Gå til innhold

Kostnad på 240 turboprosjekt?

Ranger emnet


Facedown

Anbefalte innlegg

Har byggd en normal turbobil. En 242 1,9dl 1979. med b230fk 1996..

kostnaden er vel..

 

Bil, 4000kr

Motor med alle hjerner, 10000kr

Ledningsnett 240 Lh 2,4, 1000kr

Enkelmasse svingjhul Lh 2,4 800kr

JT 3" en lydemnper, 3400kr

Gearkasse, brukte en gammel, 0kr,

Bakaksel med Truetrac 9000kr.

Godkjening 2400kr Med prøveskilt/Eu kontroll osv.

Småtteri. (kabelsko, olje osv) 3-4000kr

Har Justert på litt trykk (0,8bar) det er nokk på vinterføre.

 

Har et annet projekt,, 142 med b230fk håper på 300-350hk,

 

Motor B230fk med h-råder, nye stempel,alt nytt av lager og pakninger. utført av KM Tehcnisk, 20000kr

531 topp med a kam og overhalt, 3000kr

osv så det blir dyrt,, ;P

 

Mvh Kristoffer.

OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøper jo mye nytt da, men gjør ting selv...

 

Ting koster... Et ok understell koster jo fort 20k, drivlinje med girkasse, clutch og diffbrems koster mer enn 20. Motor koster fort over 20k med litt mods. Så har du felger, bremser, stoler, ratt og dill. I tillegg kommer jo da all slags slanger, klemmer, pumper, pakninger bla bla bla bla bla.... Du kommer til å merke det hvis du skal bygge på bilen din d6.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230FK 1997 fra Volvo 940 Lavtrykksturbo 15000kr

531 topp med større eksosventiler (38mm) mira freste ventilseter og småfriserte eksoskanaler 4500kr

Vx3 kamaksling (inkl. i topp)

Oljeunderspylte stempel

Vannavkjølt olje

60x30x7,6 intercooler, 3" inn/ut 3200

T-34 Turbo 3500

Turbosmart Megasonic Dumpventil bygd om til resirkuleringsventil 1650kr

3" eksos fra turbo og ut med 1 simons lyddemper og utblås foran h. bakhjul 1500kr

Samco slanger(blå 3") 1200

31 actuator 1000

MSD bensinpumpe 1500

Bensin Catch tank gratis

Doble el. vifter på radiator 500

Porta grenrør

3" trykkrør

Stort K&N filter 750

Turbo XS kran 700

Malpassi justerbar bensintrykksregulator 1200

Mocal 1 liter`s oilcatch tank 1200

Forbedret veivhusventilasjon

Megasquirt datasprut 8000

Siemens Deca 575cc dyser 1500

 

Bremset 278,8HK & 372NM på drivhjul. 10000

 

Drivverk:

Getrag 262CR girkasse ombygd fra hardykobling til medbringer

"selvprodusert" stivt spakstell med sellholm spak 11000

228mm Sachs Racing 655 trykkplate med 4 puck lamell 3000

1031 bakaksling med 3,15 utveksling og Dana 30 rear Truetrack diff og el. Speedo 8000

 

 

 

Begynn å regne......

 

 

82400kr sånn grovt..haha..pluss felger, bremser, coilovers, stein dempere, stag, ratt, spacers, ++++++ alt smådill, lakk ææææææææ:omfg

Endret av toyofan

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja blir fort dyrt, folk fatter ikke hvor dyrt det er om dem ikke har gjort noe slikt selv.. mange folk tror meg ikke hva som har gått med til bilbygginga mi til nå å det var før jeg begynte i vinter, å da går det sikkert 60 laken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har flaks så kan det koste under 10000 å sette inn en orginal FK\FT dersom du finner en billig motor i sverige som ikke mangler noenting, finner et billig brukt eksosanlegg og får tak i billige deler fra nettet eller huggere. Endte på ca 20000 da jeg satte en orginal FT i den gamle 240`en, da med nytt 3"eksos, ny oljekjøler med slanger, ny clutch + småtteri. Er utrolig mye småtteri man ikke tenker på, i tillegg så kjøper man somregel delene over tid, og da tenker man ikke så mye på totalsummen, men dyrt blir det uansett. Dessuten er ikke en orginal FK\FT noe stor forskjell kontra orginalt, så man må trimme dem, og da kommer enda flere utgifter. Tro meg, og alle de andre som har gjort dette. Det koster penger.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår