Gå til innhold

Kostnad på 240 turboprosjekt?

Ranger emnet


Facedown

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

87-mod ja.. Da er det vel b230E/A/K i den... Da må du få tak i en b230FK/FT med ledningsnett+hjerner til 240 med b230F-motor.. :) Så er det bare å følge guiden som ligger klistret i 200-delen her på forumet. :)

 

Rettelse.. det var en 85 mod..

Why do they always name hurricanes after women?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant denne.

 

 

Ang 300Hk trim er dette den beste løsningen på B230Fk motoren:

 

531 topp

Gr.A/KG002T/VX3/K kam eller lignende.

16T turbo (850R)

3" eksos

Justerbar progressiv (1:1,2) bensintrykksregulator.

Alu intercooler.

Spesial 285Hk chip i begge hjernene. (BSR Haijen special)

Og hvis du vil unnvike ras, h-profilråder...

Det lønner seg også å kjøre den på ruller etterpå for å finjustere bensintrykket og ladetrykk.

 

Dette koster hvor mye? ca?..

 

vil helst unngå ras ja..:P skal jo tåle litt bruk..:P er ikke noe gøy at det går fælt hvis det ikke holder..:P

Endret av Facedown

Why do they always name hurricanes after women?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

531 topp: ca 3000kr

Gr.A/KG002T/VX3/K kam eller lignende: ca 1000kr

16T turbo: Usikker her.

3" eksos: 3000kr ca

Justerbar progressiv (1:1,2) bensintrykksregulator: 1000kr.

Alu intercooler: 3000kr

Spesial 285Hk chip i begge hjernene. (BSR Haijen special): Usikker..

 

Er ihvertfall oppe i ca 11000kr nå.. Billig er det ikke nei, men er holdbart, og du har en fin effektkurve.. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en del dyrere enn 11000, driver selv av med nesten det samme og det koster.

Er en hel drøss med ting man ikke tenker på når man skal bygge motor, i tillegg til det esbo sa så trenger du dyser, hjerner, ledningsnett, svinghjul, pakninger, kanskje clutch, bensinpumpe.

Og en hel drøss til med ting du ikke tenker på, sånne småting som plugger, pakninger, fordeler osv.

Dette koster ikke mye, men 200kr her og 200kr der blir fort manger tusen kroner :)

 

Om du skal gjennomføre dette så kan jeg hjelpe deg med hjerner og dyser.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230FK 1997 fra Volvo 940 Lavtrykksturbo

531 topp med større eksosventiler (38mm) mira freste ventilseter og småfriserte eksoskanaler

Vx3 kamaksling

Oljeunderspylte stempel

Vannavkjølt olje

60x30x7,6 intercooler, 3" inn/ut

T-34 Turbo

Turbosmart Megasonic Dumpventil bygd om til resirkuleringsventil

3" eksos fra turbo og ut med 1 simons lyddemper og utblås foran h. bakhjul

Samco slanger(blå 3")

31 actuator

MSD bensinpumpe

Bensin Catch tank

Doble el. vifter på radiator

Porta grenrør

3" trykkrør

Stort K&N filter

Turbo XS kran

Malpassi justerbar bensintrykksregulator

Mocal 1 liter`s oilcatch tank

Forbedret veivhusventilasjon

Megasquirt datasprut

Siemens Deca 575cc dyser

 

Bremset 278,8HK & 372NM på drivhjul.

 

Drivverk:

Getrag 262CR girkasse ombygd fra hardykobling til medbringer

"selvprodusert" stivt spakstell med sellholm spak

228mm Sachs Racing 655 trykkplate med 4 puck lamell

1031 bakaksling med 3,15 utveksling og Dana 30 rear Truetrack diff og el. Speedo

 

 

 

Begynn å regne......

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en del dyrere enn 11000, driver selv av med nesten det samme og det koster.

Er en hel drøss med ting man ikke tenker på når man skal bygge motor, i tillegg til det esbo sa så trenger du dyser, hjerner, ledningsnett, svinghjul, pakninger, kanskje clutch, bensinpumpe.

Og en hel drøss til med ting du ikke tenker på, sånne småting som plugger, pakninger, fordeler osv.

Dette koster ikke mye, men 200kr her og 200kr der blir fort manger tusen kroner :)

 

Om du skal gjennomføre dette så kan jeg hjelpe deg med hjerner og dyser.

 

Har i grunn planer om og gjennomføre dette.. siden jeg får bilen så billig så kan jeg like gjerne bruke den som prosjektbil..:P.

 

Blir ikke oppstart før til sommeren da, må spare litt.. skal vel begynne når skattepenga kommer. Jeg bare regner med at jeg får igjen på skatten.. det BØR jeg hvertfall.. xD.

Why do they always name hurricanes after women?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230FK 1997 fra Volvo 940 Lavtrykksturbo

531 topp med større eksosventiler (38mm) mira freste ventilseter og småfriserte eksoskanaler

Vx3 kamaksling

Oljeunderspylte stempel

Vannavkjølt olje

60x30x7,6 intercooler, 3" inn/ut

T-34 Turbo

Turbosmart Megasonic Dumpventil bygd om til resirkuleringsventil

3" eksos fra turbo og ut med 1 simons lyddemper og utblås foran h. bakhjul

Samco slanger(blå 3")

31 actuator

MSD bensinpumpe

Bensin Catch tank

Doble el. vifter på radiator

Porta grenrør

3" trykkrør

Stort K&N filter

Turbo XS kran

Malpassi justerbar bensintrykksregulator

Mocal 1 liter`s oilcatch tank

Forbedret veivhusventilasjon

Megasquirt datasprut

Siemens Deca 575cc dyser

 

Bremset 278,8HK & 372NM på drivhjul.

 

Drivverk:

Getrag 262CR girkasse ombygd fra hardykobling til medbringer

"selvprodusert" stivt spakstell med sellholm spak

228mm Sachs Racing 655 trykkplate med 4 puck lamell

1031 bakaksling med 3,15 utveksling og Dana 30 rear Truetrack diff og el. Speedo

 

 

 

Begynn å regne......

 

Det var da en ganske fin effetk du har fått ut der :).

Det villeste jeg har kjørt er scorpio 2.9.. jeg synes det sparka godt.. så gleder meg til det her..:P

Nesten uansett hva man skal bygge så koster det jo så..

 

Kommer nok til og ta.. tja.. neste vår er den kanskje ferdig..:P

Endret av Facedown

Why do they always name hurricanes after women?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt rundt 25k og mangler fortsatt dyser, cluth, btr og ei skikkelig sperre så på et slikt bygg bikker en nok 30-35k lett.

 

Det var da ikke noe stygg pris på ett turboprosjekt synes jeg.

Why do they always name hurricanes after women?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter nærmere ettertanke så har jeg faktisk brukt nærmere 30k mangler fortsatt dyser, cluth, btr, sperre, justerbart senkesett, bedre bremser. er sikkert flere ting jeg glemmer så en bikker fort 40k om du skal ha en brukbar bil med motor

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår