Gå til innhold

Motoren har kilt seg.Oppdatert!


Bnz230TE

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte en liten tur med bilen,plutselig kom det ett litt "poff" og all olje rant ut av motoren. Stoppet bilen umiddelbart og ringte etter falken. Bilen ble så fraktet inn til nærmeste mercedes verksted, og i dag fikk jeg den dårlige nyheten.. Bilen blir kondemnert.Motoren har kilt seg, og de finner ikke ut hva som har skjedd. Verkstedfolka hadde ringt rundt til samtlige mercedesverksted i norge, men var ingen som noensinne hadde opplevd eller hørt om noe slikt. Motoren står altså dønn fast.

Noen her inne som har hørt om eller vært borti lignendes før?

Dette er snakk om en 2001 modell C200 kompressor.

 

Etter nærmere undersøkelser så har de kommet frem til at oljepumpen har løsnet, og ramlet ned på bunnpanna slik at den knuste.Men hva som gjør at motoren står bom fast vet de ikke enda, skal inn på verkstedet i morgen og snakke med de.

Endret av Bnz230TE

'93 Volvo 850 GLE

'01 Mercedes-Benz C200 Kompressor

'89 Mercedes-Benz 230TE -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått tak i ny motor, så nå må jeg bare finne ett verksted som er villige til å ta jobben.

Jeg lar ikke mercedes verkstedet gjøre den jobben,med tanke på alle feilene de allerde har gjort på bilen.

Var de som sa at bilen blir kondemnert og at det ikke var noe å gjøre med den. Jeg var inne og såg på den i går,og det går jo absolutt ann å få den på veien igjen.

'93 Volvo 850 GLE

'01 Mercedes-Benz C200 Kompressor

'89 Mercedes-Benz 230TE -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verkstedet begynner på bilen neste mandag,så dette kan bli spennende.

 

Jeg har gitt beskjed til verkstedet at jeg skal ha den gamle motoren med meg hjem igjen.

Skal prøve å få med meg en mekaniker og demontere motoren og se om vi klarer å finne ut hva som har skjedd.

I november 2005 ble jo hele motoren fylt med vann, og mercedes verkstedet som tok i mot bilen lot den stå ute i minusgrader i 9 dager uten å gjøre noe som helst med den, så jeg lurer litt på om det kan ha vært med på å gjort slik at dette har skjedd nå.

Jeg har ikke noe særlig god peiling på akkuratt dette området, men det er jo lov å prøve å finne en løsning på problemet.

Har snakket med Bertel O Steen både i går og i dag, og de skjønner ikke hvordan dette har skjedd, men det var ikke noe hjelp å få hos de.

'93 Volvo 850 GLE

'01 Mercedes-Benz C200 Kompressor

'89 Mercedes-Benz 230TE -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår