Gå til innhold

Såpe som lube til Claybar ?

Ranger emnet


smellycat

Anbefalte innlegg

Stemmer at det er en slags såpe ja, Optimum No Rinse heter den:)

Veldig greit blandingsforhold med vann, du har clay lube leeenge av en slik flaske.

Jeg bruker kun den, og godt forøyd er jeg også.

Du får kjøpt den her:

 

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=3&products_id=16

Einseth Bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er claying utført med godt resultat....

 

brukte meguiars bilshampo type "soft wash gel" utblandet omlag

i 1 deler såpe og 9 deler vann i sprayflaske og det fungerte utmerket. Megs claybaren løste seg heller ikke opp av såpa.

 

Grunnen til at jeg ikke ville bruke quick detailer er at bilen er en Volvo XC70 og selv om det er aldri så mye black wow, eller annen trim detailer på plastpanelene så er det neppe lurt å søle rundt med detaileren da jeg er redd det ville blitt hvite skjolder på plasten.:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er claying utført med godt resultat....

 

brukte meguiars bilshampo type "soft wash gel" utblandet omlag

i 1 deler såpe og 9 deler vann i sprayflaske og det fungerte utmerket. Megs claybaren løste seg heller ikke opp av såpa.

 

Grunnen til at jeg ikke ville bruke quick detailer er at bilen er en Volvo XC70 og selv om det er aldri så mye black wow, eller annen trim detailer på plastpanelene så er det neppe lurt å søle rundt med detaileren da jeg er redd det ville blitt hvite skjolder på plasten.:cool:

 

Quick Detailer skjolder ikke. Men det er jo mye billigere å bruke såpe som lube ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hmmm...:wonder: - gjør den ikke ?

 

Tenker på den som er med i settet fra meguiars..

hadde vært helt konge om den ikke skjoldet:)

 

Nei helt garantert ikke.

 

(Med mindre det er malt med fingermaling ;))

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også bruke myk modelleire til 10,- for en "bar" på hobbybutikker...funker fint !

 

vil ikke den løse seg opp i vann og evnt legge igjen rester av leire på bilen? er dette noe du har prøvd? vært genialt om det funker da..hehe

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? vasker da bilen før man legger på noe mere uansett..

 

Hva problemet er om man roter quickdetailer som skjolder på plast ?

- nytter ikke å vaske det bort.

Rota en liten dæsj med speed detailer på plasten på en av hjulbuene sist sommer, og synet irriterte meg sist i går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva problemet er om man roter quickdetailer som skjolder på plast ?

- nytter ikke å vaske det bort.

Rota en liten dæsj med speed detailer på plasten på en av hjulbuene sist sommer, og synet irriterte meg sist i går:)

 

Da har den nok reagert med det du har behandlet hjulbuene med. Behandle de på nytt igjen med samme middelet du brukte sist så er problemet borte.

 

Har brukt Speed Detailer veldig lite selv, da jeg ikke synes den smører godt nok, så den må nok ha annen kjemi i seg enn vanlig quick detailer.

 

Nå kjører jeg Ultimate Quick Detailer.. den er helt syk. Søk på den på Youtube...

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikke den løse seg opp i vann og evnt legge igjen rester av leire på bilen? er dette noe du har prøvd? vært genialt om det funker da..hehe
Det funker helt knall. Prøv modelleire evt. blu-tac som fås kjøpt i bokhandel. Så bruker du bittelittegranne bilshampo i en sprayflaske med vann som lube så glir det lettere over. Husk å ikke bruke særlig trykk. Nei - den løser seg ikke opp i vann.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår