Gå til innhold

Hjelp vedr utlegg i motorvogn

Ranger emnet


pierce007

Anbefalte innlegg

Kan noen svare på dette:

 

Det er tatt utlegg i motorvogn. Rettsvern sikres ved registrering i Løsørereg.

Hva konkret betyr dette?

 

I tillegg finnes det 3parts eier (en som er 100% kausjonist for selve billånet.

Hva har dette å si?

 

Blir bilen hentet ASAP, eller vil den bli hentet hvis ikke lånet kan hånteres videre?

 

Har og lest dette:

 

At kreditor tar utlegg i formuesgoder betyr som nevnt over at de tar pant i ting du eier av verdi for å sikre pengene sine. De kommer ikke å henter feks bilen med en gang, men gjør dette for å sikre kravet sitt. Men dersom du ikke gjør noe snart vil de kunne begjære det de har tatt pant i solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik at du vurderer å kjøpe den, kan du si til selger at du betaler direkte til den banken eller de som har laget heftelsen.

Heftelsen er jo det lånet var på i utgangspunktet, ikke det lånet er på nå. så kan hende selger har betalt ned noe, men ikke alt.

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette har jeg også grublet litt på.. Jeg ringte på en bil som skulle selges for litt siden, og denne hadde heftelser ifølge brønnøysundreg.. Intervjuet selgeren om bilen en god stund, uten at han nevnte et ord om heftelser.. Så jeg måtte til slutt spørre han om hvordan han hadde planlagt å gjøre det med heftelsene.. Ja, de ble jo selvsagt betalt så fort han hadde fått solgt bilen.. JAda, tenkte jeg.. Den fyren turte ikke jeg å handle noen bil av iallfall! Da hadde jeg blitt sittende med hele regninga da jo.. ? I verste fall iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette har jeg også grublet litt på.. Jeg ringte på en bil som skulle selges for litt siden, og denne hadde heftelser ifølge brønnøysundreg.. Intervjuet selgeren om bilen en god stund, uten at han nevnte et ord om heftelser.. Så jeg måtte til slutt spørre han om hvordan han hadde planlagt å gjøre det med heftelsene.. Ja, de ble jo selvsagt betalt så fort han hadde fått solgt bilen.. JAda, tenkte jeg.. Den fyren turte ikke jeg å handle noen bil av iallfall! Da hadde jeg blitt sittende med hele regninga da jo.. ? I verste fall iallfall.

 

Det er jo helt normalt å betale direkte til selgers bank ved kjøp av bil med heftelser? Skjønner ikke at dette skal være noe å bli redd for, så lenge man gjør det slik er jo sjansen lik null for at man blir lurt.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt normalt å betale direkte til selgers bank ved kjøp av bil med heftelser? Skjønner ikke at dette skal være noe å bli redd for, så lenge man gjør det slik er jo sjansen lik null for at man blir lurt.

 

Tror selger i dette tilfelle ville ha pengene, og betale bank selv. Da begynnet ting å bli tvilsomme.

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOm regel er de fleste bilene med lån på seg, ergo de er heftet til banken!

 

Med en gang du kjøper den bilen, og overfører pengene slettes det beløpet på bilen ..

 

sørg bare for å skrive på kontrakta at bilen selges uten økonomiske heftelser og at alle ubetalte gebyrer betales av gamle eier!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOm regel er de fleste bilene med lån på seg, ergo de er heftet til banken!

 

Med en gang du kjøper den bilen, og overfører pengene slettes det beløpet på bilen ..

 

sørg bare for å skrive på kontrakta at bilen selges uten økonomiske heftelser og at alle ubetalte gebyrer betales av gamle eier!

 

Det er jo nettopp dette som er grunnen til at lån/utlegg registreres i løsøreregisteret. Da kan ikke du som kjøper komme og si: "jeg kjøpte den for så så mye og selger sa at han skulle betale alt av gjeld, det har han dessuten skrevet under på i kontrakten". Ved å registerer pant i kjøretøyet i registeret (som er tilgjengelig for alle) sikrer banken/utleggsaker seg mot at bilen blir solgt uten at de får pengene. Kjøper du en bil som det er heftelser på må du som kjøper sørge for at disse heftelsene blir slettet ved å overføre pengene til banken etc. Selvsagt har du et krav på selger hvis han ikke gjør dette, men banken forholder seg til bilen og er selger konkurs sitter du med skjegget i postkassa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår