Gå til innhold

ER SÅ DRITT LEI unge lastebilførere!!!!!!!!!!

Ranger emnet


Enmas

Anbefalte innlegg

Nå må ikke dere glemme at det er ytterst FÅ som kobler ut fartsperren. En lastebil har dessuten ikke lov å kjøre fortere enn 80, selvom den har sperra på 90.

 

Husk at lastebilsjåfører's hastigheter blir lagret i bilen, og umulig å "dekke over" ved en eventuell kontroll.

 

At dere ser lastebiler i 110, 120, da må dere sjekke fartsmåleren deres en gang til!

 

Skål!

 

har "minilastebil" som den er sperra på 140 liten chip eller lignende er den sperra borte, er ikke kun 80km/t lastebiler kan kjøre i hele verden vel?? dette blir for dumt. ta med deg stanga og en dupp og fisk uten krok eller agn

Endret av crezit

audi a4 1.8tq sedan 2000 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeg har dårlig clutch og gjør som lastebilene, ligger i ytterfila på motorveien i nedoverbakker og kjører forbi alle, for å ha fart til oppoverbakkene. Digg følelse, spesielt når man faller ned i 70 i motbakkene :D Nei, det å være lastebilsjåfør kan virkelig ikke være en lett greie.. Men det visste man jo da man valgte yrket, så det er kanskje greit å legge fra seg aggresjonen hjemme :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det å være lastebilsjåfør kan virkelig ikke være en lett greie.. Men det visste man jo da man valgte yrket, så det er kanskje greit å legge fra seg aggresjonen hjemme :)

 

 

Eirik

 

veldig enig, men nå er det sånn at hvis man ser semier og vogntog i over hundre, så trenger dem ikke være norske...

 

og de fleste med litt vett i hue vet at trailere trenger fart i nedoverbakke for å kjøre fortere i motbakken, hvis jeg har en bak meg så gir jeg på for å gi han fart.

 

Men jeg sier ikke at alle sjåfører er rektige i hue, finnes sikkert mange som ikke er det og da blir det jo krøll:D

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har "minilastebil" som den er sperra på 140 liten chip eller lignende er den sperra borte, er ikke kun 80km/t lastebiler kan kjøre i hele verden vel?? dette blir for dumt. ta med deg stanga og en dupp og fisk uten krok eller agn

 

Minilastebil? Alle biler som er underlagt kjøre og hviletider har fartsperre på 90 før 2005. Etter 2005 er nyere lastebiler over 3,5 tonn fartsperret på 90. Enkelte har også skriver.

 

Er 80 km/t i norden i hvertfall. Hverken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minilastebil? Alle biler som er underlagt kjøre og hviletider har fartsperre på 90 før 2005. Etter 2005 er nyere lastebiler over 3,5 tonn fartsperret på 90. Enkelte har også skriver.

 

Er 80 km/t i norden i hvertfall. Hverken mer eller mindre.

 

ford excursion

audi a4 1.8tq sedan 2000 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article2542339.ece

 

"Smadret i fjellveggen"?

 

Og hull i bensintanken?! :op:

 

Den lastebilen har truffet fjellveggen ja, men smadret var den jo ikke..

 

Og at den var bensindrevet nekter jeg å tro på! :lol:

 

 

 

Hva var tema igjen?? Blir så lett distrahert for tida ass.. :op:

 

sikkert en 1.6 liters motor i den der ja;)

audi a4 1.8tq sedan 2000 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tror tydeligvis de eier veiene i Norge kun fordi de har størst bil og veien er deres arbeidsplass. Iallefall virker det slik i kryss med vikeplikt for de til høyre...

 

Er mange rare folk i trafikken ja, både lastebilsjåfør og personbil sjåfør.

Jeg kjører lastebil i oslo distriktet, og det vises SVÆRT lite hensyn til meg med tanke på bilister. Det er MANGE ganger jeg må bryte loven og kjøre rett fram når jeg egentlig skal vike fra høyre nå som det er slapseføre. Og det selv om jeg ligger i 30 - 40 km/t i 50 sona. Det skyldes alltid at de personbila som kommer derfra i alt for høy fart bare turer fram og forventer at vi skal stoppe på femøringen. Det hjelper ikke at vi tilpasser oss etter forholda når ingen andre gjør det.

 

Og hvis en lastebil kommer oppover en småbratt snødekt oppoverbakke.. LA NÅ FOR SVARTE LASTEBILEN KJØRE HELT TIL TOPPEN.

 

Og når vi rygger ut i et T kryss.. hvorfor kjører folk RETT bak lastebilen.. Har dere lyst på bulk? Jada, vi har vikeplikt.. MEN si meg.. hvordan vet dere hvem av speila vi ser i? Vi får bare sett på en side av gangen. Ingen bakrute, remember!

 

Og til dere som tuter når dere må bremse ned 5-10km/t i en rundkjøring pga at vi er litt lange å trege og at det er glatt.

Er det meg dere tuter på så stopper jeg helt opp, girer i krabbegire og krabber av gårde så sakte jeg kan..

Skal ikke andre være høflige, skal ikke jeg være det heller.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så drit lei dissa feminine taper-guttene fra Hovedstaden!!!!

 

de kan jo ingenting!!!!!!! Så fort de må ta i en spade så griner dem som om dem hadde fått et spiker-balltre opp i hakket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*For de som ikke skjønte det er det et fattig forsøk på å etterligne et par oslo-folk her på forumet som ikke tåler kritikk. eller hva mener dere trådstarter, jonleo,eiriksmil eller buskmann:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, Dieseldyret, jeg ser navnet mitt inni der, men jeg tror ærlig talt ikke jeg forsto helt.. :P

Oslogutt? Jeg? Feminin? Trøbbel med å ta i en spade? Tåler ikke kritikk?

Hvis den var til meg har du misforstått fryktelig mye ;)

Endret av jonleo

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahha. ja la meg se en av dere fitter holde følge med mine 30tonn på landeveien så får dere en bakoversveis! enten med eller uten fartssperra på 90!

 

forskjellen er mellom 90 som maxfart! eller 90 i snitt!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå bør man vel passe seg litt, og skille mellom en ganske morsom vittighet og ren, direkte personhets. DET er litt vanskeligere å svelge for de fleste tror jeg.. Oppfordrer til litt aktiv bruk av utdelt hjerne her nå.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfordrer til litt aktiv bruk av utdelt hjerne her nå.

 

Huh? Utdelt hvaforno'?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår