Gå til innhold

Stopper etter noen minutter / varm

Ranger emnet


AutoSnuskus

Anbefalte innlegg

To gjengangere jeg kan komme på er:

1. Coilen

2. Hallgiver(sitter i fordeleren eller ved kamakselen.

 

Hvis en av disse ryker, kommer ofte symptomene når bilen er varm.

 

Bra svar, vært hos Møller i dag og konstatert hallgiver. Møller sier de må bytte hele fordeleren så det blir vel en hos huggern tipper jeg.

 

:win

VW CADDY 1.9 TDI 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
makent problem på min Volvo 850

 

Den startet lett i -10 og midt på sommeren men noen ganger når jeg var ute å hadde kjørt og stoppet den ville den faen ikke starte igjen før den hadde blitt kaldere.

 

Solgte bilen fant aldri feilen.

 

Men vil tro kanskje brenseltilførsel/ luft tilførsel

 

Har samme feilen på min bil. Kan starte og kjøre den når den er kald, fortsette å kjøre i timer uten problem. Men parkere du og handler/fyller bensin/ser på naturen, og vil starte bilen igjen, da vil den ikke. Starter først når den har fått 0,5-1 timer ro.

 

Når eg endelig fikk søkt opp noen tråder om dette viser det seg at du solgte bilen uten å finne feilen:-p

Hadde håpt å finne et svar.

 

Har to ganger fått feilkoder for manglende eller feil signal i fra kamakselsensor, så dette skal skiftes først. Tar litt tid før den kommer igjen.

 

Hvis ikke dette funker, blir det skifte av styreenhet next.

Snakket med VolvoHøgger'n og de har nettopp hatt inne en 850 med samme symptomene og styreenheten var feil da.

 

Håper andre har erfaring med samme problem og kan birda med litt info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To gjengangere jeg kan komme på er:

1. Coilen

2. Hallgiver(sitter i fordeleren eller ved kamakselen.

 

Hvis en av disse ryker, kommer ofte symptomene når bilen er varm.

 

Kan bekrefte dette med samme opplegget på min egen OG en venn av meg sin!

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jepp. Vanlig problem dette på mange av vag sine motorer. Kan også opplyse om at man kan bytte hallgiver uten å bytte hele fordeleren, men det gidder ikke møller for da tjener de ikke nok penger. For å bytte hallgiver må fordeler tas ut av blokka, så må fordeleren splittes. Hallgiver er festet med 2-3 skruer, og hele operasjonen går ganske kjapt. Jeg kjøpte ny giver på bilxtra, kosta 700 tror jeg.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Bra svar, vært hos Møller i dag og konstatert hallgiver. Møller sier de må bytte hele fordeleren så det blir vel en hos huggern tipper jeg.

 

:win

 

Har hatt samme problem selv, jeg skaffet ny hallgiver og byttet bare denne. Går som ei klokke nå.

 

Som nevnt må du ta av fordeleren, og ta ut akselen som driver rotoren. Den sitter med en låsepinne du slår ut bare så kan du bare dra ut akselen.

Da kan du skru av hallgiveren og sette inn ny.

Ikke all verdens jobb, men kan være verdt å merke seg hvordan fordeleren sitter da dette vil være greit når du skal sette den på igjen så du får den posisjonert sånn den skal.

 

Hallgiveren koster 743,- på Mekonomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår