Gå til innhold

Hva tar fotobokser bilde av?

Ranger emnet


elifor

Anbefalte innlegg

Jeg og noen venner er litt uenige om hva fotoboksene i Norge tar bilde av.

1.Tar fotoboksene bilde alle trafikklovbrudd så som kryssing av dobbel sperrelinje, mobiltelefonbruk, manglende bilbelte osv, hvis det står en fotoboks der?

Jeg mener de ikke gjør dette og kun tar fart, mens noen av de andre mener de tar bilde av alt.

 

2.En av oss kjørte nylig forbi en bil og i det bilen front var å høyde med fører i bilen som ble forbikjørt blinket det et blitzlys. Han opplevde at blitzlyset kom innen i fra bilen som ble forbikjørt, og det var ikke så sterkt som han har opplevd å se fotobokser andre steder gi fra seg. Han er ikke sikker på om det sto en fotoboks på stedet. Står ikke alle fotoboksene såpass høyt at blitzlyset kommer ovenfra og ikke på høyde med fører i bilen og er svært sterkt? Hva er riktig? Har noen tullet med han?

 

Jeg har opplevd at blitz fra fotoboks er så sterkt at det lyste på lang avstand og selv jeg som kjørte lovlig ble blendet(Ikke selv tatt i fotoboks men sett andre bli tatt i bl.a. Fløyfjellstunnellen). Har og selv sett at boksene står så høyt at blitzlyset blinket over taket på en ambulanse i utrykning og blendet meg.

Ulltulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1: Hvis du kjører for fort forbi en Fotoboks og blir tatt bilde av så tar den bilde av deg (sjåføren) å skiltnummre ditt. Å de tar bilde egentlig av Hele fronten din, Bl.a Farge, Type, Osv,osv,osv :P

 

Blir du tatt bilde av uten f.eks bilbelte + at du sitter i tlf så tror jeg at de tar det på deg å.

low and slow, is how it goes

low and slow, plowing snow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt Ot kanskje, men det er jo i nærheten..Hvordan funker det med motorsykler i fotoboks? Siden skiltet er bak, og bildet blir tatt fremme :) ?

 

blir ikke tatt, var jo motorsyklister som tømte boksene i gamledager for film, men når er det direktesendt så..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotoboksene har kun fartssensor.Disse ligger i bakken og er markert med to hvite striper på asfalten. Er ikke disse stripene synlige på bilde, er ikke målingen gyldig. Men blir du først knipset, og det viser seg på bildet at du snakker i tlf eller sitter uten belte,så kan du bli tatt for det og. Men følger du fartsgrensene når du kjører forbi,så blir det ikke tatt bilde av deg uansett.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotoboksene har kun fartssensor.Disse ligger i bakken og er markert med to hvite striper på asfalten. Er ikke disse stripene synlige på bilde, er ikke målingen gyldig. Men blir du først knipset, og det viser seg på bildet at du snakker i tlf eller sitter uten belte,så kan du bli tatt for det og. Men følger du fartsgrensene når du kjører forbi,så blir det ikke tatt bilde av deg uansett.

 

åssen kan stripene vises om en buss blir tatt?

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår