Sivilpolitiet Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Hei godtfolk. Først begynner jeg med stereooppsett Focal Frontsett DLS 6x9 Kicker 2x12 MDS 4-kanaler Idag kjøpte jeg meg en DEH-P700BT Pioneer, og hadde før en Blaupunkt Queens. 6x9 har jeg ikke koblet til før i dag, men jeg merker en rar ting. Jeg har suselyd i høytalerene etter spillerbytte, selv når motor er avslått. Dunkelyd i sub når jeg slår på anlegget og ekstrem "dynamostøy" når bilen er i gang. Jeg mener å huske at det ikke var sånn på Blaupunktspilleren. Jeg får kun suselyd i 6x9 og sub altså, de er koblet via forsterkeren. Har sjekket jordningspunkt i bagasjerom og signalkablene.. Alt er helt og fint.. Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Jordingen i pioneeren som er gåen? Omtrent standard på pioneer.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sivilpolitiet Skrevet Februar 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Inni spilleren? Eller jordinga til spilleren? kan prøve å legge opp ny i morra å se om det hjelper.. men spilleren skal jo være helt ny :s Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 inni spilleren ja.. Dem har en vane med å ryke.. Jordinga til phonokablene altså.. Om du jorder phonokablene selv, tror jeg nok problemet er vekk.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Jordingsfeeeeeeil.... Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sivilpolitiet Skrevet Februar 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Har jordet phonokablene framme med spiller og bak med forsterker i dag. Har laget nytt jordingspunkt på forsterker og koblet spiller direkte til jord også. Men problemet er der fortsatt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Hvordan jorda du phonokablene? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Du skal jorde den ytterste lederen i phonokabelen i karroseriet på spilleren, men dette blir jo ikke en skikkelig løsning på problemet hvis du har ødelagte jordingsbaner inne i spilleren. Men sjekk om strømkabel ligger nære phonokablene på tur bak i bilen. Jeg var plaget med støy en gang og da var problemet at phonokabler og strømkabel lå inntil hverandre baki bagasjerommet. Flyttet ledningene litt lenger unna hverandre og problemet forsvant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sivilpolitiet Skrevet Februar 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Ok. Da kan jeg prøve som du sier Erik, å jorde de i karossen på spilleren. Jeg jordet dem nemlig i bilen jeg, og bak ved forsterker, jordet jeg dem rett i jorden på forsterkeren. Phonokabler(2stk) ligger på høyresiden av bilen, mens strøm går på venstresiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sivilpolitiet Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Hei folkens. Har jordet i spilleren nå men det funker fremdeles ikke. Men jeg la merke til en ting. Jeg satt bilen på lading, og det kommer utrolig mye støy på anlegget da. Kan batteriet være ødelagt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg