Gå til innhold

Når er det fotoboksene tar farten din?

Ranger emnet


stian_seim

Anbefalte innlegg

Originally posted by TurboKnut

Men, det er ikke alle boksene som har kamera, og datatilsynet har ikke gitt tillatelse til at boksene skal stå på 24 timer i døgnet. Dessuten kan filmen være tatt ut (alle bildene) sånn at veldig ofte så kan du kjøre uten å bli tatt bilde av.

 

Mange bilder blir forkastet for at bilføreren ikke kan identifiseres, det holder nesten å kjøre med solbriller eller å ha solskyggen nede. Noen bilder blir uskarpe og andre bilder har ikke leselig (tydelig NOK) nummerskilt.

 

Så lurer du på om du ble tatt bilde av og ikke blitzen lyste, så tror jeg du kan puste lettet ut.

 

Nå når digital kamera er kommet for fullt blir kostnadene på kameraer som står i boksene KRAFTIG redusert og målet er å få kameraer i alle bokser.

De kameraene som er der til dags dato er modifiserte speilrefleks kameraer som koster mye.

 

Og en del av bildene blir forkastet fordi de ikke har kapasitet til å gå gjennom alle bildene

Her i bergen kan jeg garantere at alle bilder blir sett gjennom.

Har sett en del hysterisk morsomme ting som blir gjort for å slippe å bli tatt bilde av :)

Mvh

Rs

2000 Vw bora slow and soon to bee low edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det ikke ofte en hvit stripe der hvor du måles?

Originally posted by TurboKnut

Hva er en spole for noe?????? (uvitende)

En spole er en dings man bruker i fryktelig mye elektronikk. Den består egentlig kun av en kobbertråd som er lagt oppå seg selv i en spiral (kan også komme med en jernkjerne, noe som resulterer i andre egenskaper som jeg ikke går inn på her). Den brukes enten til å sperre for vekselstrøm eller som i dette vi snakker om her: lage et felt (som brytes av bilen i det den kjører inn i det). Spolen danner nemlig et magnetfelt når den blir satt spenning på.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo morrotriks nummer en - hvordan provosere en fotoboks til å ta bilde uten å kjøre bilen forbi?

 

Jeg har prøvd dette mange ganger både med og sykle svin forbi boksen (mulig jeg var litt ung da jeg trodde jeg skulle klare å sykle i 80)

 

har også stått med kompiser og hoppa på disse jævla strekene i asfalten :D

 

Noen som har klart dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by steinar

Dette er jo morrotriks nummer en - hvordan provosere en fotoboks til å ta bilde uten å kjøre bilen forbi?

 

Jeg har prøvd dette mange ganger både med og sykle svin forbi boksen (mulig jeg var litt ung da jeg trodde jeg skulle klare å sykle i 80)

 

har også stått med kompiser og hoppa på disse jævla strekene i asfalten :D

 

Noen som har klart dette?

 

 

 

hva med å røyke hasj, spise piller, gå med buksa på knærne og spraye på togvogner istedet? hehe..

 

Neida, kan iallefall ikke bli tatt for hærverk eller noe annet møl når du bare står og hopper i veien da.. Selv om de hadde sikkert klart å ta deg for noe på det også, de politisvina..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Er det ikke ofte en hvit stripe der hvor du måles?

 

En spole er en dings man bruker i fryktelig mye elektronikk. Den består egentlig kun av en kobbertråd som er lagt oppå seg selv i en spiral (kan også komme med en jernkjerne, noe som resulterer i andre egenskaper som jeg ikke går inn på her). Den brukes enten til å sperre for vekselstrøm eller som i dette vi snakker om her: lage et felt (som brytes av bilen i det den kjører inn i det). Spolen danner nemlig et magnetfelt når den blir satt spenning på.

Stemmer.. hadde glemt med takk for at du oppfrisket hukomelsen min fra grunnkurs elektro;)

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by steinar

Dette er jo morrotriks nummer en - hvordan provosere en fotoboks til å ta bilde uten å kjøre bilen forbi?

 

Jeg har prøvd dette mange ganger både med og sykle svin forbi boksen (mulig jeg var litt ung da jeg trodde jeg skulle klare å sykle i 80)

 

har også stått med kompiser og hoppa på disse jævla strekene i asfalten :D

 

Noen som har klart dette?

haha.. kan se det for meg..:D det er uansett ikke vits.. jeg har selv kjørt i 100 km i timen i 70-80 soner osv.. på oversiktlige sletter med moped.. må ha sett rimelig dumt ut.. se en kawazaki grønn moped med en fyr som gjemmer hodet under den ene armen mens han viser fingern med den andre.. har enda ikke fått noen bilder i posten med påstand om at det er meg.. selv om det skjedde for 1 og ett halv år siden:D

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Manuell-Stikke

haha.. kan se det for meg..:D det er uansett ikke vits.. jeg har selv kjørt i 100 km i timen i 70-80 soner osv.. på oversiktlige sletter med moped.. må ha sett rimelig dumt ut.. se en kawazaki grønn moped med en fyr som gjemmer hodet under den ene armen mens han viser fingern med den andre.. har enda ikke fått noen bilder i posten med påstand om at det er meg.. selv om det skjedde for 1 og ett halv år siden:D

Så fett. Har aldri tenkt på hva som skjer om en moped fyker forbi der (for fort altså), men det er jo logisk at du ikke kan få noe pes siden du ikke har skilter og er umulig å kjenne igjen.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Manuell-Stikke

haha.. kan se det for meg..:D det er uansett ikke vits.. jeg har selv kjørt i 100 km i timen i 70-80 soner osv.. på oversiktlige sletter med moped.. må ha sett rimelig dumt ut.. se en kawazaki grønn moped med en fyr som gjemmer hodet under den ene armen mens han viser fingern med den andre.. har enda ikke fått noen bilder i posten med påstand om at det er meg.. selv om det skjedde for 1 og ett halv år siden:D

 

har nok gjort det jeg og;) men faen man ka jo gjøre jævlig mye morro med de boksene.....

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye rart har blitt gjort i etterkant av at folk har blitt knipsa som syndere av de boksene. Noen har skrudd de ned, andre har hatt dårligere tid og brukt vinkelisliper, noen har sprengt dem, mens noen rett og slett prøver å kjøre dem ned med traktor. Mulighetene er uendelige for syndens brødre ;)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Så fett. Har aldri tenkt på hva som skjer om en moped fyker forbi der (for fort altså), men det er jo logisk at du ikke kan få noe pes siden du ikke har skilter og er umulig å kjenne igjen.

 

De tar vel ikke sykler lengre?

Siden folk på motorsykkel pleide å kjøre frem og tilbake forbi boksen for å bruke opp filmen...

 

Og det er jo umulig å identifisere syklister.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

 

De tar vel ikke sykler lengre?

Siden folk på motorsykkel pleide å kjøre frem og tilbake forbi boksen for å bruke opp filmen...

 

Og det er jo umulig å identifisere syklister.

nei tror ikke de gjor det!! men det må være irriterende for dem

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår