Turbolars Skrevet Mars 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 Jeg har en passat 3b som ikke vil starte i det hele tatt, helt dau, bytta batteri 3 ganger på like mange måneder, går ei lita stund så begynner batteriet å fuske litt, så er det bare nedoverbakke, helt til det ikke er liv i det i det hele tatt, nytter ikke å rulle den igang engang. Noen som har vært borti problemet før? noen som kanskje veit om kjente strømtyver? kan det kanskje være ei dør som er slarkete som ikke blir lukka ordentlig igjen? Siter 2006 Skoda Octavia 1.9 TDI 1997 Volkswagen Passat 1.8T X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbolars Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 BUMP Ingen som har noen ide? av mange tusen medlemmer må det være noen som har vært borti detta før! Siter 2006 Skoda Octavia 1.9 TDI 1997 Volkswagen Passat 1.8T X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 Det må jo være noe som stjeler veldig mye strøm her da, det kan være likeretteren i dynamoen som er gåen, slik at dynamoen stjeler strøm når bilen ikke går. Du kan jo koble fra dynamoen neste gang du parkerer,for å se om batteriet holder bedre da? (ikke kjør langt med dynamoen av, men prøv å starte bilen) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbolars Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 Men, dynamoen lader jo helt fint når vi sjekker ladespenninga Siter 2006 Skoda Octavia 1.9 TDI 1997 Volkswagen Passat 1.8T X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksenpassat Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 Hva ladern på bateiet da? Har ikke noe stereoannlegg tull da, som du har kobla og ordna sjøl...som du ikke har greie på.? Ikke noen andre symtomer som har dukket opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbolars Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 nei, anlegg holder jeg meg unna, det får de som har peil på fikse, jeg holder meg te skruing av motor. Men det som er så rart, er at feilen har kommet etter at det blei kaldere i været, og siden har den blitt der. Siter 2006 Skoda Octavia 1.9 TDI 1997 Volkswagen Passat 1.8T X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksenpassat Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 hmm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffen720 Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 nei, anlegg holder jeg meg unna, det får de som har peil på fikse, jeg holder meg te skruing av motor.Men det som er så rart, er at feilen har kommet etter at det blei kaldere i været, og siden har den blitt der. Har tidligere erfaring med at mikrobryterne i dørlåser, panserlås og bakluelås kan fjuske og indikere att en dør plutselig er open.. Viss du har en sånn feil anbefales det å sette bilen på nærmeste vw verksted hos fagfolk. Det med kulda kan være att viss noe stjeler strøm så forsterkes dette med kulde, for da tappes et batteri. PS: har jobbet med vw i over 2år, tok fagbrevet der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Men, dynamoen lader jo helt fint når vi sjekker ladespenninga Hvis en av diodene ryker i likeretteren, kan den lade fint fordet. Men så fort motoren stoppes, begynner dynamoen å bruke strøm istedet for å lage strøm. Sier ikke at det nødvendigvis er dette, men det er snakk om en 10mm skrue,så er dynamoen koblet fra.Greit å prøve det som er gratis først. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Har du ett multimeter/amperemeter tilgjengelig? Koble fra en av polskoene på batteriet etter at du har stoppet bilen. Koble den ene ledningen på amperemeteret til den løse polskoen, og den andre ned på batteripolen. Da vil du måle selvutladinga på bilen. Hvis denne er unaturlig høy, så napper du ut en og en sikring, for å se etter om du finner en kurs som gjør store utslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg