så det er sagt så er audi i c4 karosseri dem beste bilene jeg har hatt, har hatt nyere a4, bmw 5 og 3 serie, volvoer, japser osv, men c4 slår dem alle lett :) 2,8l bruker en del bensin da, men meget bekvemlig motor å kjøre med. hvis det er en quattro så sjekk dette nøye da reparasjoner er ganske dyrt.

Endret av David_G

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte en 2.8l quattro i oktober, kjempe fornøyd med bilen, bruker litt olje.motoren er ikke bensin gjerrig tar det den vil.

 

ellers sa koster det skjota bare skifte et hjullager på disse. 4800kr for 1 lager, og da hadde jeg lager liggende.

 

 

men leter du etter en bil som går godt så duger 2.8litern :win

 

har til dags dato ikke kjør fast med bilen og kommer meg overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte en 2.8l quattro i oktober, kjempe fornøyd med bilen, bruker litt olje.motoren er ikke bensin gjerrig tar det den vil.

 

ellers sa koster det skjota bare skifte et hjullager på disse. 4800kr for 1 lager, og da hadde jeg lager liggende.

 

 

men leter du etter en bil som går godt så duger 2.8litern :win

 

har til dags dato ikke kjør fast med bilen og kommer meg overalt!

 

for arbeidet på et audiverksted da el? ikke prisen for lager du mener? :P

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se etter oljelekasjer/svetting på motoren.

Ta av plastdekselet på toppen av motoren å se etter olje mellom sylinderrekkene, rundt innsuget.

 

Sjekk om alt elektrisk virker. eks. setevarme,instrumenter.

se også om alle lys bak virker. særlig lys på bakluka, da det har en tendens til å ryke ledninger mellom karosseri og luke. Det er enkelt å fikse, men greit å prute på.

 

Prøv å sjekk drivknutemansjetter og forstilling.

 

Kjør i motorveghastigheter å lytt etter vindsus fra dører/vinduer

 

Sist men ikke minst: Sjekk at det kommer skikkelig varme fra varmeapparatet, det er mange som plages med det på c4 ser det ut til. inkludert meg selv.

 

Ellers er det meget gode biler alderen tatt i betrakning.

 

Kommer ikke på mer i farten jeg, men det gjør kanskje noen andre?

 

Lykke til med bilkjøp.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med vindsus trur jeg alle audier fra 90-tallet har problem med :P hehe! blir faen ikke kvitt de heller, prøvet og justere dørene men hjalp fint lite, eneste er vell å bytte dørpakkning? :P

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertlig takk for bra svar :) Kommer nok godt med :)

 

Noen som har noe greie på ca hvor mye en slik motor bruker på mila? Og hva slags motorer er det som er å anbefale til denne typen bil? er helt grønn når det kommer til audi, så supert med noen gode råd fra dere som kan det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med vindsus trur jeg alle audier fra 90-tallet har problem med :P hehe! blir faen ikke kvitt de heller, prøvet og justere dørene men hjalp fint lite, eneste er vell å bytte dørpakkning? :P

 

Tror ikke det er dørpakningen, men at det ikke tett rundt vinduet.

Jeg har prøvd å trykke vinduet utover i bakkant mens jeg kjører, og da blir det værre. så det tyder på at det ligger dær.

 

Her sett på nordicaudi at det kan justeres vinduer for å bli kvitt vindsus på A4, men vet ikke om det er likedan på c4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertlig takk for bra svar :) Kommer nok godt med :)

 

Noen som har noe greie på ca hvor mye en slik motor bruker på mila? Og hva slags motorer er det som er å anbefale til denne typen bil? er helt grønn når det kommer til audi, så supert med noen gode råd fra dere som kan det ;)

 

Min 95mod A6 2,6 Avant Quattro kan jeg kjøre ned på 0,77 på langkjøring, men på småkjøring styrer man det med høyrefoten..1-1,2 kanskje? Har vert borti 1,7 også, men da er det til/fra jobb. Ca 5 km pr.veg) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,8 er en bra motor hvis den ikke bruker for mye olje og man ikke bryr seg om forbruket, hvis forbruk er en viktig faktor så ville rekomendert 2,5tdi sterk og gjerrig diesel 5er :) min 2,8l brukte rundt 1 liter på mila ved blanda kjøring, ved fullt gasspådrag viste kjørecomputern 4,3l mila :D:D hehe.

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår