vectra2001 Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Hei på dere! Jeg har en vectra 1,8 litr 2001 mod Automatiske kjørelys kommer på når jeg starter bilen, men instrument lys og tåke/grøftlys virker ikke. Har skjekket sikringer, skjekket pærer og byttet bryter uten resultat. Når jeg vrir bryter over til pos 2 eller 3 er automatiske kjørelys fortsatt på! Kan noen hjelpe meg slik at jeg kan se speedometer og knapper igjen. Da ville jeg blitt glad :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paronnen Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 har du sjekka hovedlysrelet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra2001 Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Takker så mye for svaret, men.... Det er nemlig flere releer til nærlys høyre/venstre og det samme på fjernlys! Derfor er jeg ikke sikker på om det er et hovedlys rele, men har du peil kan du kanskje si hvor det skal sitte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paronnen Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 si meg er det ettermont. kjørelysaut,isåfall kan du ha kontaktfeil men må vite om det er 7-pols eller to adskilte rele`som ligger i automatikken:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 Jepp, dette hørtes jo ut som rele feil. Men har du sjekka ALLE sikringer? For bilelektro er ikke som siktringsskapet i huset der alt står på kursfortegnelsen. I bil; en sikring kan styre et rele som styrer styrestrømmen til releet som skruer av og på noen lys - fatter tegninga? Så når du har MÅLT alle sikringene med multimeter - ikke bare inspisert dem visuelt, og er sikker på at alle virker, så kan du sjekke rele. Ta dem ut og tyvkoble dem for å teste at de funker Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra2001 Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 si meg er det ettermont. kjørelysaut,isåfall kan du ha kontaktfeil men må vite om det er 7-pols eller to adskilte rele`som ligger i automatikken:) Har bare 4 pols rele`r i sikringsboksen det er orginalt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paronnen Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 som sagt..sjekk releet ditt i sikr.boksen,hvis det er et HELLA kan du jo bare sette i et nytt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 virker instrument-belysninga og tåke/grøftelysene når du setter bryter i posisjon 2 eller 3? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra2001 Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 som sagt..sjekk releet ditt i sikr.boksen,hvis det er et HELLA kan du jo bare sette i et nytt! Ikke noe HELLA der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra2001 Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Nei der er det som er problemet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra2001 Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Jepp, dette hørtes jo ut som rele feil. Men har du sjekka ALLE sikringer? For bilelektro er ikke som siktringsskapet i huset der alt står på kursfortegnelsen. I bil; en sikring kan styre et rele som styrer styrestrømmen til releet som skruer av og på noen lys - fatter tegninga? Så når du har MÅLT alle sikringene med multimeter - ikke bare inspisert dem visuelt, og er sikker på at alle virker, så kan du sjekke rele. Ta dem ut og tyvkoble dem for å teste at de funker Jeg kal måle alle med multimerter tok noen her en dag, men får gå over alle så jeg er 100% sikker. Takk for tipset. Kommer tilbake hvis jeg finner noe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra2001 Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Ingen sikringer er gått Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg