v240tic85 Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 noen som vet hvor jeg får kjøpt dump låkk til mitshu turbo?? og noen som vet om jeg blir kvitt fjusking og høyt turtall om jeg monterer det? takker får alle svar! også bruk får tips om hvor mye trykk en 96 mod ft tåler orginalt! er chip i både tenning og bensin hjærne Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superkul Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 prøvd søkefunksjonen? =p Siter Volvo 940 x: Volvo 740 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 pedersen selger dumplokk. Bilen din vil sannsynligvis slite med å gå på tomgang dersom du har tenkt å kjøre uten. Jeg kjører på ca 1,2-1,3bar med org motor (bsr bensinchip) uten dumpventil (har koblet fra tomgangsregulatoren, ligger på ca 900rpm). Hør etter tenningsbank rundt ca 3-3500rpm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Turbotrykket avhenger av hvilken turbo du kjører. Du kan sikkert klare 1-1,3 med 13c, dersom du har god kjøling. Ang. dumplokk så blir dessverre bilen ubrukelig med det, etter min mening. Har lokk selv, og syns lyden og bråket var gøy. :P Det tøt dog ut med olje i eksosen, og den stoppet på tomgang, og ja... Den brukte mer bensin. Hehe! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Turbotrykket avhenger av hvilken turbo du kjører. Du kan sikkert klare 1-1,3 med 13c, dersom du har god kjøling. Ang. dumplokk så blir dessverre bilen ubrukelig med det, etter min mening. Har lokk selv, og syns lyden og bråket var gøy. :P Det tøt dog ut med olje i eksosen, og den stoppet på tomgang, og ja... Den brukte mer bensin. Hehe! :) etter mine erfaringer....kunne jeg IKKE VÆRT MER ENIG! :) Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 skru av intern dumpen og sleng den på en 5mm stålplate og skjær ut et lokk selv, billig og enkelt. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Skal ikke fuske og gå høyt på tomgang med originale resirken, må være ødelagt den da. Dumplokk på LH2.4 er noe drit å kjøre med. Sikkert superfint å komme på rødt lys etter å ha varmet opp turboen litt, og så dauer driten. HEHE! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 ok! kjører med motoren orginal nå! altså uten åpen dumpen tilkoblet. men sliter med at den henger på 1500rpm når jeg slipper gassen! har 0,7 bar i turbo trykk nå! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Skal ikke fuske og gå høyt på tomgang med originale resirken, må være ødelagt den da. Dumplokk på LH2.4 er noe drit å kjøre med. Sikkert superfint å komme på rødt lys etter å ha varmet opp turboen litt, og så dauer driten. HEHE! Dette løste jeg somsagt ganske enkelt ved å kjøre uten tomgangsregulator. Har heller ikke merket noe til høyt forbruk. Ca 1,2-1,3 liter mila på småherjing og bykjøring er levelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 ok! så du mener viss jeg kobler av den så kan jeg bruke åpen dump? viss jeg justerer opp til 1 bar er det da noen stor fare får tenningsbank?? Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Dette løste jeg somsagt ganske enkelt ved å kjøre uten tomgangsregulator. Har heller ikke merket noe til høyt forbruk. Ca 1,2-1,3 liter mila på småherjing og bykjøring er levelig. Jeg trodde vi snakket om resirkulerende dumpventil på 13c turboen? Snakker jeg om noe annet enn dere? :P Åpen dump på LH2.4 er uansett FAIL dersom ikke LMM står etter dumpen. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Jeg snakker om å kjøre med dumplokk istedet for resirkventilen. Jeg trodde du også snakket om det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 har jo den resirk. ventilen som er orginal på nå! hehe! det rare er at når jeg hentet bilen så sto det en åpen dump på bilen og den resirk.ventilen hadde bare en vakiumslange som var blenda. da gikk bilen helt fint i et par dager etter jeg kjøpte den, men så begynte den og fjuske og gå ujevnt på tomgang så jeg moterte ny slange på den orginale. men motoren henger fortsatt på turtall når jeg slipper gassen helt. og har ujevn tomgang. ladet også bare 0,5 med åpen dump og 0,7 med orginal Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 funka fett til meg i 240n med åpen dump, og hjemmelaget blendelokk på orginal resirk. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Dette løste jeg somsagt ganske enkelt ved å kjøre uten tomgangsregulator. Har heller ikke merket noe til høyt forbruk. Ca 1,2-1,3 liter mila på småherjing og bykjøring er levelig. Da er vi enige Erik! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.