Gå til innhold

Info om hva som passer av turbo motor i vw lt 83 mod

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Trenger litt info om hva som er lurt å ha i min vw lt 31 1983 mod bobil, nå sitter det en suge motor på 2,4 liter original motor. men ønsker å få inn turbo har hørt at volvo motor passer. men trenger tips. er dette bra motorer?

Motoren som sitter i skal ut. så uaktuelt å begynne å sette turbo på den kjørte den ifra tromsø til gjøvik da brukte den 8 liter olje:)

Og hvis det er noen som skal selge motor ta kontakt på

99227547 mvh Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, 8 liter olje! Men vet ikke hvor mange her inne som har direkte kjennskap til vw lt, så sikkert greit med litt mer info. Tverrstilt/langsstilt motor? Forhjuls/bakhjulstrekk? Motoren bak eller framme?

 

Vil jo tro at noe nyere tdi fra Volkswagen skal passe...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 6 sylindra motor som sitter i 2,4 liter den er langstilt ikke tverrstilt dette er en lt med bakhjulstrekk og motoren sitter under pasasjersetet. Er sikkert mulig å få inn alt mulig der men er mest intresert i en motor som passer rett inn uten så mye modifikasjoner med motorfester o.l men alle tips mottas med glede.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke noe problem å bruke volvo/vw lt motor(td). i en uten turbo før. 1 . du må skifte treversen for at motoren skal gå inn på motorfestene.2. det er 2 typer av vw lt turbo motorer den første går fra november 1987 til november 1992(denne har kun turbo) den andre kom i november1992 og går til den nye modellen kom i 1996 denne har turbo og interkuler. det biligste er å kjøpe en lt35 med lastplan. og ta alt over fra den til din. fra lt spisjalisten. det er bare å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok det høres ut som du har litt peiling. Jeg har undersøkt litt og får litt blanda meninger om motoren. Er det en bra motor som en kan stole på eller bør jeg satse på noe nyere? noen sier dem er ferdige etter 300 tusen?

Du som driver litt med dem bila, du kjenner ingen som har en motor eller har du kanskje en selv? kan vel fort bli veldig dyrt hvis jeg må kjøpe en hel bil med lasteplan bare for å få motoren. Intresert i alt av info og lignende. Hva med å kjøpe en volvo personbil som motoren sitter i. Har disse motorene hatt ett lettere liv kanskje? med tanke på at de ikke må dra rundt på en så stor bil med evt last. mvh Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker du volvo sin motor i vw lt er det en del ombygging. men det slipper du nå du bruker en fra vw lt. det med å kjøpe en bare for motor. det er ikke bare motoren du trenger for å bruke en turbomotor i en bil uten turbo. du må ha forhjuls-stilinga eller bare treversen. det er ikke samme startmotor og ikke samme vanslanger. ++++

jeg har jobba med lt siden 1985 til nå og kan det meste av disse bilene (vw lt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

hmm vist du er en spesialist på vw lt så burde du vite at en 83mod har stående motor. noe som betyr at den kun har 2 stoler å høy motorkasse.

 

eg her selv 2 stk vwlt en bergningsbil 81mod å en bobil 81mod.

 

begge har eg bygget om til turbo å det er ingen problem.

har også fått på servo å byttet dasjboret til 87mod i begge to å caravelle stoler med armlenn.

 

kameraten min har en 78mod som vi har gjort det samme med.

å du det er ikke alle vw lt etter 87 som har turbo. ;)

 

 

eg er vw lt spesialist i haugesund om det er positift eller negativt er uvist.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Vet det var snakk om diesel motor i denna tråden. Men putter på et spørsmål om bensin i LT!

 

Er det en vw/audi motor som kan brukes isteden for diesel? Ikke lett å få tak i noe diesel til grei pris eller avstand.

 

Skal i hovedsak få Ltn til å gå. Kom over bilde me denne bensin motoren...

42_-765733882.jpg

 

Skulle tro den kom fra en audi 100? Noen synspungter på dette? og i forhold til girkasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

eg vil tro at du må nedi en audi eller noe for og finne en lik motor. men ka annet som passer på den gearkassen er uvist.

eg vet om en lik audimotor som er veldig billig.

 

dieselmotorer begynner og bli billige nå. det gjelder også turbodiesel.

 

men for og få en 6er diesel nedi der må du ha div annet i fra vwlt diesel opp til 84mod. (6er diesel med høy motorkasse)

 

eg har bygget om 3stk til turbo så nå er det lett. var litt styrete førstegang men ingen problem.:magic:

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå det er den deilige grønne du vil ha gang på. eg ville ha funnet en som her et vrak stående som du kan ta deler av.

 

eg er ikke så lomekjent på østlandet så eg vet ikke om noen ltvrak der borte. men eg vet om en i sverge hehe ser den hvært år på vei til liseberg. den er hvit og står på venster siden på vei ned.:scooter:

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

kan dere hjlpe meg? 1 av mine vw lt er stjålet hvit med høyt glasfibertak der klistermerkene er tatt av men kan skimte(glassmester einar knutsen):fire: til deg som skrev dette:eg vet om en i sverge hehe ser den hvært år på vei til liseberg. den er hvit og står på venster siden på vei ned.

hvor langt fra norsk grense? hvor langt fra liseberg? takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår