Sjuførr'n Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Hei Har en 89mod 740 med b230f som har fulgt meg trofast i mange år, men nå begynner den å bli misfornøyd med et eller annet. :( Den starter på første forsøk, men etter noen minutter stopper den, uavhengig om den står på tomgang eller om jeg kjører. Da er den helt død til den har fått stått noen minutter, så kommer den igjen. Putrer litt til å begynne med så kommer den plutselig og går som normalt. Begynye sånn for et par dager siden etter bytte av børster på dynamoen. Kan det bli sånn med feil børster? Noen som har noen gode forslag til hva det kan dreie seg om? Morten Berget Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Har du noen feilkoder...? Drar starteren motoren lett rundt når du prøver å starte? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Kan hende systemreleet ditt blir overopphetet og kobler ut. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 multimeter og mål spenninga på batteriet når du starta bilen... gjor du noe meir når du bytta børsten? sikkert bare en liten bagatell.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Var borti en med samme problemet. Lodding i støyreleet til dysene. Sitter ved kjølevæsketanken Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjuførr'n Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 (endret) Drar motoren lett rundt, helt som normalt. Ikke sjekka noen feilkoder--> mangler litt kunnskap på det punktet:) er redd den lader litt for lite. spenning på 13,6V med motor i gang.. Det som er merkelig er at den stopper uten noe som helst fjusk først. Fikk ladeproblemer forrige uke og da fikk jeg tak i børster fra en kamerat som mente det skulle passe.. Siste tallet i "delenummeret" som står på børsten er ikke det samme. Kan det ha noe å si? på den gamle satt det en motstand eller hva jeg skal kalle det, men ikke på den nye.. Etter at jeg har fått den i gang etter en stopp, går den fint resten av turen så høres litt rart ut med overoppheting av noe?! Endret Februar 22, 2009 av Sjuførr'n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjuførr'n Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 (endret) Var ute i sted og skulle starte bilen for å se om den stoppet, men i dag er den helt død. Drar langt og lenge på starteren men den slår ikke et eneste slag. Prøvde forresten å sette i de gamle børstene bare for å sjekke, men ikke noe hjelp. Så da er de ute av bildet uansett. Da har dere noe mer å bry hodene deres med:) Takker for alle seriøse forslag Var ute og sjekka gnist nå. Det så sørgelig mørkt.. Får vente på dagslys og sjekke litt fordelerlokk osv Endret Februar 22, 2009 av Sjuførr'n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 (endret) inslags relea bruka og være litt dårlge, skruhjærn på startaren så svida den nokk.. eller så er batteriet tom for strømm.. kan det være tennings problem me deg da? bytt tennings mondulen, sjå inni rotor lokk, om der ser greit ut, og rotorn.. sjekk plugger om dei ser bra ut? tennings mondulen bruka og være en synder når bilen dør ut av ingen ting.. og er ikje altid det første du tenker på.. :P volten din er grei den å tomgang.. når du ruser motoren opp til 1800omd ca, da lader den 14,litt V. min gjor det sist eg sjekka.. Endret Februar 22, 2009 av s4nd3r Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Børstene er det ihvertfall ikke ;) Er noe av motorstyringen som er gått til satans på bilen. Du må bare finne ut av hva. Hører du om pumpa går under bilen i det du setter på tenningen? Dra av en av pluggledningene og hold den mot gods mens en hjelper prøver å starte bilen, og se etter gnister. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Og hvis det ikke er gnist så skifter du tenningsmodulen. Sitter på venstre innerskjerm Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjuførr'n Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Og hvis det ikke er gnist så skifter du tenningsmodulen. Sitter på venstre innerskjerm Det er ikke gnist, men får drøye det til i morra å sjekke fordelerlokk og rotor. Merker fort at det er MYE værre å feilsøke på 230f enn 230a.. Sistnevnte kan jeg bortimot ut og inn, men.. Kommer tilbake med mer i morgen.. Takk så lenge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 prøv men ny tennings mondul du.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjuførr'n Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 Det var faktisk noe så simpelt som dårlig kontakt i coilledningen :D Ble vel rista løs av vibrasjoner og på plass igjen ved noen minutters forsøk på å starte.. Ellers takk for gode forslag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 Merker fort at det er MYE værre å feilsøke på 230f enn 230a.. Selv om det er innsprøytning er det ingen grunn til å få panikk og med en gang tenke på dyre elektriske duppeditter. Man må fortsatt sjekke det som er helt basic, noe du tilslutt fant ut :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.