Jens Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Jeg sitter her og funderer på Audi og hvorfor de plasserer motoren på langs... Finnes det noen fordeler med dette? Slik jeg ser det er Audiene så framtunge at de får dårligere kjøreegenskaper - dvs understyring/ploging. Synd at så fine biler som Audi har motoren foran framakselen... Fortell meg hvorfor Audi har holdt på denne konstruksjonen i tjue år, gutter! Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Fordi Audi-eiere driter i det, de skal bare ha en kul bil. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Originally posted by Jens Jeg sitter her og funderer på Audi og hvorfor de plasserer motoren på langs... Finnes det noen fordeler med dette? Slik jeg ser det er Audiene så framtunge at de får dårligere kjøreegenskaper - dvs understyring/ploging. Synd at så fine biler som Audi har motoren foran framakselen... Fortell meg hvorfor Audi har holdt på denne konstruksjonen i tjue år, gutter! Mvh fortell meg hvorfor Audi er 3 største bilmerke i europa... tror ikke det er så stort problem som du skal ha det til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 er pga hvordan quattro systemet er bygd opp tror jeg.. tenk på at girkassen skal ha drivakslene rett ut til hjulene og så skal motoren være foran.. er jo slik på de med fwd oxo, men sikkert likt på alle pga enkle produskjonsmetoder.. men spesielt positivt for kjøreegenskapene er dette slettes ikke, men bilene er heller ikke sinker..:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 kommer fra en som kjører Ford..:D vill nok tro dette er mye pga Quatro systemet, på langs skal en motor stå:) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Originally posted by turbokano kommer fra en som kjører Ford..:D vill nok tro dette er mye pga Quatro systemet, på langs skal en motor stå:) mer positivt ford systemet der motoren er lenger bak og en fordelings kasse sender kreftene til fremhjulene igjen.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 neeeida.. ikke no problem! for å sitere Tiff Needle når han tester Audi RS6: "oh..understeer, understeer.....UNDERSTEER..." han klagde på det i hver sving på banen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wang911 Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 hvor langt framme man plaserer motoren. Bare se på BMW, TVR, Jaguar mercedes osv... Pluss "alle" klasiske gjenomtidene. det er den beste løsningen for en bakhjulstrekker. Problemet til Audi og VW Passat osv... blir at motoren i sin "helhet" er olaser forran mitten av forhjulsopphenget... Klart at det kommer til og understyre av det. Siter "Real cars are designed to carry only two people - anything else is just a bus" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 problemet da er at hele systemet må bygges om... Se på en quattro og forstå... koster ikke rent lite det heller.. audi har noe som fungerer greit for den store masse og da lar de dt bli slik.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Originally posted by mfafa neeeida.. ikke no problem! for å sitere Tiff Needle når han tester Audi RS6: "oh..understeer, understeer.....UNDERSTEER..." han klagde på det i hver sving på banen! blir jo feil å teste store tunge avanter på bane :rolleyes: i mitt syn er hvertfall disse bilene designet mer for langkjøring (autobahn osv) enn banekjøring. Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Originally posted by benredik blir jo feil å teste store tunge avanter på bane :rolleyes: i mitt syn er hvertfall disse bilene designet mer for langkjøring (autobahn osv) enn banekjøring. godt poeng..:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Desember 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Originally posted by Kjetilr mer positivt ford systemet der motoren er lenger bak og en fordelings kasse sender kreftene til fremhjulene igjen.. Hvis man sammenligner med Quattro, hvordan er 4wd-systemene til Ford, BMW, Mercedes og Opel iforhold? Hvem funker best i praksis? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 I kjørbarhet så vil jeg på stå at ford er langt fremme, men holder ikke så altfor godt. opel er vel absolutt nest dårligst, med et system som virket kun de første km.. syncro systemet trenger vel ingen kommentar bortsett fra huff.. mercedes virker sikkert, men har aldri vært borti det. ikke bmw heller , men er ikke de best til bakhjulstrekk?? Men uansett så er det ingen som slår de japanske.. slik som i en evo.. kjøreglede til det ytterste.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Torsen Baserte Quattro systemet er noe av det mest skuddsikre som er lagd,systemet er hente fra de bilene som trekker flyene ut på rullebanen.så tåler jo litt:) har ikke så mye erfaring med de andre enkli , at feks. 4 trekk systemet i sierra cossie ikke er så holdbart og at Opel sitt er meget svakt hvis man ikke oppgraderer litt. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Originally posted by turbokano Torsen Baserte Quattro systemet er noe av det mest skuddsikre som er lagd,systemet er hente fra de bilene som trekker flyene ut på rullebanen.så tåler jo litt:) har ikke så mye erfaring med de andre enkli , at feks. 4 trekk systemet i sierra cossie ikke er så holdbart og at Opel sitt er meget svakt hvis man ikke oppgraderer litt. At 4x4 i cossie ikke er helt holdbart er jo ikke selve systemet sin feil. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg