Gå til innhold

volvo 145 1968 prosjekt

Ranger emnet


Volvo 144 DeLuxe

Anbefalte innlegg

da ble det omsider vogn av 100 serien også da:)

 

har vel hatt den en måned cirka nå,og det kan kalles et prosjekt da, mye rust sveising kan man si, men har gjort unna det meste av det nå da heldigvis,men noe gjenstår ennå.

 

den skal til eugokjenning, har ikke vært godkjent på noen år,rekner med det må byttes noe foringer og dempere!

 

original B20, 2 delt bakruter

Bremskalipterene på venstre side fram og høyre bak sitter bomfast, så de tror jeg det er lite håp for :s

så mangler vel det og front rute for komplett bil:)

 

man får vel se om det er noe håp for den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det bare ett "lag" stål I de bakre hjulhus? Jeg bare lurer siden jeg har to gravrustflekker på samme plass i den ene 142en min.

 

Mathias

 

hmm, ja det er vel det ja som jeg kommer på, men kan være litt krokete og få tatt rusten der på 142/144, for hvis rusten har spredd seg formye bakover, så blir det jo litt ekkelt med seterygg avstiverne hvis du skjønner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vises ikke så godt hva som er gjort,men det som er gjort er og sveist rust i 3 av golvene, venstre balje bak er sveist, begge inner skjærmer bak er byttet, en ytterskjærm høyre bak er byttet og venstre kanal er byttet, så er det 240 dører og helruter som skal på bak, har 2 delt rutene,men ser for meg det blir grommere med helrutene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, ja det er vel det ja som jeg kommer på, men kan være litt krokete og få tatt rusten der på 142/144, for hvis rusten har spredd seg formye bakover, så blir det jo litt ekkelt med seterygg avstiverne hvis du skjønner:)

 

Ok. Jeg har bare to flekker på tja.. 3 X 3cm, en flekk på hvær side. Jeg bare stussa litt på det siden gravrusten var så j.vla dyp uten at det var kommet hull.

Blir det nesten-orginal stil eller?

 

Mathias

Endret av Mattis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok ein grombil detta:) skal du ha samme farge som er på den orginalt eller? ser du har hatt litt arbeid med rustsveising ja, men ser jo ut til å bli bra til slutt ;) nåken fleire planar for bilen?

 

 

Heh, ser ikke slik ut nå,men d blir vel omsider:)

nei denne blir vel så si helt uorginal, blir 240 dører og bagarsje luke, 2er golf nye lykter frem, lavskjermer hvis jeg finner det:)

ikke bli sjokkert,men fargen jeg har tenkt på er KNALL orange, slik som KTM fargen er:p det høres litt harry ut kanskje, men får håpe det blir kult:=)

er vel ikke noe andre planer enn og få gokjent den og enten bredda jp eller pulverlakerte felger i kvit farve og senket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg har bare to flekker på tja.. 3 X 3cm, en flekk på hvær side. Jeg bare stussa litt på det siden gravrusten var så j.vla dyp uten at det var kommet hull.

Blir det nesten-orginal stil eller?

 

Mathias

 

 

okei, ja jeg lurer nesten på om platen er tjukkere på 142 og 144, enn 145, virket slik fra 144 min til 145 som jeg kan komme på, men er utrulig lurt og ta det før det sprer seg mere, d sprer seg invendig i platene et godt stykke før det vises utvendig kan jeg komme på :s

 

blir vel senket og knall orange med hvite felger og sotede ruter tenker jeg foreløbi, men ikke noe er gjort ennå, så får se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knal orange e jo tøft d, far min hadde ein knall orange 142 73mod ein gang i tiden :) har desverre ingen bilder av denna

 

jepps håper på det:) blir orntli lakk da, ikke benga liksom, snakket med ktm forhandler om lakk koden også:=)

kult, det hadde vært kult og sett bilde av:)

 

får se hva planene fører til:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som et fint prosjekt dette..blir bortimot like ombygget som min..hehe..har henta meg en 245 delebil.sperre på den om du er intr.og diverse annet snacks..

skal du ha 245 luke fra 90 mod og opp da?

 

 

okei, fått gjort noe mere med bilen din i d siste du da?

hmm, hvordan passer den forhold til 140 akslinger og slikt da?

blir vel egentli bare orginalt understell og motor tror jeg:)

men skulle hatt dørhengsler fram, for det må hvist bygges om har jeg hørt,men usikker på hvordan, bilder noen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår