Gå til innhold

Kjøpe importbil uten vinterpakke?


p10

Anbefalte innlegg

Jeg har sett på en 02 modell Mondeo 2.0 TDCi (130hk) som nettopp har kommet til Norge. Bilen ser veldig bra ut, men den mangler den såkalte vinterpakken med ekstra varme og varmeseter.

 

Har hørt fra andre at man ikke bør kjøpe slike biler, og spesielt ikke en nyere diesel fordi disse vil få problemer med å få varme i bilen midt på kaldeste vinteren her nord.

 

Bør jeg se meg om etter en annen bil, eller er det ikke så problematisk som andre mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar en evighet å få bilen varm om vinteren ja, spesielt hvis det er veldig kaldt. Når ekstravarmern klikka på forrige firmabilen min, tok det en halvtime med kjøring for å få litt lunk i kupeen, så jeg ville ha styrt unna dette, ettermontering av webasto/ebersprächer er svindyrt også...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sitte en liten elektrisk varmer med tre(?) glødeplugger under bilen/i overgangen mellom torpedovegg og gulv.

Har i allefall gjort det på de importbilene jeg har sett. Har kjørt en del 05 2,2 TDCI med slik opplegg, og den gir ikke samme effekt som en drivstoffdrevet, men det er ikke noe problem så lenge temperaturen holder seg på riktige siden av 20 blå. Tar litt lengre tid å få varm motor bare

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sitte en liten elektrisk varmer med tre(?) glødeplugger under bilen/i overgangen mellom torpedovegg og gulv.

Har i allefall gjort det på de importbilene jeg har sett. Har kjørt en del 05 2,2 TDCI med slik opplegg, og den gir ikke samme effekt som en drivstoffdrevet, men det er ikke noe problem så lenge temperaturen holder seg på riktige siden av 20 blå. Tar litt lengre tid å få varm motor bare

 

Høres jo ut som en grei løsning det. Er det flere ting som kan være kjekt å ha på norske vinterveier som vil mangle på en slik importbil (antispinn, varmetråder)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har selv en Mondeo 04 mod, uten "vinterpakke" har aldri hatt noe problem på vinterne her i norge, og varmeapperatet gir fra seg god varme etter utrolig kort tid. kan måle seg med bensin biler, så jeg tror ikke du burde bli kjempe skremt. men jeg sier ikke at Webasto er tull, helt klart bedre å ha, men hvor mye bruker folk den egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår