esbandos Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Hei.. Har en kar som trenger å få bytta reg.reima si på sin 95 ford mondeo 1.8 turbo diesel.. Har ett par spm ang den saken.. 1: Så på mekonomen. Der er det to forskjellige sett.. Hvordan vet jeg hvilket sett han trenger? Å er det spennrulle med i reg.reimsatsen? Trenger man evt denne? 2: Ser i autodata at man trenger endel spes.verktøy.. Er dette nødvendig? Står bl.a: Insert timing pin in cylinder block... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Regner med du trenger no spesialverktøy ja, på VAG er det en rekke spesialverktøy for å skifte reim. Ville egentlig ikke gjort dette selv om du ikke har for mye peiling, må time opp dieselpumpa igjen, det er et hælvette om du ikke har gjort det før Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Er vel en type før og en etter 97 Grei jobb, men litt trangt. På en 95 modell trenger du egentlig bare to borer og littt lakk/tusj. Det er en tolk som skal skrues inn i blokka, men lakk på nedre reoimhjul går bra. Ellers er det hull for en bor både i pumpa og toppen. Husker ikke dimensjoner. Og så er det smart å løsne de tre skruene som holder reimhjulene på pumpa og kammen og la de være løse til man har strammet reima. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Vet ikke særlig om å skifte reg.reim på dieselbiler, men blei strengt råda av han som driver lokalt bilverksted her å IKKE gjøre det selv, nettopp pga pumpe timing osv som er så nøye, og ikke lett, og umulig om du ikke har gjordt det før eller vet hvordan det er... så... Ville egentlig ikke gjort dette selv om du ikke har for mye peiling, må time opp dieselpumpa igjen, det er et hælvette om du ikke har gjort det før Amen. Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Som sagt, et bor inn i hullet i pumpa så står den fast. Så er det å løsne tre bolter som holder hjulet, legge på reima og stramme den. Trekk deretter til skruene. Da er timingen riktig. Og veiva må seff ikke flyttes Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Som sagt, et bor inn i hullet i pumpa så står den fast. Så er det å løsne tre bolter som holder hjulet, legge på reima og stramme den. Trekk deretter til skruene. Da er timingen riktig. Og veiva må seff ikke flyttes Garasjemekk.. Skal det bli 100% må pumpa times opp. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Garasjemekk.. Skal det bli 100% må pumpa times opp. Og siden du er så allvitende, så kanskje du kan fortelle meg hvorfor det, all den tid den står på samme sted som tidligere Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianuno Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Garasjemekk.. Skal det bli 100% må pumpa times opp. Tøvprat! Er bare og låse av hjulet med en låsepinn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superb09 Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 bruk korukturlakk. så lager du et merke med kurukturlakken på alle hjulene og reima, så ser du hvor den nye reimen skall stå. lås av pumpa for og gjøre ting lettere. så lager du identiske merker på den nye reima og setter den på så merkene stemmer overens. hvis dette inne fungerer så er det noen som er nødt til og fortelle meg hvorfor. har ihvertfall gjort dette 20 ganger og alle bilene startet etterpå og di går fortsatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.