stian90 Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Problemet starta da jeg skulle skifte ut noen slanger i drivstoffsystemet i forbindelse med EU kontroll. Jeg skiftet ut det originale bensinfilteret med et lite bensinfilter til 20kr (dere vet sikkert hvordan jeg mener). Det fordi koblingnene inn på det originale bensinfilteret var råtne og ødelagte, å disse koblingene er vanskelig å få tak i. Så en midlertidig løsning var da et filter som dette, fram til neste uke da jeg får tak i nye banjokoblinger. http://www.bearperkins.com/images/fuel_filter_0012.JPG Først startet jeg med å skifte ut en lekkende slange som gikk fra bensinfilter til drivstoffrøret som går vidre mot motoren. Og satte på dette lille filteret. Vi fikk ingen start, men det viste seg at vi hadde koblet filteret feil vei, så vi snudde det å fikk da start. Motoren gikk trutt og fint. Men før vi hiver på alt igjen å sier oss ferdig bestemmer vi oss også for å bytte ut slangen som går ifra bensinpumpa til filteret for den var relativt morken. Etter at denne ble skifta får vi ikke start igjen. Dette er drøyt 1 1/2 time i ettertid så jeg ser ikke at det kan være noe problem med tenningssystemet eller annet øvrig. Har prøvd mange ganger uten hell, prøvd å starte med og uten gass. Bensinpumpa summer og vi ser at den pumper inn bensin inn i filteret når tenning vris på 2 (siden dette er et gjennomsiktig filter) Jeg kjenner også på slangen i motorrommet at den får trykk når tenninga vris til 2, så det tyder på at det går fint inn til motoren. Prøvd også dra den igang i 1, 2 og 3 giret i opptill 40km/t uten hell. Eneste jeg kan komme på er at batteriet gir for lite strøm. Battereiet begynte å bli veldig dårlig da vi skulle starte den igjen etter skifte av den siste slangen. Å dårligere ble det - og tilslutt tomt etter flere gangers prøving. Kan det være en mulig grunn at den ikke starter pga for lite bensintrykk forårsaket for lite batteri? I Haynes står det at det skal være et bensintrykk på 5 bar ved 12v. Men på en annen måte rimer det ikke heller, da den neketer blankt å starte ved å trille den igang. Har også fått et tips om at det kan være kondens, men kan kondens komme etter bare 1,5 time og at jeg har bytta ut én slange? Vi har sjekka at: - Ledningene til bensinpumpa sitter skikkelig - Bensinpumpa summer når tenning settes på 2. - Bensinpumpa pumper bensin, og trykk kjennes i slangene helt fram til motoren - Filteret sitter riktig vei - Det er bensin i tanken (over rødstreken) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Får du gnist? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 Kommer det faktisk bensin inn på fuelrailen til dysene?? Ta av bensinslangen så nære som mulig og sett på tenninga for å se at det virkelig kommer benson frem. Slangene du har byta kan faktisk ha vært like råtne på innsiden og smuldra opp. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.