stroganoff Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Hallo godtfolk. Har en Opel Astra G stasjonsvogn 2000 modell. Har fått noen kjedelige problemer med bilen, som oppstod rett etter forrige tanking. Ved kaldstart starter motoren opp, men dør i løpet av få sekunder. Dette skjer de første gangene til motoren begynner å bli litt varm, så klarer den så vidt å holde seg i gang. Turtallet synker til et nivå der den nesten dør, så gasser den selv opp til ca 2000 rpm, før den synker ned til "nesten død" nivå igjen. Slik er den til den blir varm. Da fungerer den nogenlunde greit, men bilen virker dau effektmessig. De første minuttene etter start er det også uvanlig mye eksos. Noen tanker om hva som kan være feil? Og er det forresten noen som vet hvor OBD2-kontakten sitter på denn bilen? mvh Jan Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trofs Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Sleit med det samme med min, men etter vi rengjorde tomgangsregulatoren gikk den nesten helt reint på tomgang. Var veldig mye skitt og olje i den. Siter '96 Vectra B 2.0 16v. - Sommerbil. '93 Calibra 4x4 Turbo. '80 Ascona B, 2.0N '94 Omega B 2.0 16v Prosjekttråd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Høres veldig ut som tomgangsregulator ja.... Eller kan det også være, kanskje i kombinasjon med, kondens.... Det kom etter sisite tanking sier du.... Prøv med kondesfjerner først, og hvis det ikkje hjelper, så tar du a tomgangsregulatoren å vasker den med diesel og så blåser du der tørr med trykkluft etterpå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stroganoff Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 (endret) Takk for svar. Kondens var noe av det første som ble mistenkt, så hadde i kondensfjerner i går, ute at det gav noe merkbar forbedring. Har sjekket luftmengdeføleren, lambdasonden og pluggene, så nå er det vel bare tomgangsregulatoren jeg har igjen på lista. Noen som kan fortelle meg hvor denne sitter? Er den vanskelig å komme til? Endret Februar 26, 2009 av stroganoff Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Hallo godtfolk. Og er det forresten noen som vet hvor OBD2-kontakten sitter på denn bilen? mvh Jan Erik hei kontakten sitter under dekselet ved handbrekket. bare å bruke eit tynt flatt skrujern å forsiktig vippe det ut av sporet. Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Jeg stemmer også på tomgangsregulatoren. Den sitter på siden av spjeldhuset, siden tomgangsregulatoren er en bypassventil til gasspjeldet. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pioneer Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Hadde samme problemet med gamlingene sin Omega 96 mod. Noen ganger mistet den turtallet så mye at det var rett før den daua og andre ganger sto den å ruste mellom 1100 til 2000 omdreininger. Rensa tomgangsregulatoren og vips så var den fin igjen : ) Siter 94 Corsa 1.6 16v WorldCup 88 Corsa 1.3 City 94 Vectra 2.0i - SOLGT 93 Vectra 2.0i - SPIKER 94 Corsa 1.6 16v - SPIKER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stroganoff Skrevet Februar 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Det viste seg at det var dette som var grunnen. http://www.fvn.no/lokalt/lillesand/article652020.ece Kjedelig sak, men kontaktet dem og det løser seg fint. Ordnet ryddig opp, og tar alt det økonomiske. Ellers takk for hjelp. :) Ha en fin helg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pascuelo Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Ønsker å legge til at det er en slange som går fra topplokket og inn uder spjeldet i spjeldhuset. Dette pleier å gå tett på ecotec motorene. Prøv å blås gjennom denne. (Skal ikke være tett):P Dette gir ett lignende problem. Siter '93 Opel Astra F 2,0i '85 Ascona C 1,6S '99 Volvo S80 2,0 20V T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.