turbotrondsen Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 Hei. I en tråd lenger nede her snakker jeg om en Omega B1 jeg henter denne uka, (i morra). Der fungerer ikke hornet. Eller, det har gitt lyd fra seg av og til når en trykker på rattet, men heller skjeldent. Bilen skal på Eukontroll på mandag, og etter det jeg har forstått er det en 2`er feil at horn ikke fungerer.. Noen som har en formening om hva dette kan være? Siter I`m not driving too fast, I`m flying too low... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 -Defekt horn -Ledningsbrudd frem til hornet -Slepringen på rattet Du bør sikkert håpe på at det er hornet som er defekt. Er jo bare å koble 12V rett på hornet og høre om det blir lyd. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotrondsen Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 -Defekt horn-Ledningsbrudd frem til hornet -Slepringen på rattet Du bør sikkert håpe på at det er hornet som er defekt. Er jo bare å koble 12V rett på hornet og høre om det blir lyd. Ja jeg håper og det kun er selve hornet. Frister ikke mye å begynne å knote med ledningsnettet.. Men om jeg får liv i hornet med 12v og må til å måle, er det rett og slett bare 12v jeg skal få ut videre fra den ledningen da? Hvor sitter relèet til hornet i denne bilen? Har aldri hatt av rattet på en bil med airbag før, må jeg ta noen forhåndsregler ang dette? Siter I`m not driving too fast, I`m flying too low... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 koble ut airbagen fort, gjerne ta av batteriet. uten strøm popper den ikke, men bestemmer du deg å ha strøm på airbagen hele tia, ta film:P på hornet bare tar du 2 ledninger fra batteriet rett på hver sin side av hornet. trenger ikke store ledningen. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotrondsen Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 koble ut airbagen fort, gjerne ta av batteriet. uten strøm popper den ikke, men bestemmer du deg å ha strøm på airbagen hele tia, ta film:P på hornet bare tar du 2 ledninger fra batteriet rett på hver sin side av hornet. trenger ikke store ledningen. Kommer film i morra da :D Haha, nei så fanken om jeg skal ha ei pute rett i trynet :P Men jeg prøver i morra da, regner med å overta bilen da, så da skal jeg få ut noen pics også ;) Siter I`m not driving too fast, I`m flying too low... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 høres bra ut. bilder er en nødvendighet:) Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 Er ikke noe stress det, pleier aldri ta av strømmen for å ta av airbagen i rattet... så lenge du ikke sitter å slår å hiver den vegg imellom skal det gå greit... Kan være hornet henger også, faktisk vært borti det engang... var defekt horn, funka ikke om du trykka i det hele... så satte jeg spenning på selve hornet og da kom det, å siden har det funka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkelsen Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Pass på å ikke ha på tenning når du kobler på og av, og ta litt forhåndsregler tilfelle den skulle gå av! Teoretisk kan du kaste den rundt;) Bare litt forsiktig med statisk elektrisitet! Hvor sitter hornet på Omega B? Jeg hat både under vannkasse/vindusvisker dekselet på høyre side og forran.. Hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotrondsen Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Såklart! Kobler fra batteriet og for sikkerhets skyld! Jeg hører relèet klikker når jeg prøver å dyte, men det skjer ikke noe. Så jeg går ut i fra at det er hornet som er defekt. Siter I`m not driving too fast, I`m flying too low... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkelsen Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Jeg har akkuratt samme problemet.. hører relèt klikke. Men ikkno bært:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 bare å teste det på batteriet. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 prøv å sett strøm på hornet, funker det ikke er det dødt :] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Pass på å ikke ha på tenning når du kobler på og av, og ta litt forhåndsregler tilfelle den skulle gå av! Teoretisk kan du kaste den rundt;) Bare litt forsiktig med statisk elektrisitet! Hvor sitter hornet på Omega B? Jeg hat både under vannkasse/vindusvisker dekselet på høyre side og forran.. Hehe Hornet sitter under frontfangeren på førersiden. Det som er under viskerdekselet er til alarmen. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg