Gå til innhold

Termostat, Airbag-lampe og svart kjørekomputer.

Ranger emnet


Totningen

Anbefalte innlegg

:roll:Min 98 A6 2,4tip quattro har nå en rekke småproblemer. Termostaten er gåen og må byttes, hvordan i all verden finner jeg den og får byttet den??

Etter jeg har hatt et gearkassehavari (som skjedde da Møller leste av en feilmelding tidligere) og byttet tip-kasse, kjørte jeg en dag så begynte Airbaglampa å lyse. Og nå i kveld ble kjørekomputeren svart. I tillegg forsvant gearanvisningen der.

Den viser når en dør er oppe men komputeren er bekksvart.

Noen som har greie på noe av dette??

 

Takker for alle svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termostaten finner du i en slags "klokke" med slange på begge sider ganske nære blokka på motoren.Du får følge slangene til kjølesystemet ditt så skulle du kunne finne den .Airbaglampe som lyser har jeg hatt en rekke ganger på bilen min før også.Det kan være alt fra "eir" på kontaktflata på en av airbagene ,til ledningsfeil eller lignende.Det beste er å få lest av hvilken airbag det gjelder for så å få renset kontaktflaten og deretter nullstille airbaglampa.Dette gjøres på verksted naturligvis.Det siste som du nevner har trøbbel med er meget sannsynlig feil på elsystemet.Enten hendelen til kjørekomputeren eller inne bak panelet.Det er vanskelig å finne slike feil så lenge man ikke bruker diagnoseverktøy osv...

Få et prisoverslag på feilsøking på verksted.

Audi A6 3.0 tdi avant quattro 2012 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er i allefall kjørekomputeren oppe å går igjen. Får høre med Møller på hadeland. Gjøvik Møller skal aldri jeg sette mine bein noe mer! Løgnere og inkompetente svimehuer der.

Veit sånn ca hvor termostaten sitter men det er ikke akkurat en bil som en begynner å skru på for morroskyld. Må en demontere hele fronten? er det noe spesiellt en må ta hensyn til??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Når du skal bytte føleren så trenger du egentlig bare en tang og en skrutrekker om jeg husker riktig. Har gjort det en gang på min.

 

Kan evt. vise deg hvor den sitter om du vil(bor på Gjøvik).

metric@aarsby.no

 

Ang. airbag lampa så har min også lyst 2 ganger. Første gangen var det bare en "periodisk feil" fordi bilen akkurat hadde blitt 10 år gammel. Da skal de i teorien byttes ut, men resetter man bare feilkoden fungerte det igjen. Begynte å lyse igjen, denne gangen viste feilkoden at det var "tenneren" eller noe til airbagen som det var noe feil med, men en resett av feilkode gjorde susen, og nå er det i orden igjen.

 

Du kan resette feilkoder med vag-com. Selges i disse dager for ca 300nok på finnfeil.no eller qxl. (Har akkurat bestilt) :D

Audi A6 1.8TQ 1998

Audi A6 1.8T 1998 - Til salgs!!

Audi A4 1.8 1997 - solgt

Audi 80 1.8E 1987 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår