Gå til innhold

Start problemer, saab 9000cs, ingen bensin til motor, men gnist.

Ranger emnet


Persoyvind

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sliter med å starte saaben. i høst starta den, men gik kunn noen kilometer før jeg måtte tauses hjem, dette gjentok seg (for etter å ha venta en dag startet den på nytt!)

 

Nå nekter den å starte i det heletatt.

Det jeg vet etter feilsøking.

 

Noe hindrer pumpa i å pumpe, og i å slippe bensin til motoren.

 

1. jeg har gnist 2. starteren drar motoren rundt, lett som ikke no. 3. pumpa virker (når den kobles direkte. men bensin går kun til motoren, og der stopper morroa)

4. mener å huske att jeg hadde spenning i sikringsboksen(men er ikke sikker)

 

noen som har tips/råd til hva som er feil, og hva som kan gjøres for å fikse den?

 

Takk for alle svar :)

Audi 100 avant Quattro, 1990 mod. (prosjekt)*Saab 9000 cs, 1992 mod (prosjekt)*Audi 80 sedan, 1991 mod. (plankemat)*Nissan micra, 1993 mod. (totalvraka)*Audi 80 sedan, 1987 mod. (Bilhimmelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, har du sjekket besinfilteret om det er tett? eller om det er en bensinlekasje i systemet?

 

ja, jeg bar bytta til ett nytt filter (det filteret som sitter under bilen, ve passasjer døra, bak)

 

Får bensin til motor rommmet, men ikke inn i motoren (testa med å løsne på en slange, ve motoren ; )

Audi 100 avant Quattro, 1990 mod. (prosjekt)*Saab 9000 cs, 1992 mod (prosjekt)*Audi 80 sedan, 1991 mod. (plankemat)*Nissan micra, 1993 mod. (totalvraka)*Audi 80 sedan, 1987 mod. (Bilhimmelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for moro skyld, så tar du stor hammer eller noe i den dur, legger deg innunder bilen, og gir bensintanken en 10-15 harde slag. Pleier som oftest å gjøre underverker på disse bilene.

Ellers er det en gjenganger at bensinpumpene stopper på dem.

Men som sagt, begynn med slegga, og prøv da. Ellers ville jeg belage meg på å bytte bensinpumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset :)

problemet er att pumpa er byttet, og testet, ok.

problemet er i motor/styringsenheten. tror jeg da, hørte med noen på saab som mente det kunne være en form for giver/rem eller ett eller anna nede i motoren, som måtte gi ett signal, eller om det er en chipen?

 

Chip?

eller "den motor delen"?

eeller?

Audi 100 avant Quattro, 1990 mod. (prosjekt)*Saab 9000 cs, 1992 mod (prosjekt)*Audi 80 sedan, 1991 mod. (plankemat)*Nissan micra, 1993 mod. (totalvraka)*Audi 80 sedan, 1987 mod. (Bilhimmelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du helt sikkert en omdreiningsføler for motoren. Denne vil gjøre at bensinpumpa stopper hvis motoren stopper.

Denne vil kunne sitte på alt som går rundt... Det vil si fordeler, hvis bilen har det, svinghjul, foran på veivaksling, foran eller bak på kamaksling. Jeg har aldri forska på saab, så jeg aner ikke hvor de har plassert den. Men det vedder jeg på at de veit på ett Saab-verksted. Stensgaard & Co på Lillehammer tror jeg fint du kan ringe til med sånne spørsmål, uten å føle at du er til bry for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska nok kjøpe meg en sånn.. men hvis det går ann å teste om det er den giveren først, så gjør jeg det.

 

Går det ann å koble direkte mot 12v. eller er dette samme samme enhet som turteller?

Audi 100 avant Quattro, 1990 mod. (prosjekt)*Saab 9000 cs, 1992 mod (prosjekt)*Audi 80 sedan, 1991 mod. (plankemat)*Nissan micra, 1993 mod. (totalvraka)*Audi 80 sedan, 1987 mod. (Bilhimmelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hvis det er 92 så er det en annen føler, da må du nok på saab evt prøve å fa tak i brukt, men da har man jo ikke noe garanti for hvor lenge det holder.

 

såpass ja. får prøve det da. takk :)

Kan jeg væra sikker på att det er den som er gåen? hvis alle sikringer er ok, og turtelleren ikke beveger seg?

 

sorry att jeg driv å maser sånn med detta, men bilen ska på eu kontroll nå, så haster litt.. er litt upassende att den ikke skal gå nå :p

Audi 100 avant Quattro, 1990 mod. (prosjekt)*Saab 9000 cs, 1992 mod (prosjekt)*Audi 80 sedan, 1991 mod. (plankemat)*Nissan micra, 1993 mod. (totalvraka)*Audi 80 sedan, 1987 mod. (Bilhimmelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår