Gå til innhold

fjernstyrt sentrallås audi a4 b5!

Ranger emnet


crezit

Anbefalte innlegg

Stemmer, jeg og en kompis som holdt på, og jeg husker ikke hvilke farge det var:/ Men vi fant bare denne ene som gav utslag:o Er du sikker på at jeg ikke har en eldre modell av vakuumpumpa di da? Mener at jeg har forskjellige kontakter enn deg, en med strøm og jord til pumpa og en med alle småledningene. Du fant jo en ledning på hver kontakt? For du fikk strøm på den ene når du låste opp, og strøm på den andre når du låste igjen?:)

 

på en måte ja, hadde konstant 12v og det gikk ned til 0 når jeg låste/låste opp, finn ut ledningsfarge da så kan jeg prøve å hjelpe deg vidre ;)

- 04 audi a4 tq

x 03 vw passat tdi

x 99' audi a4 1.8t

x 89' audi 80 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

på en måte ja, hadde konstant 12v og det gikk ned til 0 når jeg låste/låste opp, finn ut ledningsfarge da så kan jeg prøve å hjelpe deg vidre ;)

 

Stemmer, og det var "motsatt" på de to forskjellige ledningene? nummer 1 hadde strøm når bilen var åpen men ikke nummer 2, og når bilen ble låst mistet nummer 1 strømmen mens nummer 2 fikk?:) Har ikke anledning til å sjekke fargen nå desverre, skal se på det så fort som mulig! Tusen tusen takk for hjelpen sålangt!;)

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute i bilen og sjekket, har desverre annerledes kontakter enn deg:/ har to kontakter, men den ene er kun for strøm/jording til pumpemotoren:/ Målte over i dag og, finner kun forandring i strømmen på en ledning, den blå/gule. Her går det 12 V når dørene er åpne men ingen strøm når de er låst. Har tatt noen bilder, men har aldri lastet opp bilder her på forumet enda:s Håper på noen tips på hva jeg kan gjøre:p

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPhone_016.jpg

 

Her er bilde av pumpa og kontakten. Som du ser har jeg bare en kontakt med "småledninger".

 

iPhone_023.jpg

 

Det er den blå/gule ledningen nummer 2 fra venstre som jeg har funnet forskjell i strømmen på. Beklager dårlig fokus, mobilen ville ikke fokusere på kontakten 8-)

Endret av Kristian_E

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute i bilen og sjekket, har desverre annerledes kontakter enn deg:/ har to kontakter, men den ene er kun for strøm/jording til pumpemotoren:/ Målte over i dag og, finner kun forandring i strømmen på en ledning, den blå/gule. Her går det 12 V når dørene er åpne men ingen strøm når de er låst. Har tatt noen bilder, men har aldri lastet opp bilder her på forumet enda:s Håper på noen tips på hva jeg kan gjøre:p

 

ook :op:, sikker på at du ikke finner en blå/grønn da? isåfall kan du koble etter den metoden her:

 

P1020587-1.jpg

 

Rød og gul/sort til +

Svart og gul til jord

Kvit/sort sammen med orange

klipp den blå/grønne og hekt på den kvite på den som går mot pumpa og orange/sort til den andre

 

håper det hjelper:hello:

- 04 audi a4 tq

x 03 vw passat tdi

x 99' audi a4 1.8t

x 89' audi 80 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden nærmer seg for meg å knote sammen dette greiene her også.. Trenger litt info på forhånd!

 

1: Det er negative trigger på de "nye" sentrallåspumpene, mens de gamle litt mer properiære og sære sentrallåspumpene (97 og før tror jeg?) er.. ukjent?

 

2: Noen som vet hvilken ledning man kobler seg på for å rulle opp vinduet?

 

3: Er det ikke mye lettere å koble seg på nødblinken i stedet for å knote med alle blinklysene?

 

En kompis som drev på i sin A4 96' trengte bare å koble på to blinklysledninger, fordi det var én krets for venstre og en for høyre. Ingen direkte kobling til hvert enkelt lys iallefall. Så han tok det fra bagasjerommet.

Han får forøvrig bare til å låse bilen da, får ikke åpnet den.. :p Men det virker som '96 modellene har positiv trigger.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden nærmer seg for meg å knote sammen dette greiene her også.. Trenger litt info på forhånd!

 

1: Det er negative trigger på de "nye" sentrallåspumpene, mens de gamle litt mer properiære og sære sentrallåspumpene (97 og før tror jeg?) er.. ukjent?

 

2: Noen som vet hvilken ledning man kobler seg på for å rulle opp vinduet?

 

3: Er det ikke mye lettere å koble seg på nødblinken i stedet for å knote med alle blinklysene?

 

En kompis som drev på i sin A4 96' trengte bare å koble på to blinklysledninger, fordi det var én krets for venstre og en for høyre. Ingen direkte kobling til hvert enkelt lys iallefall. Så han tok det fra bagasjerommet.

Han får forøvrig bare til å låse bilen da, får ikke åpnet den.. :p Men det virker som '96 modellene har positiv trigger.

 

1. Sjekk her, finn din bilmodel

2. veit ikke

3. hvordan kan det være lettere å koble seg inn på nødblinken? må ta av masse deksler for å komme til... Jeg kobla meg bare inn på 2 ledninger (trur det var høyre+venstre), hvis det er mulig hadde det vert lettere å koble seg inn på blinklysa bak, men har ikke testa

- 04 audi a4 tq

x 03 vw passat tdi

x 99' audi a4 1.8t

x 89' audi 80 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det er bare én ledning da. Men jeg aner ikke hvor den er, hørte den var på førerkickpanelet.

 

Men okay, jeg sjekket det ut der inne.. står at unlock er dobbelpuls. Akkurat det han kompisen min sliter med, får ikke låst den opp igjen. Så da antar jeg at de settene vi har kjøpt ikke gir noen dobbel puls ut da? :|

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det er bare én ledning da. Men jeg aner ikke hvor den er, hørte den var på førerkickpanelet.

 

Men okay, jeg sjekket det ut der inne.. står at unlock er dobbelpuls. Akkurat det han kompisen min sliter med, får ikke låst den opp igjen. Så da antar jeg at de settene vi har kjøpt ikke gir noen dobbel puls ut da? :|

 

titta bak dørpanelet mitt på søndag, der fant jeg en gul/blå ledning(den du fant??) som gikk inn på låse knappen, trur du kan bruke den og koble etter koblingskjemaet jeg viste deg sist(pneumatic lock)

 

har han kompisen din kobla sånn jeg mente? har han mulighet til å flytte en jumper på fjernstyringa, sånn at den gir signal i 3,5sec?

 

har han en sånn:

P1020586-1.jpg

- 04 audi a4 tq

x 03 vw passat tdi

x 99' audi a4 1.8t

x 89' audi 80 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki. då var det min tur til å bli gal av denne forbanna elektronikken.. er jo 3 år siden sist elektrotime :P

 

bilen er en 95 mod.. har målt å styrt litt å laget en liten tegning for å vise hva jeg har og hvilke farger det er på drite.

den første tegningen er den kontakten med 11 ledninger på.. tegnet den opp fra hver sin side på en måte..:

 

Kobling.jpg

 

bruksanvisningen som fulgte med. den nederste er for VAG :

DSCF0855.jpg

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den øverste tegninga, er den fra kontakta på sentrallåspumpa? isåfall så skal dette funke:

 

 

P1020587-1.jpg

 

Rød og gul/sort til +

Svart og gul til jord

Kvit/sort sammen med orange

klipp den blå/grønne og hekt på den kvite på den som går mot pumpa og orange/sort til den andre

 

håper det hjelper:hello:

- 04 audi a4 tq

x 03 vw passat tdi

x 99' audi a4 1.8t

x 89' audi 80 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den øverste tegninga, er den fra kontakta på sentrallåspumpa? isåfall så skal dette funke:

 

er fra sentrallåspumpen ja..

 

hmm.. ja eg så lenge på den tegningen.. men får det ikke til å passe inn i hodet mitt.. forstår pluss og minus.. og den som er konstant, er det den 3. som er vist der da? og i tilfelle så har jo eg 2 som er konstant og drit.. og eg husker ca 10% av d eg hadde på elektroen.. hehe

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår