Del Sol Boy Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Hei Har et problem med Quattroen min, er en 2.3 10V motor som står i den. Selve motoren sliter med å passe 4000 omdreninger, og kan til nød presses til 4500 omdreninger. Det virker som all effekt dør jevnt ut fra ca 3200 til 4000 omdreinger. Under 3200 går motoren sånn høvelig som normalt. Vet at luftbelgen mellom innsuget og innsprøytningen drar inn falskluft og har prøvd å finne en for å bytte ettersom det er en grei rift i selve gummien.(er jo umulig å finne en jo!) Har dog også prøvd å tette denne så godt det lar seg gjøre, men helt uten forskjell. Er det så enkelt at motoren bare drar inn såpass med falskluft at den ikke orker å dra lengre eller kan det være flere faktorer som spiller inn? Siden jeg har kjøpt bilen har jeg bytte plugger og fordelerlokk noe som hjalp veldig siden bilen fusket utrolig mye og jobbet imot seg selv, mens nå dør liksom kreftene jevnt ut. Regner også med at jeg har en vacum lekasje siden jeg ikke får den vacum styrte cruise controllen til å fungere, kan dette spille inn på noen måte på motorens ytelse? Et annet spørsmål jeg har er om det er vanlig at elektriske vinduene ikke skal slå seg av når bilen stoppes, evt når en av dørene blir åpent etter at bilen blir stoppet? På min er det mulig, selv etter at alle dørene er blitt låst å ta opp og ned vinduene og alle vindusheis bryterene rundt i coupene står å lyser hele natta lang. Er dette et kjent problem? Evt finnes det et vanlig sted der el vinduene kan får overslag til jord? Siter -92 Del Sol VTi -86 Integra RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 kjøpt dæ audi nu? hehe:) hadde en 20v før, kan komme å se på den å se om vi finner ut noe:) er du hjemme til helgen? Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Haddde samme problemet selv, men det var fordi jeg hadde tatt av eksosen. Da kvitta motoren seg med for mye luft i forhold til hva den tok inn.Vet jo ikke hva ditt probl. skyldes da XD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Del Sol Boy Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 kjøpt dæ audi nu? hehe:) hadde en 20v før, kan komme å se på den å se om vi finner ut noe:) er du hjemme til helgen? Audien er jo bare bil nr 4 som jeg har nå ^^ Men ja, kommer hjem til helga. Men det virker som at det er den innsugsgummibelgen som suger falskluft Siter -92 Del Sol VTi -86 Integra RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Vet at luftbelgen mellom innsuget og innsprøytningen drar inn falskluft og har prøvd å finne en for å bytte ettersom det er en grei rift i selve gummien.(er jo umulig å finne en jo!) Har dog også prøvd å tette denne så godt det lar seg gjøre, men helt uten forskjell.Er det så enkelt at motoren bare drar inn såpass med falskluft at den ikke orker å dra lengre eller kan det være flere faktorer som spiller inn? Om det er hull i belgen så får ikke motoren nok bensin. Motoren tar inn falskluft, dvs at den kun får bensin etter det luftvolum som passerer LMM, ikke det som kommer inn etter LMM. Fiks dette først! Et annet spørsmål jeg har er om det er vanlig at elektriske vinduene ikke skal slå seg av når bilen stoppes, evt når en av dørene blir åpent etter at bilen blir stoppet?På min er det mulig, selv etter at alle dørene er blitt låst å ta opp og ned vinduene og alle vindusheis bryterene rundt i coupene står å lyser hele natta lang. Er dette et kjent problem? Evt finnes det et vanlig sted der el vinduene kan får overslag til jord? Vindusheisene skal fungere til nøkkelen er tatt ut og døren åpnet. Er nok et feil ett sted på din bil. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Del Sol Boy Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Har da prøvd å få tettet innsuget, ettersom det virker umulig å få tak i en brukt en i god stand. Er nå mulig å dra den lengre enn 4500 rpm, MEN kun når man holder ca halv gass (holder altså første "hakket" inne på gasspedalen, håper noen forsto den). Klarer faktisk å ruse den til rødstreken når jeg står i ro, men med en gang jeg gir mer gass så jobber den imot seg selv ned til 4500 rpm igjen. Den virker også sprekere enn før under 4500, nesten som en normal 10V 5er. Er det mulig at det er noe annet problem som forårsaker dette? Evt hva? Ang vindusheisene, er det noen som vet om et rele eller noen som styrer at de skal slåes av når døren åpnes? Er liksom det første som slår meg. Siter -92 Del Sol VTi -86 Integra RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.