Gjest mathiman Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Hallo Har satt inn b230FK i bilen min nå, og den vil ikke starte. -Har gnist -Er bensintrykk -Svinghjulet er på rett plass -Batteriet er fulladet -Tennplugger, tennkabler og sluttrinn er nytt fra Biltema Det jeg lurer på er om dysene ikke åpner eller står åpne konstant. Hvordan kan jeg sjekke dette? Evt. måle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 ta og sett en prøvelampe på de 2 ledningene til en av dysene å se om denne blinker, da vet du om den åpner:) gjør det aller først nå Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 husk veldig liten styrke på prøvelampen.. får jo neppe no lys i en h7 lampe.. ta en 3 watts eller 5 watts parklys pære eller kjøpe en prøvelampe fra biltema til 40 kroner Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Volvo 4 life Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Har du sjekka motstanden til dysene??bare et forslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Bare å røske av fuelrailen og se om dem spytter det! Er jo ikke mer enn 3 skruer, og da er det i allefall ikke noe tvil. Ville også sjekka om fordeleren står riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 sjekka forkoblingsmotstanden? Hjerne med startsperre? Sikker på at du ikke har knerta hjernen din om du evt glemte forkoblingsmotstander til å begynne med eller noe? Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 ja kan jo være dette og som espen sier.. Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alek_88 Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Hallo Har satt inn b230FK i bilen min nå, og den vil ikke starte. -Har gnist -Er bensintrykk -Svinghjulet er på rett plass -Batteriet er fulladet -Tennplugger, tennkabler og sluttrinn er nytt fra Biltema Det jeg lurer på er om dysene ikke åpner eller står åpne konstant. Hvordan kan jeg sjekke dette? Evt. måle? Her er feilen: -Tennplugger, tennkabler og sluttrinn er nytt fra Biltema Siter sap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 ikkje du som skrur på bilen til Ole m vell?? :) mysen... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Ok I dag fikk jeg meg nytt multimeter, og fant feilen ganske raskt. Målte motstanden til dysene og fikk opp mye rart faktisk Så loddet jeg på formotstandene på nytt, ga de bedre kontakt, sjekket med multimeter, og nå er det 15 OHM, skal vel stemme det? Har nok blåst hjernen ja Noen som har en til salgs \ evt. en til lån? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 og ja, bilen startet på startgass =D deilig lyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Noen som har en til salgs \ evt. en til lån? Jeg har om du trenger ;) Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Hva skal være riktig motstand i dysekablene m. formotstand på? Må nesten forsikre meg om at det blir riktig Hvis noen har hjerne til utlån\salg så send meg pm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Alt mer enn 9ohm er vel bra, 804 dysene skal ha 2.4ohm også er formotstanden på noe rundt 6.8ohm. Er ikke så veldig farlig hvor høy ohm du har, er bare at du ikke skal komme under en viss ohm. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.